N/A

Candela Park Apartments

57 North Alma School Road, Mesa, AZ 85201
57 North Alma School Road, Mesa, AZ 85201

Resident of this community?

Tell us what you think!

epIQ Report Card

In partnership with SatisFacts™

Community epIQ Grade N/A

Ratings & Reviews (21 Reviews)

Filter
  • 5 out of 5
  • 4 out of 5
  • 3 out of 5
  • 2 out of 5
  • 1 out of 5
No reviews match your search.
michelle.5 • Resident 2017 - 2019
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
01/16/2019
I just signed another lease...This is a quiet place, no loud music or loud residents. When I have a problem and something needs fixing, the management is right on it. The management is polite, respectful and easy to talk with. If I ever have a problem,… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

Candela Park Apartments Manager

01/17/2019

Michelle, what a lovely review! Thank you! We try very hard to make Candela Park a community that people love to live at, so we're glad that you've had a wonderful time here thus far! We also appreciate you for letting Howard and I know how happy you are with our efforts, and we will continue to do our best! It's great to know that your experiences here have influenced you to sign another lease with us, and we're confident that you will continue to have a great time here! Please reach out if you need anything! Best, Margaret H., Community Manager

Moon tamimi • Prospective Resident Visited 2018
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
12/10/2018
It's horrible Experience I stayed two years in this complex and my apartment got flooded from the upstairs people and I left my apartment for one month and it's been one month I'm fighting with their management because he wants me to pay my rent for… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

Candela Park Apartments Manager

12/11/2018

Hello, thank you for taking the time to review and share your concerns with our team. We understand how inconvenient and disappointing it was for you when your unit flooded, and we apologize for any difficulties that you experienced during this time. We truly tried our best to remediate the situation by accommodating you at one of our sister properties. When all of this happened, our team didn't know that you didn't like your time at our sister property, and given that you left some of your furniture inside one of the units over there, their team thought that you were staying there. We did not know that you had decided to stay elsewhere instead, and the team at our sister property also did not receive your keys. This is why they are charging you for the apartment for those days. When we last spoke, I also let you know that removing your belongings, turning in your keys, and turning in your renter's insurance would have allowed you to receive a reimbursement. I apologize if this was not made clear, but I hope that this provides you with some insight in regards to why you are experiencing certain billing issues. With that said, we want you to know that we understand that you went through some difficult times, and we also know that it can be disheartening when any major maintenance issues occur. We just want to clear the air with you and give you some peace of mind, so if you'd like further clarification, then please do not hesitate to reach out to us. We wish you the best with your future endeavors. Best wishes, Margaret Hale, Community Manager

Resident 2018
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
11/19/2018
STAY AWAY!!! I repeat, STAY AWAY!!! This place is terrible! First lets start with the dishonesty! The rent is posted inaccurately on every website! They lied on multiple occasions about what my rent would be, each time increasing it! The apartment had numerous issues upon my… See More
Useful    1
Thanks for voting!
Report

Candela Park Apartments Manager

11/26/2018

Thank you for taking the time to write a review for us. Our team strives to provide our residents with great service and we are disappointed to see that you have a negative overall impression of our community. In regards to your rent concerns, we apologize for any discrepancy that you may have seen with pricing, however, prices do vary depending on changes in the market, and we'd be happy to give you more insight into this topic. Moreover, we apologize for missing the mark with your move-in experience. We aim to make this experience as uncomplicated as possible, and we are saddened that we did not meet your expectations. We also do our best to be helpful during stressful times, and we apologize for not accommodating you to your satisfaction during the emergency maintenance situation. Treating all residents with fairness is additionally something that we make sure to do at our community because we want all members of our community to have a joyful stay here. Please allow us to put our best foot forward so that we can improve your experiences. Our team wants nothing more than to help you, so at your convenience, take a moment to email us at [email protected] We'd like to have a detailed conversation with you about your feedback, and we are eager to have productive experiences with you moving forward.

Resident 2017 - 2018
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
11/12/2018
I lived at Candela Park apartments for a year and I had a great experience with management , Margaret the manager , and maintenance, they were both on top of everything, the manager cleaned up the complex, and started running things like they should be, she… See More
Useful    1
Thanks for voting!
Report

Candela Park Apartments Manager

11/13/2018

Hello, Thank you for giving Candela Park a great 5-star review! We're glad that you're happy with the job that we are doing here because we want nothing more than to make our community a wonderful place to live. Our staff members also appreciate your kind words because we do our best to make sure that our community is nice and well-kept for residents. We're honored to know that you would continue to live here had it not been for your relocation, however, please know that you are welcome back at our community anytime! Best, Margaret Hale, Community Manager

Resident 2018
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
11/06/2018
The manager was very helpful and I had a great experience. I also felt safe while living there. I would recommend this place to anybody! The maintenance always helped when I had a problem. The complex was nice and clean! See More
Useful    1
Thanks for voting!
Report

Candela Park Apartments Manager

11/07/2018

Hello, Thank you for recommending our community! Our team is very happy to hear that you had favorable experiences here at Candela Park! We're also pleased to see that our maintenance team was able to effectively help you anytime you had any issues! We appreciate your kind words, and we are just generally delighted to know that you had a great living experience as a resident of our community! Best, Margaret Hale, Community Manager

Deborah_C759 • Resident 2018
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
06/07/2018
I have lived here at Candela Park for 5 years. I love our new management and maintenance team Margaret does an amazing job keeping the property running professionally,she is courteous and fair to all residents. Vince is the best maintenance man we've had since I've been… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

Candela Park Apartments Manager

06/10/2018

Thank you for taking the time to share your thoughts. We are thrilled to know that you are a long-time resident with us as we truly value your residency. Our team always strives to go above and beyond when it comes to our living experience and it makes us so happy to see that you agree. Again, we appreciate you highlighting our efforts and look forward to having you with us for years to come!

Nick_W • Resident 2018
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
02/08/2018
I have been living here for two years and before when Melissa and their other maintenance worker was working here nothing was getting done and also it wasn’t a great experience. Ever since Margaret and the new maintenance person came through, everything has been getting done… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

Candela Park Apartments Manager

02/12/2018

Thank you for taking the time to give us a 5-star rating! The comfort and safety of our residents are our top priorities, so we are glad to read that you are enjoying the improvements we've made that have resulted in more consistent and efficient maintenance. We hope to continue to exceed your expectations and welcome any feedback you may have. Sincerely, Margaret H., Community Manager

Linda green22 • Resident 2016 - 2018
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
01/29/2018
WARNING!!! Please Read!!!! I've lived here for awhile. But now I'm moving out. WHY? Horrible neighbors, that NEW MANAGEMENT have no problems letting in. Before the building was quiet, with new, young start-up families and mature and polite singles and couples, also fresh-face, creative college grads.… See More
Useful    1
Thanks for voting!
Report

Candela Park Apartments Manager

01/30/2018

Linda, Thank you for sharing your thoughts. We apologize for the frustration you've experienced at our community with noise levels, among other issues. We can assure you that we care deeply about our residents and would never want to give the impression that your opinion is not important to us. Your feedback allows us the opportunity to improve our community for all of our residents. Would you please stop by our office when you have the chance? Sincerely, Margaret H., Community Manager

kwicketts • Resident 2016
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
09/01/2016
Melissa is great! Very helpful. See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
misty_c • Resident 2014 - 2016
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
08/18/2016
The management here is incredible! They are polite, friendly and very happy to help the tenants here. The grounds are well kept, the pool is always sparkling and it's normally very quite here. This is a great place to be!!! See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
Resident 2016
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
08/08/2016
Melissa up front is so awesome. She makes living here so much better. She is very helpful and concerned about her residents. Always willing to help when she can or find out the info you need. love my 1 bedroom my closet is huge. My neighbors… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
Resident 2015 - 2016
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
08/08/2016
We moved into the complex about a year ago and it has been a great place to start our lives together. Initially when we moved in there was a manager who wasn't the best and the first few weeks were a little rough(the apartment wasn't ready… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
tru2dpayne • Resident 2016
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
08/06/2016
I been at this complex for about 3 months and it's been wonderful. The leasing manager work above and beyond getting me in a unit and ensuring any issues are taken care of. This complex is so small which makes it's rather quite and the people… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
Resident 2015 - 2016
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
08/05/2016
I love my 2BD/2BA. The layout, gray cabinets and faux wood floors go well with the carpet to make easy to get comfortable in. Melissa up front is great and gets stuff done when asked. I like the small number of over all units combined with… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
Resident 2015 - 2016
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
08/03/2016
What I love most about Candela Park Apartments is the Staff, Melissa in particular. She has been nothing but help since day one. I appreciate her kind, thorough, and professional presence that she brings to not only myself, but the rest of the residents as well.… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
Jay Hodges • Resident 2016
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
08/03/2016
I just want it to be known the Melissa was very helpful and knowledgeable. I moved from Dallas, TX and with her assistance made my transition with minimal problems. I truly hope that for the rest of my stay that her bubbly personalty and smiling face… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
KeyomaM • Resident 2016
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
08/03/2016
I've been living at Candela Park for about 3 months, and I must say, it is wonderful. For the most part, the best thing about the property, is the loving and sweet manager Melissa. She makes it so easy for you to feel like your at… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
chitown104 • Resident 2013 - 2016
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
08/02/2016
I love living here, I've lived here for 3 years. I love the new management company. Melissa goes above and beyond. When we didn't have a maintenance man for a few weeks she cleaned the property and fixed the pool area. I love my huge closet… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
Lindaluu71 • Resident 2016
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
08/02/2016
I have lived on this property since March of 2016 and this has got to be one of the best properties I've ever lived in. The property manager Melissa is the sweetest person ever. She makes living here even better. She is an absolute joy to… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
Moontamimi • Resident 2016
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
08/01/2016
I just won't to say that Mellisa Amizing manger I moved from Cali , and I rent my apartment before I came , she was very helpful knowledgeable , super professional , See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
Resident 2013
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
10/05/2013
Really love the look and the community! See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

Candela Park Apartments Manager

12/02/2013

Thank you for taking the time to share your experience of living at Candela Park. We love the feedback.

 Updated Review
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
Useful    
Thanks for voting!  

Manager

 
·

Features & Amenities

Laundry

  • Laundry On-Site

Parking

  • Covered Parking
  • Uncovered Parking

General

  • Community Center
  • Gym
  • Pool

Pets

  • Dogs Allowed
    Weight Limit: 25lbs
    Comments: Dogs and cats are allowed. Breed restrictions, pet deposits and fees apply. Please contact the community for more detail on our pet policy.
  • Cats Allowed
    Comments: Dogs and cats are allowed. Breed restrictions, pet deposits and fees apply. Please contact the community for more detail on our pet policy.

Floor Plans & Pricing

1 Bedrooms, 1 Bathroom

  • Price
    Price

    $739

  • SQ. FT.

    780

  • Available
    Avail.

    N/A

  • Model

    1 Bedroom

2 Bedrooms, 2 Bathrooms

  • Price
    Price

    $849

  • SQ. FT.

    1,020

  • Available
    Avail.

    N/A

  • Model

    2 Bedrooms

Disclaimer: Special, prices and availabilities subject to change.

Leasing:

C
MEB Mangement
VIEW 107 COMMUNITIES

Everything has been reinvented at Candela Park, a carefully planned, completely remodeled apartment community located in Mesa, Arizona. Our remodeled apartments offer all the comforts of home. Our spacious floor plans were designed with your comfort and convenience in mind, offering amenities that are second to none! Choose from our selection of distinctive one and two bedroom floor plans that come well-appointed with air conditioning, cable/satellite, spacious walk-in closets, wall to wall carpeting, ceiling fans and more! We've included everything you'd expect in an apartment home! Take advantage of all the community amenities and services we offer here. Community amenities include a state-of-the-art fitness center, resort-style swimming pools, a clubhouse perfect for entertaining and more! At Candela Park Apartments, there is something for everyone!

Questions & Answers

There are no questions yet for this property!
Be the first to ask.

Your question has been submitted!

Please allow up to 24 hours for your answer to be visible to the public.

·
Type your answer:
Please allow up to 24 hours for your answer to be visible to the public.
Please allow up to 24 hours for your answer to be visible to the public.
· Just Now

Frequently Asked

What is the pet policy at Candela Park Apartments?
Dogs Allowed
Weight Limit: 25lbs
Comments: Dogs and cats are allowed. Breed restrictions, pet deposits and fees apply. Please contact the community for more detail on our pet policy.
Cats Allowed
Comments: Dogs and cats are allowed. Breed restrictions, pet deposits and fees apply. Please contact the community for more detail on our pet policy.

What types of floor plans are available?
1 Bed, 1 Bath and 2 Beds, 2 Baths


Candela Park Apartments Gallery

Manager Uploaded Photos

Similar Properties

Candela Park Apartments is a 780 - 1,020 sqft apartment in Mesa in zip code 85201. This community has a 1 - 2 bedroom, 1 - 2 bathroom, and is for rent for $739 - $849. Nearby cities include Gilbert, Tempe, Chandler, Guadalupe, and Scottsdale. 85281, 85210, 85202, 85203, and 85252 are nearby zip codes.

  • Price

  • Sq. Ft.

  • Availability

  • Model

MOVE-IN SPECIAL

Candela Park Apartments

Provided by Property Management

Management Photos (14)

  • (Manager photo uploaded on 09/11/2013) Image of Candela Park Apartments in Mesa, AZ
  • (Manager photo uploaded on 09/11/2013) Image of Candela Park Apartments in Mesa, AZ
  • (Manager photo uploaded on 09/11/2013) Image of Candela Park Apartments in Mesa, AZ
  • (Manager photo uploaded on 09/11/2013) Image of Candela Park Apartments in Mesa, AZ
  • (Manager photo uploaded on 09/11/2013) Image of Candela Park Apartments in Mesa, AZ
  • (Manager photo uploaded on 09/11/2013) Image of Candela Park Apartments in Mesa, AZ
  • (Manager photo uploaded on 09/11/2013) Image of Candela Park Apartments in Mesa, AZ
  • (Manager photo uploaded on 09/11/2013) Image of Candela Park Apartments in Mesa, AZ
  • (Manager photo uploaded on 09/11/2013) Image of Candela Park Apartments in Mesa, AZ
  • (Manager photo uploaded on 09/11/2013) Image of Candela Park Apartments in Mesa, AZ
  • (Manager photo uploaded on 09/11/2013) Image of Candela Park Apartments in Mesa, AZ
  • (Manager photo uploaded on 09/11/2013) Image of Candela Park Apartments in Mesa, AZ
  • (Manager photo uploaded on 09/11/2013) Image of Candela Park Apartments in Mesa, AZ
  • (Manager photo uploaded on 09/11/2013) Image of Candela Park Apartments in Mesa, AZ

Provided by Other Residents

Resident Photos (0)

      Back To Top