C

Pointe Metro

3221 W El Camino Drive, Phoenix, AZ 85051
3221 W El Camino Drive, Phoenix, AZ 85051

Contact Property

Pointe Metro

3221 W El Camino Drive

Phoenix, AZ 85051

 
 
 
 
 
 

epIQ Report Card

In partnership with SatisFacts™

Community epIQ Grade N/A

Ratings & Reviews (140 Reviews)

Filter
  • 5 out of 5
  • 4 out of 5
  • 3 out of 5
  • 2 out of 5
  • 1 out of 5
No reviews match your search.
Resident 2019 - 2020
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
10/23/2020
DO NOT MOVE HERE. I HATE THESE F'N APTS!! UNDER NEW MANAGEMENT AND STILL SUCK SMH. TAKE YO THOUSANDS ELSEWHERE. GATES AINT NEVER WORKED BUT THIS A SECURE PROPERTY. YEA OK!!! AND MY CEILING STILL AINT BEEN REPAIRED AFTER THEY TOOK PICTURES OVER 4 MONTHS AGO… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
Resident 2020
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
10/19/2020
The rent is not worth it, if you are looking to live in a decent apartment complex. The complex smell of urine and feces. There are animal feces all over the complex. The laundry facilities are extremely dirty. The grounds are dirty. The staircase are falling… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

Pointe Metro Manager

10/22/2020

Thank you for taking the time to review us. We want your living experience to be nothing short of outstanding, so we are disappointed to read your feedback. Rest assured, we are discussing your observations with our maintenance team, who will evaluate the situation shortly. We want to learn more about some of the comments you have made here, and we encourage you to please email us at [email protected] Thank you, and we look forward to reviving your confidence in our community.

Wyatt_L • Resident 2016 - 2017
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
11/07/2017
My stay here was relatively nice. Clean grounds and the office staff was very helpful. Needed the toilet fixed once and maintenance was there within 2 days. Neighbors kept to themselves other than introductions and so did we. Always had parking spots available within 100ft of… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
Resident 2015 - 2017
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
07/25/2017
Been living here for 2 years now, debating whether or not I want to renew. Seems like most of these review are from people that live in the south building... why do I say this, because my wife and I lived there for a couple of… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
Skyyguee • Resident 2012 - 2016
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
03/30/2016
have lived here since I was 18 to 22 and have been on my game and making sure they have always got paid for the last four years. Now in that time they have changed management company's so many times it's hard to keep track. Now… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
1anonymous2also • Resident 2015
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
12/03/2015
Not a great place at all!! Tweekers walking around late at night and early mornings fighting and talking loud. Upstairs neighbor plays loud music and nothing to this date has been done. Called and left messages numerous times at the office and no call backs...EVER!! If… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
larisaruiz1 • Resident 2015
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
11/05/2015
DO NOT MOVE HERE cops here every single day every weekend not safe had two guys fight in are front with a knife!!!!! Drugs !!!!! And so much more we live on the bottom floor and are up stairs neighbors have no respect let her kids… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

Pointe Metro Manager

11/09/2015

We are sorry to hear your experience has not been enjoyable. The safety and comfort of our residents is our top priority. I am sorry this has not been the case. Please call me at our office if you would like to discuss the situation further. Lisa Giglio, Community Manager.

[email protected] • Resident 2014 - 2015
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
09/14/2015
I liked living here tremendously. The studio was the perfect size for me, and I was lucky enough to move into a hardwood floor second floor unit, which helped with my dog. Maintenance filled my work orders within the day. I had no problems with bugs… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

Pointe Metro Manager

09/21/2015

Thanks for taking the time to review us. Resident feedback is invaluable as we work to make Vista Ventana an even better place to live. We are glad you enjoyed your stay here and good luck with your new job! Lisa Giglio, Community Manager

Resident 2014 - 2015
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
08/25/2015
Horrible place to live. Neighbors are always fighting, police is always been called. Bed bugs and roaches in most units. Trashy people to have as neighbors. Management has no professionalism and never respond to maintenance orders. The main manager is a rude disgusting pig who doesn't… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
acobian • Resident 2013 - 2015
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
05/31/2015
I have lived in these apartments since October of 2013. When my family and I first moved in we were excited to have a place of our own. After a couple of weeks our master bedroom toilet clogged up. We submitted a work order and a… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

Pointe Metro Manager

06/19/2015

We are very sorry to hear about the problems you have been experiencing. Unfortunately, noise transfer can be a problem when living in close proximity of others. When this happens, we ask that you contact us directly so we can do everything we can to resolve the situation. If you are still in need of maintenance please contact me directly so I can get this taken care of quickly for you. We strive to resolve all problems in a quick, timely manner. Please reach out at your convenience, (602) 973-3183. Thank you, Lisa Giglio, Community Manager

skyygue • Resident 2012 - 2015
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
03/04/2015
This is the worst management services ever. They recently took over my apartment complex Vista Ventana where while they were in charge I have had my neighbors apartment broken into by someone throwing a rock through his patio sliding door into while I was home and… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

Pointe Metro Manager

03/04/2015

Skyy, this is Christy at the MEB Phoenix Corporate office. You and I have been communicating with one another for about a week. I spoke to Monica and she said she spoke with you by phone last week about your concerns. We also spoke with the community manager, Lisa, and she said she met with you in person to discuss your concerns. If you would like to speak to Monica again, you can reach her at 602.279.5515. We do not want you to be unhappy about the service you received from us and we are doing everything we can to work with you. Thank you - Christy

Resident 2014
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
12/08/2014
Don't ever ------ more here im serious. If u can find a better place do it. There's always ambulance n cops here. Someone got murdered down the street. There's roaches and the front office don't know ----. One day I woke up to the cops trying… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

Pointe Metro Manager

12/15/2014

Hello, thank you for taking the time to write a review about our community. We appreciate your feedback and would love to talk to you in person about your concerns. Please stop by the office or give us a call at your earliest convenience. Thank you, Lisa Giglio, Community Manager

Resident 2012 - 2013
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
10/28/2013
People in the office have no clue what they are doing or they don't care. They don't return phone calls when you have issues about safety. Cars are being broken into and tires are being slash. Law enforcement are here at least four times a week.… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
Resident 2013
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
07/23/2013
where do I even begin with this place?! I moved in here thinking it would be like it was two years ago when I lived here, needless to say I was wrong, VERY wrong. These apartments are disgusting! First off the day I moved in, I… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
chasitythomas96 • Resident 2013
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
07/18/2013
i love these apartments, this is the best place to live. we all have covered parking. See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
beccarae2013 • Resident 2013
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
06/17/2013
I relocated to AZ and took care of everything over the phone. The staff did what they could to make my move into the property as smooth as possible. I was surprised at how little noise I hear inside my apartment, sure there is some noise… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
storm4190 • Resident 2013
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
05/29/2013
Excellent Staff and excellent place to live we love it here come and join the family See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
clarice88 • Resident 2013
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
04/06/2013
I had a long journey of apartment searching when i walked into the vista ventana i feel in love my 4yr old didn't want to leave the whole community and staff are just wonderful i just signed my lease this month and I'm already looking forward… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
tiffanyluvs1 • Resident 2013
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
04/03/2013
I just recently moved to Vista Ventana and I love it. The staff is very helpful, nice, and understanding. I like how they dont judge you off of your past and realize that everyone makes mistakes. The apt was very nice, clean, new appliances and comfortable.… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
lillostdragonfly • Resident 2013
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
03/22/2013
i live here currently, overall a good place to live staff very helpful, have had a few issues but they have been quickly adressed so no real complaints. i would recomend. See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
Resident 2013
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
03/13/2013
The managers are very curteous and helpful. Minor repairs were done quickly after move-in. The grounds are kept clean and beautiful. Very satisfied with the square footage and floor plan. I wish my parking spot was closer to my apartment as I have spine issues that… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
Resident 2013
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
02/05/2013
I just moved in. So far, everything has been fine. Would definitely recommend to others. See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
Brundle4 • Resident 2012 - 2013
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
01/17/2013
Just moved in and everything seems to be fine so far. See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
Resident 2010 - 2013
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
01/03/2013
They pay people to write good reviews. This place is awful I moved in here because of a loss of a job during that time I had no other choice. I had 8 people living above me in a 2 bedroom apartment.The toilet over flowed upstairs… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

Pointe Metro Manager

01/04/2013

We at Vista Ventana Apartments are committed to â??Raising the Level of Serviceâ?? as a quality residential community for you. Should we ever fail to meet our commitment, please let me - Jason Crawford - know immediately by contacting me directly at (602) 973-8120 and we will resolve the issue to your satisfaction. Our focus is on you our valued tenant! Furthermore, We want to know how we're doing and spread the word. Rate us at www.apartmentratings.com and receive $25 off next monthâ??s rent. One credit per apartment is honored yet all honest opinions are welcomed.

AileenYancey • Resident 2009 - 2012
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
12/31/2012
The rent is very reasonable, parking is a problem, it is noisier in the south side of the complex which is where I live. This part of the complex is not as well taken care of as the part of the complex that is where the… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
 Updated Review
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
Useful    
Thanks for voting!  

Manager

 
·

Features & Amenities

Laundry

  • Clothes Care Center

Parking

  • Covered Parking

General

  • Cyber Cafe
  • Dog Park
  • Onsite Services
  • Outdoor Grilling and Picnic Area
  • Package Receiving Service
  • Pool
  • Sundeck Lounge Area

Pets

  • Dogs Allowed
    Deposit: $300
    Fee: $200 ~ 200
    Rent: $15
    Restrictions: We welcome 2 pets per apartment home. There is a $300 pet deposit (non-refundable) per pet and a $200 pet fee (non-refundable.) Pet rent is $15 per month, per pet. Aggressive breeds are prohibited. Please call for complete pet policy information.
    Pet Limit: 2
  • Cats Allowed
    Deposit: $300
    Fee: $200 ~ 200
    Rent: $15
    Restrictions: We welcome 2 pets per apartment home. There is a $300 pet deposit (non-refundable) per pet and a $200 pet fee (non-refundable.) Pet rent is $15 per month, per pet. Aggressive breeds are prohibited. Please call for complete pet policy information.
    Pet Limit: 2

Floor Plans & Pricing

Studio, 1 Bathroom

  • Price
    Price

    $660

  • SQ. FT.

    400

  • Available
    Avail.

    1 Units

  • Model

    Studio Bed 1 Baths

1 Bedrooms, 1 Bathroom

  • Price
    Price

    $689

  • SQ. FT.

    640

  • Available
    Avail.

    9 Units

  • Model

    1 BEDROOM

  • Price
    Price

    $819

  • SQ. FT.

    600

  • Available
    Avail.

    4 Units

  • Model

    1 BEDROOM

2 Bedrooms, 2 Bathrooms

  • Price
    Price

    $893

  • SQ. FT.

    900

  • Available
    Avail.

    5 Units

  • Model

    2 BEDROOM

  • Price
    Price

    $1,118

  • SQ. FT.

    900

  • Available
    Avail.

    1 Units

  • Model

    2 BEDROOM

Disclaimer: Special, prices and availabilities subject to change.

Leasing:

B-
DayRise Residential LLC
VIEW 51 COMMUNITIES

Welcome home to Pointe Metro, where your relaxation awaits! We offer newly renovated one and two bedroom apartments where convenience to you is our priority. Enjoy the oversized closets, extra storage, sparkling swimming pools, relaxing spas, outdoor grilling area or playground area. There are three parks within walking distance and public transportation to top it off. Pointe Metro is conveniently located close to Metro Center mall, grocery stores to do all of your shopping, restaurants and so much more! Call us today to schedule an visit!

Office Hours

  • Sunday: 01:00 PM - 05:00 PM
  • Monday - Friday: 09:00 AM - 06:00 PM
  • Saturday: 10:00 AM - 05:00 PM

Questions & Answers (1)

Your question has been submitted!

Please allow up to 24 hours for your answer to be visible to the public.

·
Type your answer:
Please allow up to 24 hours for your answer to be visible to the public.

Are there surveillance cameras on site?

Anonymous · March, 19 2018
Please allow up to 24 hours for your answer to be visible to the public.
No answers yet. Be the first to answer.

Frequently Asked

What are noise levels like at Pointe Metro?
The community is rated 3/5 stars, which is considered having moderate noise levels on average.

How satisfied are residents with the upkeep and overall appearance of the grounds at Pointe Metro?
The community is rated 1/5 stars, signifying no satisfaction on average.

How safe is Pointe Metro?
The community is rated 1/5 stars, which is considered being not safe on average.

How satisfied are residents with the neighborhood
The community is rated 2/5 stars, signifying slight satisfaction on average.

How effective was the maintenance team when resolving your problem?
The community is rated 1.5/5 stars, which is considered being slightly effective on average.

How often does management engage with reviews?
Managers have responded to 50% of their community reviews in the past year.

How quickly does management engage with reviews?
Managers have replied within 3 days to their community reviews in the past year.

What is the pet policy at Pointe Metro?
Dogs Allowed
Deposit: $300
Fee: $200 ~ 200
Rent: $15
Restrictions: We welcome 2 pets per apartment home. There is a $300 pet deposit (non-refundable) per pet and a $200 pet fee (non-refundable.) Pet rent is $15 per month, per pet. Aggressive breeds are prohibited. Please call for complete pet policy information.
Pet Limit: 2
Cats Allowed
Deposit: $300
Fee: $200 ~ 200
Rent: $15
Restrictions: We welcome 2 pets per apartment home. There is a $300 pet deposit (non-refundable) per pet and a $200 pet fee (non-refundable.) Pet rent is $15 per month, per pet. Aggressive breeds are prohibited. Please call for complete pet policy information.
Pet Limit: 2

What types of floor plans are available?
Studio, 1 Bath and 1 Bed, 1 Bath and 2 Beds, 2 Baths


Pointe Metro Gallery

Manager Uploaded Photos
Resident Uploaded Photos

Similar Properties

Image of Pointe Vista  in Phoenix, AZ

Pointe Vista

Phoenix, AZ

Image of Villa Toscana  in Phoenix, AZ

Villa Toscana

Phoenix, AZ

Image of Spring Meadow in Glendale, AZ

Spring Meadow

Glendale, AZ

Pointe Metro is a 400 - 900 sqft apartment in Phoenix in zip code 85051. This community has a Studio - 2 bedroom, 1 - 2 bathroom, and is for rent for $660 - $1,118. Nearby cities include Glendale, Scottsdale, Laveen, Tempe, and Tolleson. 85021, 85201, 85029, 85017, and 85302 are nearby zip codes.

  • Price

  • Sq. Ft.

  • Availability

  • Model

MOVE-IN SPECIAL

Pointe Metro

Provided by Property Management

Management Photos (38)

  • (Manager photo uploaded on 10/05/2020) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/23/2019) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/23/2019) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/23/2019) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/23/2019) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/23/2019) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/23/2019) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/23/2019) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/23/2019) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/23/2019) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/23/2019) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/23/2019) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/23/2019) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/23/2019) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/23/2019) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/23/2019) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/23/2019) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/23/2019) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/23/2019) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/23/2019) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/05/2020) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/05/2020) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/05/2020) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/05/2020) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/05/2020) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/05/2020) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/05/2020) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/05/2020) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/05/2020) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/05/2020) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/05/2020) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/05/2020) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/05/2020) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/05/2020) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/05/2020) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/05/2020) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 10/05/2020) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Manager photo uploaded on 07/01/2019) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ

Provided by Other Residents

Resident Photos (2)

  • (Resident photo uploaded on 07/28/2012) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  • (Resident photo uploaded on 04/05/2012) Image of Pointe Metro in Phoenix, AZ
  Back To Top
Contact Property