Ramblewood

(64 Reviews)
155 Briarwood Rd, Fort Collins, CO 80521
$1,045 - $1,375/mo

Move-In Specials

$250 off move-in costs, for a limited time!

Floor Plans & Pricing

1 Bedroom

Aspen

1 Bed, 1 Bath | 400 sq. ft.

$1,045

3 Available Units

Willow

1 Bed, 1 Bath | 555 sq. ft.

Not Available

Magnolia

1 Bed, 1 Bath | 620 sq. ft.

Not Available

Maple

1 Bed, 1 Bath | 395 sq. ft.

Not Available

2 Bedrooms

Fir

2 Beds, 1.5 Baths | 765 sq. ft.

$1,235

3 Available Units

Oak

2 Beds, 1 Bath | 775 sq. ft.

$1,260

2 Available Units

Sumac

2 Beds, 1 Bath | 785 sq. ft.

$1,165

2 Available Units

Birch

2 Beds, 1 Bath | 785 sq. ft.

$1,210

1 Available Unit

Cedar

2 Beds, 1 Bath | 670 sq. ft.

Not Available

Ponderosa

2 Beds, 1 Bath | 670 sq. ft.

Not Available

Lodgepole

2 Beds, 1 Bath | 755 sq. ft.

Not Available

3 Bedrooms

Spruce

3 Beds, 1 Bath | 780 sq. ft.

$1,265

3 Available Units

Redwood

3 Beds, 1.5 Baths | 900 sq. ft.

$1,375

2 Available Units

Sequoia

3 Beds, 1 Bath | 785 sq. ft.

$1,230

2 Available Units

Disclaimer: Special, prices and availabilities subject to change.

Ratings & Reviews

epIQ Report Card

In partnership with SatisFacts™

Community epIQ Grade

C-
C-

Renter Ratings

D-

Noise

1.0

Grounds

1.0

Safety

1.0

Office Staff

1.0

Maintenance

1.0

Neighborhood

1.0

SatisFacts™ Tour Survey

SatisFacts™ Move-In Survey

SatisFacts™ Maintenance Survey

SatisFacts™ Renewal Survey

Review Count

F

Number of reviews in the past 365 days

1

Manager’s Review Engagement

A+

Percentage of reviews responded to

100%

Manager’s Review Reply Time

A+

Average time to respond to reviews

1 days

Verified Residents
Reviews with the Verified Badge are from residents surveyed directly from the community, ensuring reviews are from real residents!

Reviews

(64)

Sort:

  • Newest Activity
  • Recently Lived In
  • Review Rating
  • Original Date
Avatar

Josh216

Resident 2019 - 2020

6/30/2020

During my time at Ramblewood I have had to endure the following… -Mouse droppings underneath the sink -Terrible air quality that lead to health issues -Flies coming into the apartment due to the amount of dog poo everywhere which proves to be a breeding groundSee More >
Manager

7/1/2020

Ramblewood
Hi Josh, thank you for leaving your feedback. We are sorry there was a miscommunication in terms of the 60-day notice as we try to communicate clearly through the lease as well as verbally. We take our residents' happiness very seriously and would like to extend our sincere apologies regarding the issues with your rental experience. We wish you the best with your new home! Feel free to reach out to [email protected] if you would like to discuss further.
Avatar

Alex_M450

Resident 2018 - 2019

12/2/2019

They will put random charges on your account, and will scam you out of every cent they can. Maintenance does poor quality work if they bother to show up at all. The neighbors are loud, and they rent to criminals.

Manager

5/7/2020

Ramblewood
Alex, we are truly saddened that your experience was not as great as we would have liked. We would love to learn more, so we can ensure that we improve in the future. Don't hesitate to reach out, you can e-mail us directly to [email protected] Best regards.
Avatar

Sarah Ertz

Resident 2017 - 2019

10/1/2019

I love living at Ramblewood as a single mother on a limited income I appreciate how affordable this place is. No while it is not perfect it is very well kept and a great value if you do not want to spend more than halfSee More >
Manager

10/2/2019

Ramblewood
Thank you so much for your kind words, Sarah. We really appreciate you taking the time out to share your experience with us here at Ramblewood Apartments. We count ourselves lucky for residents like you. We're here for you!
Avatar

teresa76

Resident 2019

8/27/2019

I have lived in this complex for 4 years. The staff is friendly and maintenance fixes stuff right away. It's a collage town so obviously some tenants are over animated. Good area nice playground with community garden.See More >
Manager

5/3/2017

Ramblewood
Hi, teresa76. Thank you for your feedback! Please let us know if there is anything else we can do to make your stay here more enjoyable.
Avatar

anonymous

Resident 2019

5/3/2019

Hahahahah what do I love about this apartment complex?? Nothing, every day it's something else. I've never had to deal with this much. Never been woke up so many times in an apartment because of a dog.See More >
Manager

5/3/2019

Ramblewood
We are truly saddened that your experience was not as great as we would have liked. We take bad reviews very seriously, and we would like to ensure that your experience is better next time. Please contact me at [email protected] I would like to know more about this
Avatar

anonymous

Resident 2016 - 2019

2/10/2019

As a disabled person there needs to be hand rails on the first two to three steps before you get to the stairs going up or down, I don't feel safe using them as I've almost falling because there's nothing to hang onto. My ovenSee More >
Manager

9/25/2020

Ramblewood
Hello, we're so sorry to hear about your experience. We want to know more, to help resolve the situation. Please let us know how we can contact you.
Avatar

Austin_U

Resident 2017 - 2018

8/15/2018

The experience that I've had here has been awful. I moved into a poorly kept apartment but thought that it was just me getting my money's worth, but in he past year I've dealt with rodents, infestation, mold issues, etc. Not only was this awfulSee More >
Avatar

Joshua_B270

Resident 2017

12/30/2017

Live somewhere else. Staff will con you out of every dime with a smile. Rude and very misleading. They will lie to your face. We have ants everywhere and we just moved in days ago. Oven is broken and the apartment is worth half whatSee More >
Manager

2/21/2018

Ramblewood
I am sorry that your experience at our property has been unsatisfactory. I will be happy to look into any concerns that you have about your home. Please email me at [email protected], or you can reach out to our on-site staff.
Avatar

Hannah_B432

Resident 2017

11/27/2017

My husband and I have lived in 4 states and 5 different apartments in the last year. So when we were looking at a more permanent apartment we stumbled onto this one because the pricing was more than competitive. When we first read the reviews,See More >
Manager

11/27/2017

Ramblewood
Hi Hannah, thanks so much for your review! Thank you for taking the time to share these thoughts with others who might be considering making their home here. Please let us know if we can improve your stay here.
Avatar

anonymous

Resident 2017

7/27/2017

DO NOT LIVE HERE. The staff is so irresponsible, told me and all of my roommates all different things when we were going through the app process which resulted in us losing our apartment. I disregarded all of the bad reviews hoping it would beSee More >
Manager

7/27/2017

Ramblewood
I am sorry that you are unhappy with your experience here. We apologize for any inconveniences or difficulties you've experienced. Please contact us if you have questions about our application process.
Avatar

anonymous

Resident 2015 - 2017

2/23/2017

My girlfriend and I moved to Ramblewood in July 2015 from out of state. We moved into a 1bd, 1ba, with and porch and fireplace. It was just about perfect for the two of us and our cat. We had a spot for everything andSee More >
Manager

2/23/2017

Ramblewood
Thank you for your feedback! Please let us know if there is anything else we can do to make your stay here more enjoyable.
Avatar

lwn89584

Resident 2017

2/2/2017

Ramblewood provided great customer service and answered all of my questions about living arrangements. I especially appreciated their honesty and them being "up-front" about how everything was done. My apartment is a bit small, but it's more than adequate and gets the job done withSee More >
Manager

2/16/2017

Ramblewood
Thank you for your feedback! Please let us know if there is anything else we can do to make your stay here more enjoyable.
Avatar

LoriP65

Resident 2016

7/6/2016

I am in a 3 bedroom with my 2 roommates. What would be great is getting the apartment re-carpeted. The carpet is extremely old and very worn. I love living here, but new carpeting would be greatly appreciated. There is a shrub outside my windowSee More >
Manager

12/14/2016

Ramblewood
Hi, Lori. Thanks for your review! Please give us a call if you have any work orders or any other issues.
Avatar

marjorie lynn doyle cushman

Resident 2006 - 2015

11/12/2015

Hello! My name is Gordon Walker and I have lived at Ramblewood Apartments in Northwest Fort Collins, Colorado for almost 10 years now. I have seen many improvements over the years. A Community Garden, for those that desire to grow their own Fruits and Vegetables,See More >
Manager

11/13/2015

Ramblewood
Thank you for your feedback! Please let us know if there is anything else we can do to make your stay here more enjoyable.
Avatar

Hardztyla

Resident 2012 - 2015

8/19/2015

DO NOT LIVE HERE!! Many problems from police activity to druggies. shootings to rude staff. i lived in this community for 3 years and over this course of time i have seen cops here on a regular basis. extremely noisy and toxic neighbors. from peopleSee More >
Manager

11/3/2015

Ramblewood
Thank you for your feedback. Our staff works hard to make sure every resident has an enjoyable living experience here, and we apologize for any difficulties you've experienced. We encourage all of our residents to contact law enforcement over any illegal activity, and our whole staff works hard to promote a safe living environment. If there is anything we can do to resolve your situation, please don't hesitate to give us a call. Thank you.
Avatar

anonymous

Resident 2013 - 2015

8/19/2015

I would recommend this place to anyone! It has a great environment and you can tell they are really trying in the office with all the updates they have been doing! It has been really awesome living here, I've enjoyed my two years very muchSee More >
Manager

11/3/2015

Ramblewood
Thank you for your feedback! Please let us know if there is anything else we can do to make your stay here more enjoyable.
Avatar

Matt6062

Resident 2015

8/9/2015

These people are thieves. I spent two days cleaning the apartment with my parents. The place was immaculate when I turned in my keys, yet they charged me $40 for "spot cleaning". Also the kids that lived in my building smoked an incredible amount ofSee More >
Manager

11/3/2015

Ramblewood
Hi, Matt. Thank you for your feedback. Our staff works hard to make sure every resident has an enjoyable living experience here, and we apologize for any difficulties you've experienced. We pride ourselves for being a drug free community and will take action against residents who break this policy. If there is anything we can do to resolve your situation, please don't hesitate to give us a call. Thank you.
Avatar

cccowboy

Resident 2005 - 2015

6/25/2015

I have lived at Ramblewood for more than 10 years. Management has always been very helpful and very professional towards me. Anytime that I have had ANY issue, it was handled very quickly and to my satisfaction. They care about their tenants and want theSee More >
Avatar

anonymous

Resident 2013 - 2015

6/5/2015

This place is TERRIBLE! if I could give it zero stars, I would. First I would like to start by saying, some of the people that have left good reviews on this place, work here, have worked here, or are involved with the company somehow.See More >
Manager

6/8/2015

Ramblewood
Dear anonymous, Each of our resident's comments is important to us. I am sorry to hear that your experience at Ramblewood Apartments was unsatisfactory. However, we will take the information provided and continue to work on ensuring that all residents have an enjoyable living experience. I will be happy to look into any issues that you are having with your apartment home so we can turn your experience into a positive one. Please feel free to stop by our office to discuss this matter in person or contact us via office phone at (970) 642-3717. Thank you again for your input. Best Regards, Ramblewood Apartments Management
Avatar

1163Annie

Resident 2015

5/27/2015

Hi, I love my new apartment. Thru the whole leasing process the staff was friendly and very helpful. I love it here.

Manager

11/3/2015

Ramblewood
Hi, Annie. Thank you for your feedback! Please let us know if there is anything else we can do to make your stay here more enjoyable.
Avatar

crystallee83

Resident 2015

4/15/2015

I just moved here and these apartments here have everything you need. They are nice and clean.

Avatar

katrinanicole92

Resident 2015

4/8/2015

I was honestly a little iffy about moving to Ramblewood because of the reviews, but I am glad I did. I believe the management has been changed, which seemed to be a problem with other people, but all of the people I have encountered inSee More >
Manager

11/3/2015

Ramblewood
Hi, Katrina. Thank you for your feedback! Please let us know if there is anything else we can do to make your stay here more enjoyable.
Avatar

anonymous

prospectiveVisited 2015

1/27/2015

Let me start off by saying that the representatives you speak to are among some of the nicest people you will ever meet. However, that is the point of a representative. Like the Trojan horse explained in the Greek story Odysseus. A nice compliment, butSee More >
Avatar

anonymous

Resident 2013 - 2014

12/9/2014

This place is terrible!!! I wish I would have looked at the reviews before renting here. The office staff is very rude and are never willing to help. They have falsely tried giving us late fees for rent on several occasions. They will find everySee More >
Manager

12/10/2014

Ramblewood
Hello, Thank you for your feedback! We are sorry to hear that you don't love your apartment home. As this is an anonymous review, I cannot address your concerns specifically, but I'd like to offer the best assistance I can. We do charge a late fee if your rent is not paid on time. We apologize that you have an inconsiderate neighbor and we'd like to talk to them about your concerns. If you could contact us directly we can help remedy the situation. We are also sorry to hear you didn't love your apartment upon move-in. Our community is not brand new, but we do walk every apartment prior to move-in to ensure it's ready. We are human and can miss some aspects, however we encourage you to turn in your move-in checklist so we can remedy any concerns you have upon move-in. We also apologize for the pipe breaking in your neighbor's apartment. Unfortunately, when something as major as a pipe breaks, we have to make a repair as quickly as possible; we do apologize if the repair was an inconvenience to you. We appreciate your feedback and would like the opportunity to address your concerns. Please contact us for assistance. Thank you!
Avatar

anonymous

Resident 2012 - 2014

10/18/2014

I've had a good experience here. I love that it's pretty lenient on it's pet policy, and I've always loved the staff. They always try to resolve any problem I've had and been friendly and easy to work with. It is a budget-housing complex, andSee More >

Features & Amenities

Laundry
  • Laundry On-Site
  • Washer/Dryer Connections
Parking
  • Ample Open Parking Available
  • Ample Parking
Pets
  • Cats Allowed
  • Dogs Allowed
Other
  • 24-Hour Emergency Maintenance
  • Additional Storage
  • Amazon Hub Package Lockers
  • BBQ and Picnic Area
  • Balcony or Patio
  • Basketball Court
  • Bike Racks
  • Business Center
  • Carpet
  • Clubhouse
  • Courtyard
  • DishWasher
  • Dog Park
  • Electric Kitchen Appliances
  • Fax and Copying Services
  • Fitness Center
  • Foothills Views
  • Fully-equipped Kitchen
  • Garbage Disposal
  • High BTU Built-in Air Conditioner
  • High-Speed Internet
  • Large Closets
  • Movie Room
  • On-Site Maintenance
  • On-Site Management
  • Package Receiving Service
  • Playground
  • Pool
  • Public Transportation
  • Recreation Room
  • Recycling Program
  • Refrigerator
  • Section 8 Accepted
  • Sundeck
  • Woodburning Fireplace
Show Less
Show More

Leasing

Ramblewood is an apartment community in beautiful Fort Collins, Colorado. Situated at the base of the foothills of the Rocky Mountains, this community features one, two and three-bedroom apartments in a wide variety of floor plans. Ramblewood is located in the heart of Fort Collins and historic Old Town, with access to Colorado State University, I-25, abundant shopping, dining and other local businesses. With nine floor plans to choose from, the homes at Ramblewood Apartments offer comfort and convenience perfectly suited for any lifestyle. Most of the homes in our community come equipped with high-BTU air conditioners, kitchens furnished with electric appliances, hypoallergenic baseboard heaters, and a wide variety of interior upgrade options. Our Fort Collins apartments provide amenities to complement an exceptional living experience. Relax in our resort-style outdoor pool, enjoy our on-site fitness center with upgraded machines and weights, or take advantage of our complimentary computer and study room. Ramblewood also features a community basketball court, sand volleyball court, playground, enclosed dog park, and community garden. Call or stop by our leasing office today and make Ramblewood your new home!

Office Hours

  • Sunday: Closed
  • Monday - Friday: 08:00 AM - 05:00 PM
  • Saturday: Closed
This community is managed by

Monarch Investment & Management Group

B
B
Communities
268

Questions & Answers (0)

Frequently Asked

What are noise levels like at Ramblewood?
The community is rated 1/5 stars, which is considered having extremely loud noise levels on average.
How satisfied are residents with the upkeep and overall appearance of the grounds at Ramblewood?
The community is rated 1/5 stars, signifying no satisfaction on average.
How safe is Ramblewood?
The community is rated 1/5 stars, which is considered being not safe on average.
How satisfied are residents with the neighborhood
The community is rated 1/5 stars, signifying no satisfaction on average.
How effective was the maintenance team when resolving your problem?
The community is rated 1/5 stars, which is considered being not very effective on average.
How often does management engage with reviews?
Managers have responded to 100% of their community reviews in the past year.
How quickly does management engage with reviews?
Managers have replied within 1 days to their community reviews in the past year.
Who manages Ramblewood?
Monarch Investment & Management Group
What is the pet policy at Ramblewood?
Cats Allowed
Dogs Allowed
What types of floor plans are available?
1 Bed, 1 Bath
2 Beds, 1 Bath
2 Beds, 1.5 Baths
3 Beds, 1 Bath
3 Beds, 1.5 Baths
What is the move-in special?
$250 off move-in costs, for a limited time!

Contact Property

June 2021

Sun
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Beds

0

Baths

0

Ramblewood is a 395 - 900 sq. ft. apartment in Fort Collins in zip code 80521. This community has a 1 - 3 Beds, 1 - 1.5 Baths, and is for rent for $1,045 - $1,375. Nearby cities include Loveland, Windsor, Johnstown, Berthoud, and Ault. 80251, 80526, 80524, 80525, and 80525 are nearby zips.