B

The Chesapeake

4607 Connecticut Avenue NW, Washington, DC 20008
4607 Connecticut Avenue NW, Washington, DC 20008

Floor Plans

  • For limited time only, receive 1 month free rent! Speak to our leasing consultants for more details and to set up your personalized virtual (Faceti... See More

MOVE-IN SPECIALS

Contact Property

The Chesapeake

4607 Connecticut Avenue NW

Washington, DC 20008

 
 
 
 
 
 

epIQ Report Card

In partnership with SatisFacts™

Community epIQ Grade N/A

Ratings & Reviews (126 Reviews)

Filter
  • 5 out of 5
  • 4 out of 5
  • 3 out of 5
  • 2 out of 5
  • 1 out of 5
No reviews match your search.
 Verified Resident 819310vrp 2020
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
09/16/2020
Ok so far. Only been there a month but have had 2 kitchen sink leaks. That was disappointing but service to fix them was fast so far but having 2 leaks in 3 weeks in the same sink was upsetting. Also- elevators have been out since… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

The Chesapeake Manager

09/17/2020

We're pleased to see that you're happy here and we thank you for your valuable feedback. Please don't hesitate to reach out to our office directly if we can do anything to enhance your stay.

 Verified Resident 796300vrp 2020
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
07/26/2020
I've had a great experience so far. I appreciate the way the COVID precautions and information is being displayed to residents. I appreciate the efficiency of the cleaning staff that responds to the routine and instantaneous cleaning requirements. See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

The Chesapeake Manager

07/27/2020

We love to read about how happy you are here at The Chesapeake! We know that having a team you can depend on is imperative during these uncertain times. It's our pleasure to go above and beyond to make sure our residents feel comfortable at home here.

 Verified Resident 346487vrp 2010 - 2020
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
04/22/2020
During this crisis, management and maintenance have responded to my requests in a quick, efficient and courteous manner. Even when I had late night emergency, the person who helped me was nice. Thanks, again. See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

The Chesapeake Manager

05/19/2017

I am pleased your experience with submitting a work order was a positive one. We strive to give superior customer service and I appreciate your comment. Feel free to contact me if you need anything. Sincerely, Susan McQuade

Resident 2016 - 2019
 Updated Review
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
10/24/2019
I've loved living here from 2016 until August 2019 when the management changed radically. Since then, problems w the boiler have been not addressed. At 3pm today, temp was 70* outside, boiler blowing hot air all day. The temp inside my apartment was 80*. Does that… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

The Chesapeake Manager

10/28/2019

Thank you for your review. We're very sorry to hear your feelings about The Chesapeake have changed. Please know our team is dedicated to your and the rest of our residents comfort. If you have submitted a work order, please know that we have received it and are working on resolving the issue you have reported. We take our resident reviews seriously and if a resident notes that they were not satisfied with our service, we take the extra step to reach out and ask what we could have done differently. Lastly, we can't control when systems malfunction but rest assured that we communicate with residents being affected by it through our community app or other forms of communication. We want to make sure that you are happy in your home. Please reach out to someone in our office so we can discuss your options. Thank you!

  Previous Review
· 09/10/2020
 Verified Resident 731650vrp 2019
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
12/27/2019
great except for roaches that come out of gaps in apartments. recommend doing a better job sealing and vacuuming/cleaning the community carpets. it's not clear how often the common areas are cleaned which would be helpful in containing pests. See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
 Verified Resident 720345vrp 2019
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
11/22/2019
Property Management staff are professional, communicative, courteous, responsive, and committed to resident satisfaction. Their follow up is timely. I experienced the same with maintenance, janitorial staff and reception. It's a quiet community with friendly residents. See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

The Chesapeake Manager

11/25/2019

Thank you for sharing how dedicated our team is to resident satisfaction! We appreciate the wonderful review, but we're most happy to hear how comfortable you are in your home because of our speedy service and responses. As always, please let us know if we can ever be of assistance!

 Verified Resident 237812vrp 2006 - 2019
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
11/17/2019
Up until August, loved it here. Since then, clearly gone downhill. There used to be respect for residents here. That is no longer the case, from the CEO, to the management, to the staff and to maintenance See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

The Chesapeake Manager

07/01/2019

Thank you for the feedback and for calling The Chesapeake your home for the past decade! We are working to address your requests, but please feel free to reach out to us if you have any follow-up questions. All of us are going to miss Susan but we wish her all the best on her future endeavors and we'll be sure she sees your wonderful comment! Again, thank you and let us know if there's anything else we can do to be of assistance.

Resident 2019
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
10/15/2019
Boy was I fooled into thinking this complex was something that it wasn't. I was enamored by all of the amenities and what I thought to be a quiet location After living here for over 6 months I can tell you that all of the negative… See More
Useful    1
Thanks for voting!
Report

The Chesapeake Manager

10/21/2019

We're terribly disheartened to hear you're not having a more positive experience in your home. While some noise is to be expected of community living, we do have quiet hours for the comfort of our residents. If you feel a neighbor is violating this policy, please do not hesitate to reach out to us so we can chat and gather more information. As for the heater making noise, while it could be for a number of reasons, we encourage you to reach out to our maintenance team to further inspect this issue. Please know we want you to feel as comfortable as possible in your home and plan to do our best to ensure this happens! Thank you for making us aware of these concerns - please let us know if there is anything else we can do to be of assistance!

 Verified Resident 706201vrp 2017 - 2019
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
10/13/2019
Property management and facilities are outstanding! I highly recommend The Chesapeake building and community.i have lived in the building for 2 years. Apartments are spacious and great value for the market. See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

The Chesapeake Manager

10/14/2019

Laura, it's great to hear you're enjoying your spacious home at The Chesapeake! We sincerely appreciate your kind review and glowing recommendation of our community. Here's to many more wonderful years with us and, as always, please let us know if we can ever be of assistance with questions or concerns. Thank you!

 Verified Resident 487339vrp 2017 - 2019
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
10/09/2019
Not worth what we are paying! Rent should be lower. Or change to 2 bedroom for that price! This is an old building with old appliances and floor. Its very expensive and not worth. The staff are very nice here thats the only reason we are… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

The Chesapeake Manager

05/15/2018

Thank you for taking the time to share your feedback. While we cannot control the noises from the loading dock, we would like the opportunity to further discuss your concerns with noisy neighbors. Your comfort is our top priority and we hope you'll stop by our office as soon as possible so we can discuss this and work towards improving your experience. Hope to hear from you soon!

 Verified Resident 687054vrp 2009 - 2019
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
08/28/2019
I have had a very pleasant and agreeable experience at this community. The Horning Brothers office staff and the Horning Brothers maintenance staff have all been very courteous and helpful to me with all maintenance issues connected with the apartment I am renting. See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

The Chesapeake Manager

08/30/2019

We are thrilled to hear about your fantastic experience with our maintenance team! We love to provide fast and efficient service with a smile! If you ever have any other maintenance issues, please feel free to reach out directly to the office.Thank you so much for the five-stars!

Resident 2019
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
08/07/2019
It is an older building. The Apts themselves are great, big, lots of character, gas stove, beautiful wood floors. Those are the pluses. No central ac nor washer/dryer in the apt. The building also has a lot of riff raff, that when you live I NW… See More
Useful    1
Thanks for voting!
Report

The Chesapeake Manager

08/10/2019

Hi there, While we're thrilled to hear how much you love your spacious home, we're disappointed to learn of some of these concerns. Regarding our residents, we happily welcome people from all walks of life, but all who apply must go through a background and credit check. However, if you see anyone violating policies please feel free to reach out to us so we can gather more details and chat. As for our interactions, we apologize for any misunderstandings, as our goal is to provide friendly and professional service. We will keep your feedback in mind and we hope any miscommunications won't hinder you from coming to us with questions or requests. Thank you.

 Verified Resident 640847vrp 2018 - 2019
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
07/17/2019
The location of the property is great. It is easy to get to various means of transportation and to walk to shops and restaurants. Great parks and areas for children and pets. Overall, it is a very enjoyable and efficient apartment. See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

The Chesapeake Manager

05/17/2019

Thank you so much for your five-star review of our community - we sincerely appreciate it! We also appreciate you making The Chesapeake your home and we look forward to you remaining with us for many years!

 Verified Resident 591026vrp 2019
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
07/03/2019
What I like location Apartment lay out What I don't like People smoking synthetic marijuana In building so I smell it on my floor and outside near entrance. Disgusting and not safe for residents Unable to control heat in winter In consistent water temperature in shower… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

The Chesapeake Manager

02/05/2019

Thank you so much for taking the time to share what you love about The Chesapeake! We are so pleased our friendly and attentive service could make your experience a positive one. We hope you continue to enjoy your home and we hope you'll let us know if we can ever be of assistance!

 Verified Resident 635484vrp 2018 - 2019
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
05/05/2019
Property Manager is amazing. Responsive, compassionate, hard-working, and principled. Follows up. An exemplar of what a Property Manager should be. Sound proofing between apartments is poor. One can hear a coin drop from the apartment above. Ventilation poor. One can smell the marijuana smoke from neighbors… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

The Chesapeake Manager

05/06/2019

Thank you for taking the time to share this feedback! We're happy to hear you're enjoying your spacious home and Chesapeake's great location. However, if you'd like to further discuss these concerns and possible solutions, please do not hesitate to stop by our office so we can chat. While the actions we can take regarding some of these matters are limited, your comfort is important to us!

Resident 2018
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
03/21/2019
If you believe in living in hell on earth, if you believe in physical and psychological torture, this is the place for you! I moved into this community and was impressed by how great it looked and how big the gym was. After a month of… See More
Useful    1
Thanks for voting!
Report

The Chesapeake Manager

03/22/2019

We're terribly disheartened to read this review. We do apologize for the noise you encountered during your stay. Our team was not aware of the issue prior to you moving in and worked as quickly as possible to find the issue and resolve it. We will never ask our residents to sleep on an air mattress unless they prefer it. We offered to assist with hotel accommodations and granted free access to our guest suite. We truly did our best to go above and beyond, but it seems our community ultimately wasn't the right fit. We wish you the best moving forward and hope all is well. Take care.

 Verified Resident 596061vrp 2018 - 2019
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
01/23/2019
Worst housing experience ever! I chose the place because it was upscale, had a wonderful gym and great location. I was fooled! I moved out after a month due to loud pipes banging in the apartment every 15 mns or so. This is a problem in… See More
Useful    1
Thanks for voting!
Report

The Chesapeake Manager

01/25/2019

Hi there, While we appreciate the kind comments about our upscale amenities and terrific location, we're a bit disappointed by the one-star rating. Our team was happy to make your transition to our community as smooth as possible by assisting with hotel accommodations and granting free access to our guest suite. We truly did our best to go above and beyond, but it seems our community ultimately wasn't the right fit. We wish you the best moving forward and hope all is well. Take care.

 Verified Resident 594307vrp 2008 - 2019
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
01/18/2019
Great Location Great Closets Knowledble staff Quiet halls Timely, friendly maintenance Close to public transportation Close to entertainment and restaurants Great parking Close to shopping options Pet friendly See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

The Chesapeake Manager

01/23/2019

Thank you for listing all the things you love about The Chesapeake! We greatly appreciate this kind feedback and hope you won't hesitate to stop by our office if you ever have any questions or additional feedback to share. Thank you!

 Verified Resident 568310vrp 2016 - 2018
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
11/07/2018
It seems to me that you've created an environment that brings out the best in people. All ages and backgrounds are going through the motions of living in harmony. There's no evidence ill will that I can see. The children are agreeable and the pets seem… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

The Chesapeake Manager

11/08/2018

Thank you so much for sharing your experiences at The Chesapeake! We're so pleased to hear you're loving your home and the friendly atmosphere of our community. We hope you continue to have nothing but terrific experiences, and if there's anything we can do to be of assistance, please do not hesitate to stop by our office so we can chat. Thank you again!

 Verified Resident 499830vrp 1999 - 2018
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
10/31/2018
The Chesapeake is an older Art Deco style building with relatively spacious apartments with newly renovated kitchens and bathrooms. The entryway and corridors have also recently been nicely redecorated and are quite bright and cheerful. The building also has a lovely courtyard in the back with… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

The Chesapeake Manager

06/14/2018

Thank you for taking the time to share your positive feedback! It's great to hear you're loving the updates we've made to our community amenities and homes. Issues can arise from time to time, as is the case with any community, but our stellar maintenance team is always happy to help in such situations! Please let us know if we can ever be of assistance.

 Verified Resident 564782vrp 2018
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
10/31/2018
The building has great resources - gym, lounge, office, garden, free coffee and tea. It's located next to tennis courts, a playground, and a baseball field. Some office staff could be more responsive to calls and emails, though. See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

The Chesapeake Manager

11/02/2018

Hi there, Thank you for sharing your feedback! We're so pleased to hear you're loving The Chesapeake's many wonderful features, but we apologize if any responses to e-mails or voicemails have taken longer than expected. Your comfort is our top priority and we want to make sure any questions and needs are met, so if you're able, please stop by our office during normal hours so we can promptly assist you as soon as possible. Thank you!

 Verified Resident 531026vrp 2018
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
08/22/2018
I recommend it for the quality and attention it finds. They are all friendly and the area is very comfortable. Lo recomiendo por la calidad y atencion que encuentre. todos son amables y el area es muy confortable. See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report
Resident 2017
 Updated Review
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
06/11/2018
Be VERY cautious with hidden fees when moving in and out. There were so many unexplained fees upon moving in that I could have paid almost 2 months rent. Almost 7 months after moving out of the Chesapeake, I received a letter from a collections agency… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

The Chesapeake Manager

06/14/2018

Rochelle, we're sorry these move-out fees have negatively impacted your otherwise positive experience at our community. We understand your frustrations and apologize for any miscommunication regarding the charges. We will keep your comments in mind as we move forward in hopes to improve our services. We wish you the best moving forward and thank you for your feedback.

  Previous Review
· 09/10/2020
 Verified Resident 494846vrp 2015 - 2018
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
06/02/2018
Our experience thus far has been excellent. The living arrangements are comfortable and we almost never have any issues with the appliances or plumbing/electrical components within the apartment. If issues arise, the maintenance staff quickly responds and resolves whatever is needed, and the folks managing the… See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

The Chesapeake Manager

06/04/2018

Thank you for the five-star rating and review! We're quite proud of our community and your praise means the world to us. We hope you'll continue to enjoy the many features The Chesapeake has to offer, and please do not hesitate to stop by our office if we can ever be of assistance - our door is always open!

 Verified Resident 487343vrp 2018
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
05/14/2018
The apartments here are really great, and maintenance requests answered quickly and efficiently. I had a little trouble with the move-in process and some difficulties in communication with the leasing office, but they were all easily solved in-person once I moved in. See More
Useful    0
Thanks for voting!
Report

The Chesapeake Manager

05/15/2018

Thank you so much for sharing your feedback and move-in experience! We pride ourselves on our customer service satisfaction, so we're happy to hear despite a hiccup during the transition, we were able to promptly resolve any concerns. We hope you'll continue to have nothing but a terrific experience and please let us know if we can ever be of assistance!

 Updated Review
Rating Breakdown
Noise
Maintenance
Neighborhood
Safety
Grounds
Office Staff
Useful    
Thanks for voting!  

Manager

 
·

Features & Amenities

Laundry

  • Laundry On-Site

Parking

  • Garage

General

  • 9' Ceilings
  • Additional Storage
  • Bright Open Floor Plan
  • Business Center
  • Cable and Internet Ready
  • Coffee Service
  • Controlled Access and Bike Storage
  • Convenient to Rock Creek Park
  • Convenient to Twinbrook Metro Station
  • Display Cabinets
  • Elevator
  • Fitness Center
  • Fully Equipped Kitchens
  • Gas Kitchen Appliances
  • Individual Climate Control
  • On-Site ATM
  • On-site Dry Cleaning
  • Recycling Program
  • Resident Lounge with Billiards and Wi-Fi
  • Spacious Floor Plans
  • Stylish Corridors with Cabana Doors
  • Sunroom French Doors
  • Unique Design Style
  • Walk In Closets
  • Window Coverings
  • Wood Floors
  • Zip Car On-site

Pets

  • Cats Allowed
    Fee: $300
    Rent: $20
  • Dogs Allowed
    Fee: $700
    Rent: $60
    Restrictions: Pet Rent-$100 for two dogs
    Comments: Over 25 lbs: Call for details and breed restrictions
  • Dogs Allowed
    Fee: $600
    Rent: $60
    Restrictions: Pet Rent- $100 for two dogs
    Comments: Under 25 lbs:

Floor Plans & Pricing

MOVE-IN SPECIAL:

  • For limited time only, receive 1 month free rent! Speak to our leasing consultants for more details and to set up your personalized virtual (Facetime, Skype, Zoom etc.) and self-guided tour!

Studio, 1 Bathroom

  • Price
    Price

    N/A

  • SQ. FT.

    525

  • Available
    Avail.

    N/A

  • Model

    Studio 04

  • Price
    Price

    $1,215

  • SQ. FT.

    322

  • Available
    Avail.

    1 Units

  • Model

    Studio 12

  • Price
    Price

    $1,280 - $1,290

  • SQ. FT.

    372

  • Available
    Avail.

    2 Units

  • Model

    Studio 01

  • Price
    Price

    $1,295 - $1,315

  • SQ. FT.

    488

  • Available
    Avail.

    2 Units

  • Model

    Studio 07

  • Price
    Price

    $1,305 - $1,485

  • SQ. FT.

    488

  • Available
    Avail.

    2 Units

  • Model

    Studio 06

  • Price
    Price

    $1,325

  • SQ. FT.

    500

  • Available
    Avail.

    1 Units

  • Model

    Studio 09

  • Price
    Price

    $1,345

  • SQ. FT.

    488

  • Available
    Avail.

    1 Units

  • Model

    Studio 08

  • Price
    Price

    $1,390

  • SQ. FT.

    500

  • Available
    Avail.

    1 Units

  • Model

    Studio 18

1 Bedrooms, 1 Bathroom

  • Price
    Price

    N/A

  • SQ. FT.

    735

  • Available
    Avail.

    N/A

  • Model

    One BR 11

  • Price
    Price

    N/A

  • SQ. FT.

    740

  • Available
    Avail.

    N/A

  • Model

    One BR 14

  • Price
    Price

    N/A

  • SQ. FT.

    755

  • Available
    Avail.

    N/A

  • Model

    One BR 15

  • Price
    Price

    N/A

  • SQ. FT.

    775

  • Available
    Avail.

    N/A

  • Model

    One BR 02

  • Price
    Price

    N/A

  • SQ. FT.

    820

  • Available
    Avail.

    N/A

  • Model

    One BR 17

  • Price
    Price

    N/A

  • SQ. FT.

    900

  • Available
    Avail.

    N/A

  • Model

    One BR 22

  • Price
    Price

    $1,620

  • SQ. FT.

    610

  • Available
    Avail.

    1 Units

  • Model

    One BR 13

  • Price
    Price

    $1,670

  • SQ. FT.

    730

  • Available
    Avail.

    1 Units

  • Model

    One BR 16

  • Price
    Price

    $1,685 - $1,755

  • SQ. FT.

    790

  • Available
    Avail.

    3 Units

  • Model

    One BR 03

  • Price
    Price

    $1,795

  • SQ. FT.

    800

  • Available
    Avail.

    1 Units

  • Model

    One BR 21

  • Price
    Price

    $1,965

  • SQ. FT.

    876

  • Available
    Avail.

    1 Units

  • Model

    One BR/Sunroom

2 Bedrooms, 1 Bathroom

  • Price
    Price

    N/A

  • SQ. FT.

    748

  • Available
    Avail.

    N/A

  • Model

    2 BR 11

  • Price
    Price

    N/A

  • SQ. FT.

    769

  • Available
    Avail.

    N/A

  • Model

    2 BR 05

  • Price
    Price

    N/A

  • SQ. FT.

    965

  • Available
    Avail.

    N/A

  • Model

    2 BR 10

  • Price
    Price

    $2,900

  • SQ. FT.

    1,200

  • Available
    Avail.

    1 Units

  • Model

    2 BR 22

Disclaimer: Special, prices and availabilities subject to change.

Leasing:

B
Horning Brothers
VIEW 19 COMMUNITIES

The Chesapeake Apartments – a place of timeless grace and modern elegance. Here, Art Deco details and modern community amenities merge together seamlessly to create a lifestyle like no other. Our desirable location in NW Washington, D.C. and the plethora of dining, entertainment, and shopping venues that surround the Chesapeake Apartments make our urban community an ideal place for renting an apartment in Washington, D.C. Our pet-friendly apartments welcome residents with a stylish layout and distinctive floor plans to choose from. Spacious studios, one, and two-bedroom apartments with impressive 9-foot ceilings, two-tone paint, polished parquet flooring, and large windows with wonderful views of Connecticut Avenue are waiting for you to call them home. And with luxury amenities like a newly upgraded high-end fitness center, billiards room and lounge, business center with Wi-Fi and a beautiful summer kitchen and grills, it truly doesn’t get better than the Chesapeake. Take your apartment living to the next level and join us at the Chesapeake Apartments in Forest Hills. Just blocks away from the Van Ness Metro Station and minutes away from the heart of D.C. the coveted location of our apartments makes your daily commute to work or school feel like a breeze. Life is easy when you choose to live at the Chesapeake Apartments in Washington D.C. So, stop waiting and get in touch with our professional leasing team, they will be happy to answer any questions you might have. Contact us or drop by for a visit today or give us a call and schedule a tour of the property!

Office Hours

  • Sunday: 11:00 AM - 05:00 PM
  • Monday - Friday: 10:00 AM - 06:00 PM
  • Saturday: 10:00 AM - 05:00 PM

Questions & Answers

There are no questions yet for this property!
Be the first to ask.

Your question has been submitted!

Please allow up to 24 hours for your answer to be visible to the public.

·
Type your answer:
Please allow up to 24 hours for your answer to be visible to the public.
Please allow up to 24 hours for your answer to be visible to the public.
· Just Now

Frequently Asked

What are noise levels like at The Chesapeake?
The community is rated 4/5 stars, which is considered having quiet noise levels on average.

How satisfied are residents with the upkeep and overall appearance of the grounds at The Chesapeake?
The community is rated 4.2/5 stars, signifying extreme satisfaction on average.

How safe is The Chesapeake?
The community is rated 3.6/5 stars, which is considered being very safe on average.

How satisfied are residents with the neighborhood
The community is rated 4.6/5 stars, signifying extreme satisfaction on average.

How effective was the maintenance team when resolving your problem?
The community is rated 4.2/5 stars, which is considered being extremely effective on average.

How often does management engage with reviews?
Managers have responded to 42.09% of their community reviews in the past year.

How quickly does management engage with reviews?
Managers have replied within 135.9 days to their community reviews in the past year.

Who manages The Chesapeake?
Horning Brothers

What is the pet policy at The Chesapeake?
Cats - 2 allowed, One time Fee $300, Rent $20

What types of floor plans are available?
Studio, 1 Bath and 1 Bed, 1 Bath and 2 Beds, 1 Bath

What is the move-in special?
For limited time only, receive 1 month free rent! Speak to our leasing consultants for more details and to set up your personalized virtual (Facetime, Skype, Zoom etc.) and self-guided tour!

The Chesapeake Gallery

Manager Uploaded Photos
Floor Plans

Similar Properties

Image of Cathedral Commons in Washington, DC

Cathedral Commons

Washington, DC

Image of AdMo Heights in Washington, DC

AdMo Heights

Washington, DC

The Chesapeake is a 322 - 1,200 sqft apartment in Washington in zip code 20008. This community has a Studio - 2 bedroom, 1 bathroom, and is for rent for $1,215 - $2,900. Nearby cities include Washington D.C, Mount Rainier, Brentwood, Arlington, and Hyattsville. 20016, 20000, 20007, 20010, and 20007 are nearby zip codes.

  • Price

  • Sq. Ft.

  • Availability

  • Model

The Chesapeake

Provided by Property Management

Management Photos (38)

  • (Manager photo uploaded on 02/22/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/22/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/22/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/22/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/22/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/22/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/22/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/22/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/22/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 06/18/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 06/18/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 06/18/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 06/18/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/22/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/22/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/21/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 11/26/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/21/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/21/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/21/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/21/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/21/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/21/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/21/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 11/26/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/21/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 11/26/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/21/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/21/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/21/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/21/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/21/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/21/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/21/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/21/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/21/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/21/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  • (Manager photo uploaded on 02/21/2019) Image of The Chesapeake in Washington, DC

Provided by Other Residents

Resident Photos (1)

  • (Resident photo uploaded on 10/02/2009) Image of The Chesapeake in Washington, DC
  Back To Top
Contact Property
</