#928 #17 #109

What is epIQ?

The Sagefield

13283 North Main Street, Jacksonville, FL 32218
(368 Reviews & Surveys)
$1,269 - $2,303/mo
Share Feedback
Write a Review
Leave a Video ReviewNew

Move-In Specials

1 MONTH FREE RENT AND REDUCED RATES! Move In by March 17th and receive 1 MONTH FREE RENT! *Offer is available to new residents only.

Floor Plans & Pricing

1 Bedroom

A3

1 Bed, 1 Bath | 796 sq. ft.

$1,269 - $1,761

5 Available Units

See Floor Plan Details

A4

1 Bed, 1 Bath | 789 sq. ft.

$1,295 - $1,787

4 Available Units

See Floor Plan Details

A2

1 Bed, 1 Bath | 768 sq. ft.

$1,299 - $1,845

3 Available Units

See Floor Plan Details

A6

1 Bed, 1 Bath | 808 sq. ft.

$1,395 - $1,871

1 Available Unit

See Floor Plan Details

A5B

1 Bed, 1 Bath | 860 sq. ft.

$1,480 - $1,872

1 Available Unit

See Floor Plan Details

A1

1 Bed, 1 Bath | 632 sq. ft.

$1,587

See Floor Plan Details

A5A

1 Bed, 1 Bath | 988 sq. ft.

$1,831

See Floor Plan Details

2 Bedrooms

B2

2 Beds, 2 Baths | 1,167 sq. ft.

$1,525 - $2,127

5 Available Units

See Floor Plan Details

B1

2 Beds, 2 Baths | 1,156 sq. ft.

$1,485 - $2,149

3 Available Units

See Floor Plan Details

B3

2 Beds, 2 Baths | 1,179 sq. ft.

$1,575 - $2,164

2 Available Units

See Floor Plan Details

B1A

2 Beds, 2 Baths | 1,097 sq. ft.

$1,975

See Floor Plan Details

B4

2 Beds, 2 Baths | 1,293 sq. ft.

$2,158

See Floor Plan Details

3 Bedrooms

C1

3 Beds, 3 Baths | 1,450 sq. ft.

$1,850 - $2,303

1 Available Unit

See Floor Plan Details

Disclaimer: Special, prices and availabilities subject to change.

epIQ Ratings

What is epIQ?

The epIQ Index gives you an accurate and authentic understanding of what life at a community is like prior to signing a lease, using a familiar letter grade & report card format.

epIQ Report Card

In partnership with SatisFacts™

Community epIQ Grade

A
A

Renter Ratings

A

Review Ratings

Noise

4.1

Grounds

3.9

Safety

3.9

Office Staff

4.4

Maintenance

4.4

Neighborhood

4.5

Survey Ratings

SatisFacts™ Tour Survey

SatisFacts™ Move-In Survey

SatisFacts™ Maintenance Survey

SatisFacts™ Renewal Survey

Review Count

A+

Number of reviews in the past 365 days

50

Manager’s Review Engagement

A+

Percentage of reviews responded to

98.00%

Manager’s Review Reply Time

B+

Average time to respond to reviews

8.98 days

View Community Timeline
View Community Timeline

The Sagefield Reviews

(78)
Verified
Reviews with the Verified Badge are from residents or prospects surveyed directly from SatisFacts™ at the community, ensuring reviews are from real residents or prospects!

Sort:

  • Newest Activity
  • Recently Lived In
  • Review Rating
Review Author Icon

Resident 1229726

Verified Resident 2023 - 2024

2/26/2024

The apartment complex is very beautiful. I rented during a discounted season. I am able to afford living here, reasonably priced. I enjoy the pool occasionally. The maintenance staff are very helpful and quick. I will be renewing my lease.

    Manager

    3/1/2024

    The Sagefield
    Verified Resident, thank you for taking the time to write such a great review! We strive to deliver an amazing experience every time! Please contact us if there is anything you need. Sincerely, Katy Community Manager

    Updated Review

    Review Author Icon

    Resident 1223753

    Verified Resident 2024

    2/12/2024

    It's been good so far. It's not kept up with the dog stuff though as it states it would be. Also in the area where the hammocks are is very dirty. Also the walls are thin can hear everything my neighbor is doing.

      Manager

      2/15/2024

      The Sagefield
      Thank you for taking the time to write a review! We strive to deliver an amazing experience every time and are always here to help with any issues you may be having. Please contact us if there is anything you need. Sincerely, Katy Community Manager
      Review Author Icon

      Resident 1224298

      Verified Resident 2023 - 2024

      2/7/2024

      Good community to live in. Very close to a lot of stuff like river city. The apartment itself has a lot of amenities and there are a lot of great things about living here like valet trash, in apart wash and dryer, disposal in the… See More >
        Manager

        2/15/2024

        The Sagefield
        Thank you for taking the time to write such a great review! We are pleased to hear how much you love your new home and the community! Please contact us if there is anything you need. Sincerely, Katy Community Manager

        Updated Review

        Review Author Icon

        Resident 1064025

        Verified Resident 2022 - 2024

        2/3/2024

        It is a good place to live if we would all take care of the place it would be even better the staff try's but some people just don't care also we need like a message board for residents to be able to get help… See More >
          Manager

          2/6/2024

          The Sagefield
          Thank you, your feedback is very valuable to my team and I here at Sagefield. I truly believe that as part of our commitment to offering the finest customer service, we can learn and grow as a community now that this concern has been brought to my attention. I would love to schedule a time to sit down with you and further discuss your concerns. Please let me know when you are available. I can be reached at 904.372.1778 or sagefield@hrpliving.com. I hope to hear from you soon. Kindest Regards, Katy Community Manager
          Review Author Icon

          Resident 1215824

          Verified Resident 2023 - 2024

          1/9/2024

          Jan 2024 - Move in Date - I believe communication is key in any aspect of life. Continuously updating information to the renter. Holding renters accountable for their bad actions (while renting) E.G. Renters not picking up after their dog. When a renter damages… See More >
          Manager

          2/6/2024

          The Sagefield
          Your feedback is very valuable to my team and I here at Sagefield. I truly believe that as part of our commitment to offering the finest customer service, we can learn and grow as a community now that this concern has been brought to my attention. I would love to schedule a time to sit down with you and further discuss your concerns about the gates and pet waste. Please let me know when you are available. I can be reached at 904.372.1778 or sagefield@hrpliving.com. I hope to hear from you soon. Kindest Regards, Katy Community Manager
          Review Author Icon

          Resident 1215522

          Verified Resident 2023 - 2024

          1/8/2024

          I have had issues occur with the apartment and did not feel comfortable moving in with the state that the apartment was left in but staff was always quick to address any issues and fix any problems I had as I was moving in.

            Manager

            1/16/2024

            The Sagefield
            Verified Resident, thank you for taking the time to write such a great review! We strive to deliver an amazing experience every time! Please contact us if there is anything you need. Sincerely, Katy Community Manager

            Updated Review

            Review Author Icon

            Resident 1140910

            Verified Resident 2023 - 2024

            1/1/2024

            It's been a great experience. Some of the other members that live here don't take care of the area by just throwing trash into the trash room instead of actually taking it and throwing into the chute.

              Manager

              1/5/2024

              The Sagefield
              Dear resident, Thank you for sharing your experience. We certainly understand how frustrating this can be and do our best to ensure we pick up behind residents who do not use the chutes. We are looking forward to some trash room improvements in the near future! If you need anything else, we are happy to help! Please do not hesitate to contact us. Sincerely, The Sagefield Management
              Review Author Icon

              Resident 1212286

              Verified Resident 2023

              12/28/2023

              2 gun shootings, litter, dog poop everywhere. Staff is very nice and helpful. Maintenance staff very prompt response. I love my apartment when inside. Outside needs some serious work. And, speeders, loud music in lot at all hours. There are people, children, pets and more… See More >
                Manager

                1/5/2024

                The Sagefield
                Your feedback is very valuable to my team and I here at Sagefield. I truly believe that as part of our commitment to offering the finest customer service, we can learn and grow as a community now that this concern has been brought to my attention. I would love to schedule a time to sit down with you and further discuss your concerns. Please let me know when you are available. I can be reached at 904.372.1778 or sagefield@hrpliving.com. I hope to hear from you soon. Kindest Regards, Katy Community Manager
                Review Author Icon

                Resident 1205456

                Verified Resident 2023

                12/6/2023

                It's nice but my biggest fear is the all things wrong in the home and when it's time for the deposit to be given back we get charged for already broken or messed up items. We got 48 hours to do inspection but still worried… See More >
                  Manager

                  12/8/2023

                  The Sagefield
                  Thank you for the review! Your feedback is very valuable to my team and I here at Sagefield. I truly believe that as part of our commitment to offering the finest customer service, we can learn and grow as a community. I would love to schedule a time to sit down with you and further discuss your concerns about the move out process. Please let me know when you are available. I can be reached at 904.372.1778 or sagefield@hrpliving.com. I hope to hear from you soon. Kindest Regards, Katy Community Manager
                  Review Author Icon

                  Resident 1199678

                  Verified Resident 2023

                  11/15/2023

                  when i first moved on the property was very clean. Breeze ways were clear. Elevators were clean, & the walkways were nice. now there are stains all over the walls in the walkways. always a loud smell of dog & cat urine. trash stays in… See More >
                    Manager

                    12/15/2023

                    The Sagefield
                    Thank you for bringing to our attention the problems with the walkways, elevators, and bldg 2. We have myself and my maintenance team on a schedule and expect this problem to improve over time. Please contact me directly should you have any suggestions for further improvement. Our commitment is to provide the finest customer service each and every day. We value your feedback and are happy to listen any time. I can be reached at 904.372.1778 or sagefield@hrpliving.com Kindest Regards, Katy Community Manager
                    Review Author Icon

                    Resident 1199200

                    Verified Resident 2021 - 2023

                    11/13/2023

                    Great place to live fast service, and friendly staff. If you are looking for a family friendly face with great inclusion of the community this is a great place to live. The office staff is as friendly as could be.

                      Manager

                      11/17/2023

                      The Sagefield
                      Thank you so much for the kind words. The entire team at Sagefield makes it our goal to provide the finest customer service each and every day as part of the LIVE IT! experience our company is fully committed to delivering. Thank you for being a valued resident and calling Sagefield home. If there is anything that I can ever do for you, please feel free to contact me at 904.372.1778 or sagefield@hrpliving.com. Kindest Regards, Katy Community Manager

                      Updated Review

                      Review Author Icon

                      Resident 1147195

                      Verified Resident 2023

                      11/1/2023

                      Looks good but terrible noise problems. Very thin walls and no buffer for the units above you. I haven't seen any difference in complaints. My next door neighbor and I have worked out a reasonable solution but the upstairs neighbors are inconsiderate. There is poo… See More >
                        Manager

                        11/4/2023

                        The Sagefield
                        Dear resident, Thank you for sharing your thoughts regarding The Sagefield. Living in an apartment can certainly be an adjustment, but we are happy to address any noise issues that you have that are above a reasonable level. Please do not hesitate to reach out. We are here to serve. Sincerely, The Sagefield Management
                        Review Author Icon

                        Resident 1190800

                        Verified Resident 2023

                        10/18/2023

                        It's great everyone is so friendly and long with a smile on their face. The staff makes sure you all set and have no problems with you coming by to ask and question about the new home. Also the location of that place is in… See More >
                          Manager

                          10/21/2023

                          The Sagefield
                          Dear resident, WOW, thank you for the awesome 5-star review! We truly appreciate you sharing your experience. We are here to assist. Should you need anything in the future, please don't hesitate to reach out! Sincerely, Ocean Oaks Management
                          Review Author Icon

                          Resident 1190358

                          Verified Resident 2023

                          10/17/2023

                          I have only been here a week but I love it so far I can't hear anything inside my apartment the appliances are new look and work great the people I have met have been very nice the staff is great the gym is very… See More >
                            Manager

                            10/21/2023

                            The Sagefield
                            Dear resident, Wow! Thank you for the amazing review! We are so happy to hear that you are enjoying your new home. We are here to help, should you need anything, please do not hesitate to let us know! Sincerely, The Sagefield Management

                            Updated Review

                            Review Author Icon

                            Resident 1177527

                            Verified Resident 2023

                            10/17/2023

                            I love staying at the Sagefield apartments , it's sooo nice. Staff and Management are very friendly. Prompt maintenance service every time no matter what the issue is. Surrounding areas also nice. Luv it.??

                              Manager

                              10/21/2023

                              The Sagefield
                              Dear resident, We are so happy to hear that you are loving your home at The Sagefield and hope that you can continue to call our awesome community home for many years to come! Thank you for your awesome review! We appreciate you sharing your experience. Sincerely, The Sagefield Management

                              Updated Review

                              Review Author Icon

                              Resident 1182774

                              Verified Resident 2023

                              10/4/2023

                              We absolutely love the community we live in. It's quiet and clean and the management absolutely on point with everything they do. They take care of all of their residents and make sure everything is clean and well managed and we couldn't thank them enough!!

                                Manager

                                10/7/2023

                                The Sagefield
                                Thank you so much for the amazing review! We couldn't have said it better ourselves. The entire team at The Sagefield makes it our goal to provide the finest customer service each and every day as part of the LIVE IT! experience, our company is fully committed to delivering and leaving people better than we found them. The entire team will be thrilled to hear of your high praises! Sincerely, Katy Community Manager
                                Review Author Icon

                                Resident 1182517

                                Verified Resident 2023

                                9/20/2023

                                The responsiveness of property management is sadly lacking. Voicemail is not returned. Emails can take a week to get a response if responded to at all. Poor planning on their part caused the cleaning not to be completed before move in.

                                  Manager

                                  10/21/2023

                                  The Sagefield
                                  My team and I would like to extend our sincerest apologies to you for your experience here at Sagefield. It is our goal to provide the finest customer service each and every day as part of the LIVE IT! experience our company is fully committed to delivering. I have an open door policy and you are always welcome to contact me or come by the business office at your earliest convenience. I hope to hear from you soon. I can be reached at 904.372.1778 or sagefield@hrpliving.com Kindest Regards, Katy Community Manager
                                  Review Author Icon

                                  Resident 1182145

                                  Verified Resident 2023

                                  9/19/2023

                                  The supposedly gated community has all the doors open. The EV charging spots are not working (3 out of 4) and they're always occupied as there is higher demand than 1 charger can supply. There are no plastic bags in sanitary spots for puppies, hence… See More >
                                    Review Author Icon

                                    Resident 1181142

                                    Verified Resident 2023

                                    9/16/2023

                                    This apartment community is located on the Northside of Jacksonville off of main st. The community is very well maintained. The amenities are exceptionally nice and clean. Staff is always so Will to help and available.

                                      Manager

                                      9/22/2023

                                      The Sagefield
                                      Thank you for taking the time to write such a great review! We are pleased to hear how much you love your new home and the community! Please contact us if there is anything you need. Sincerely, Katy Community Manager
                                      Review Author Icon

                                      Resident 1179641

                                      Verified Resident 2022 - 2023

                                      9/11/2023

                                      Leasing office did not do a good job of record keeping nor effective communication. However The property and apartment homes are beautiful! I would have loved to stay in the community, however things didn't work out that way.

                                        Manager

                                        9/14/2023

                                        The Sagefield
                                        Thank you for taking the time to write such a great review! We strive to deliver an amazing experience every time! Please contact us if there is anything you need. Sincerely, Katy Community Manager
                                        Review Author Icon

                                        anonymous

                                        Resident 2022 - 2023

                                        8/30/2023

                                        Scams, random charges, and not what they promise.

                                        Steer clear of poor craftsmanship, sketchy charges, and scams all the way around. I’ve lived here for 16 months. When we move in we were shown a much bigger apartment than we were given. We were told that we are stuck with it or could… See More >
                                        Manager

                                        9/11/2023

                                        The Sagefield
                                        Dear Austin, As we discussed in our in-person conversation, I am very sorry to hear that you were presented with a unit you did not see during the tour. I understand that this happened prior to the management change to HRP and we can assure you that had we been here at your move-in, there would have been clarity on what you were renting. We have worked diligently to answer and explain each question and complaint you have had. Our team works tirelessly to keep the grounds and common areas clean, and we certainly appreciate residents cleaning up after their animals and themselves. As for ledger and lease charges, we only charge what you are contractually obligated to pay. If there are any ledger errors, we certainly do our very best to research and resolve them immediately. Should you have any additional questions, please do not hesitate to contact the office directly. Sincerely, The Sagefield Management
                                        Review Author Icon

                                        Resident 1174749

                                        Verified Resident 2023

                                        8/28/2023

                                        When I called to check availability they was very helpful and knowledgeable as well kindly I would suggest that you contact them and give a chance to make u feel at home and welcome to be a residence you will love it here

                                          Manager

                                          9/1/2023

                                          The Sagefield
                                          Thank you for taking the time to write such a great review! We are pleased to hear how much you love our staff and the community! Please contact us if there is anything you need. Sincerely, Katy Community Manager
                                          Review Author Icon

                                          Resident 1174059

                                          Verified Resident 2023

                                          8/26/2023

                                          Love my new home, great layout, except W/D being in my walk in closet. Can't be good for my clothing! I understand this is a pet friendly community, but there is to much dog poop everywhere that's not being picked up. No one wants to smell that… See More >
                                          Manager

                                          9/1/2023

                                          The Sagefield
                                          Thank you for taking the time to write such a great review! We strive to deliver an amazing experience every time! Please contact us if there is anything you need. Sincerely, Katy Community Manager
                                          Review Author Icon

                                          Resident 1173768

                                          Verified Resident 2023

                                          8/25/2023

                                          Clean, friendly, helpfulaahhehdhsjsjwnwnrbbwjahrhehsjakwjehhwkakdhejqkahehdb

                                            Manager

                                            8/30/2023

                                            The Sagefield
                                            Thank you so much for taking the time to leave a great review!
                                            Review Author Icon

                                            Resident 1173126

                                            Verified Resident 2023

                                            8/23/2023

                                            Been a wonderful experience so far. Glad I decided to move instead of somewhere else. It has truly been a joy to work 8 minutes away from home. The staff here is very nice and friendly. I love tho pool area

                                              Manager

                                              8/26/2023

                                              The Sagefield
                                              Thank you for taking the time to write such a great review! We are pleased to hear how much you love your new home and the community! Please contact us if there is anything you need. Sincerely, Katy Community Manager

                                              Features & Amenities

                                              Laundry
                                              • Washer/Dryer
                                              Pets
                                              • Cats Allowed
                                                Fee: $350. Rent: $25. Pet Limit: 2. Comments: The Sagefield is a pet-friendly community; we love our furry friends! There is a one-time, non-refundable pet fee of $350 for the first pet and $900 for 2 pets with a $25 monthly pet rent. Maximum 2 pets per home. Breed restrictions apply.
                                                Less Info
                                                More Info
                                              • Dogs Allowed
                                                Fee: $350. Rent: $25. Pet Limit: 2. Comments: The Sagefield is a pet-friendly community; we love our furry friends! There is a one-time, non-refundable pet fee of $350 for the first pet and $900 for 2 pets with a $25 monthly pet rent. Maximum 2 pets per home. Breed restrictions apply.
                                                Less Info
                                                More Info
                                              Other
                                              • Bike Share Program
                                              • Car Charging Stations
                                              • Co-working Spaces
                                              • Coffee Bar and Pool Lounge
                                              • Fitness Center
                                              • Gated Access
                                              • Granite Countertops
                                              • High Ceilings
                                              • Outdoor Kitchen and Fire pit
                                              • Package Room
                                              • Pet Park
                                              • Pet Spa
                                              • Pet-Friendly Community
                                              • Premium Finishes
                                              • Private Work Areas
                                              • Resort Style Swimming Pool
                                              • Smart Home Technology
                                              • Stainless Steel Appliances
                                              • Walking Trails
                                              • Wood Like Flooring
                                              Show Less
                                              Show More

                                              Leasing

                                              Located in the heart of Jacksonville, immerse yourself in the city while taking advantage of our contemporary design and second to none amenities. Boasting stunning, spacious studies, one- two-, and three-bedroom apartment homes we are sure to have the perfect residence for you. While strolling the neighborhood, enjoy easy and convenient access to all modern-day attractions. If you are in search of unparalleled luxury living, look no further than The Sagefield.
                                              Show Less

                                              Office Hours

                                              • Sunday: Closed
                                              • Monday - Friday: 09:00 AM - 06:00 PM
                                              • Saturday: 10:00 AM - 04:00 PM
                                              This community is managed by

                                              Hawthorne Residential Partners

                                              A
                                              A
                                              Communities
                                              205

                                              Questions & Answers (0)

                                              Frequently Asked

                                              How is The Sagefield Rated?
                                              Based on 368 number of votes by renters, The Sagefield is currently rated 4.3 out of 5 stars.
                                              How satisfied are residents with the upkeep and overall appearance of the grounds at The Sagefield?
                                              The Sagefield is rated 3.9/5 stars in our renters grounds survey, which is considered average. The grounds are okay, but could use some improvement.
                                              How effective was the maintenance team when resolving your problem?
                                              The Sagefield is rated 4.4/5 stars in our renters maintenance survey, which is considered good. The maintenance team is generally quick and efficient in fixing problems.
                                              What are noise levels like at The Sagefield?
                                              The Sagefield is rated 4.1/5 stars in our renters noise survey, which is considered good. The noise level is generally tolerable, with occasional disruptions.
                                              How safe is The Sagefield?
                                              The Sagefield is rated 3.9/5 stars in our renters safety survey, which is considered average. The complex has some safety concerns that need to be addressed.
                                              How satisfied are residents with the neighborhood?
                                              The Sagefield is rated 4.5/5 stars in our renters neighborhood survey, which is considered excellent. The complex is located in a very desirable and safe neighborhood with convenient access to local attractions and services.
                                              How satisfied are residents with the staff at The Sagefield?
                                              The Sagefield is rated 4.4/5 stars in our renters staff survey, which is considered good. The staff is generally helpful and responsive, with occasional lapses.
                                              How often does management engage with reviews?
                                              Managers have responded to 98% of their community reviews in the past year.
                                              How quickly does management engage with reviews?
                                              Managers have replied within 8.98 days to their community reviews in the past year.
                                              Who manages The Sagefield?
                                              Hawthorne Residential Partners
                                              What is the pet policy at The Sagefield?
                                              Cats Allowed
                                              Fee: $350
                                              Rent: $25
                                              Pet Limit: 2
                                              Comments: The Sagefield is a pet-friendly community; we love our furry friends! There is a one-time, non-refundable pet fee of $350 for the first pet and $900 for 2 pets with a $25 monthly pet rent. Maximum 2 pets per home. Breed restrictions apply.
                                              Dogs Allowed
                                              Fee: $350
                                              Rent: $25
                                              Pet Limit: 2
                                              Comments: The Sagefield is a pet-friendly community; we love our furry friends! There is a one-time, non-refundable pet fee of $350 for the first pet and $900 for 2 pets with a $25 monthly pet rent. Maximum 2 pets per home. Breed restrictions apply.
                                              What types of floor plans are available?
                                              1 Bed, 1 Bath
                                              2 Beds, 2 Baths
                                              3 Beds, 3 Baths
                                              What is the move-in special?
                                              1 MONTH FREE RENT AND REDUCED RATES! Move In by March 17th and receive 1 MONTH FREE RENT! *Offer is available to new residents only.

                                              Contact Property

                                              The Sagefield

                                              March 2024

                                              Sun
                                              Mon
                                              Tue
                                              Wed
                                              Thu
                                              Fri
                                              Sat
                                              1
                                              2
                                              3
                                              4
                                              5
                                              6
                                              7
                                              8
                                              9
                                              10
                                              11
                                              12
                                              13
                                              14
                                              15
                                              16
                                              17
                                              18
                                              19
                                              20
                                              21
                                              22
                                              23
                                              24
                                              25
                                              26
                                              27
                                              28
                                              29
                                              30
                                              Beds

                                              0

                                              Baths

                                              0

                                              The Sagefield is a 632 - 1,450 sq. ft. apartment in Jacksonville in zip code 32218. This community has a 1 - 3 Beds, 1 - 3 Baths, and is for rent for $1,269 - $2,303. Nearby cities include Orange Park, Neptune Beach, Atlantic Beach, Jacksonville Beach, and Fleming Island.

                                              Your privacy and identity are important to us. Please review the Terms and Guidelines before sharing private or non-public information with matches.