Avenues of Baldwin Park

Avenues of Baldwin Park

(1301 Reviews & Surveys)
5800 Auvers Blvd, Orlando, FL 32807
$1,337 - $3,170/mo

Floor Plans & Pricing

1 Bedroom

Fern

1 Bed, 1.5 Baths | 784 sq. ft.

$1,337 - $2,370

3 Available Units

2 Bedrooms

Anson

2 Beds, 2 Baths | 1,023 sq. ft.

$1,599 - $2,699

7 Available Units

Union

2 Beds, 2 Baths | 1,163 sq. ft.

$1,424 - $2,849

4 Available Units

Park

2 Beds, 2 Baths | 1,030 sq. ft.

Not Available

3 Bedrooms

Meeting

3 Beds, 2 Baths | 1,141 sq. ft.

$1,954 - $3,170

3 Available Units

Disclaimer: Special, prices and availabilities subject to change.

Ratings & Reviews

epIQ Report Card

In partnership with SatisFacts™

Community epIQ Grade

B
B

Renter Ratings

B

Noise

3.7

Grounds

3.5

Safety

3.3

Office Staff

3.7

Maintenance

3.5

Neighborhood

4.3

SatisFacts™ Tour Survey

SatisFacts™ Move-In Survey

SatisFacts™ Maintenance Survey

SatisFacts™ Renewal Survey

Review Count

A

Number of reviews in the past 365 days

61

Manager’s Review Engagement

C

Percentage of reviews responded to

50.82%

Manager’s Review Reply Time

C

Average time to respond to reviews

84.75 days

Verified Residents
Reviews with the Verified Badge are from residents surveyed directly from the community, ensuring reviews are from real residents!

Reviews

(481)

Sort:

  • Newest Activity
  • Recently Lived In
  • Review Rating
  • Original Date
Avatar

Verified Resident 443894

VRP 2018 - 2019

5/27/2019

The layout and apartments it's self are okay. The bad things about this place is it's no assigned parking and it's no lights around the complex, so at night you have to park very far and walk in the dark. U can get robbed,See More >
Manager

6/26/2019

Avenues of Baldwin Park
Dear Valued Resident,Your feedback is very valuable to my team and I here at Avenues of Baldwin Park. I truly believethat as part of our commitment to offering the finest customer service, we can learn and growas a community now that this concern has been brought to my attention. I would love toschedule a time to sit down with you and further discuss any concerns you have.Please let me know when you are available. I can be reached at 407-671-0200 [email protected] I hope to hear from you soon.
Avatar

Verified Resident 645102

VRP 2017 - 2019

5/27/2019

Do not move here, ..they charge so many water sewer and trash fees ...we pay for valet and we oay for the normal trash bins for over flow..it looks a hot mess out barket pick up trash from the neighborhood.The lighting on theSee More >
Manager

6/26/2019

Avenues of Baldwin Park
Dear Valued Resident,My team and I would like to extend our sincerest apologies to you for your experience here atAvenues at Baldwin Park. It is our goal to provide the finest customer service each and every day aspart of the LIVE IT! experience our company is fully committed to delivering. I have an opendoor policy and you are always welcome to contact me or come by the business office at yourearliest convenience. I hope to hear from you soon. I can be reached at 407-671-0200.
Avatar

Verified Resident 643600

VRP 2019

5/22/2019

Very well kept community maintenance personnel is Tops very good excellent.Pest control seems not to be working properly I suggest a change in products chemicals etcetc overall it is fine.I don't know if there is night security this may be needed in order toSee More >
Manager

6/14/2019

Avenues of Baldwin Park
Dear Valued Resident,Thank you so much for the kind words. The entire team at Avenues of Baldwin Park makes it our goal toprovide the finest customer service each and every day as part of the LIVE IT! experience ourcompany is fully committed to delivering. We have recently changed pest control companies and are confident with their ability to address any issues you may have. Thank you for being a valued resident and callingAvenues of Baldwin Park home. If there is anything that I can ever do for you, please feel free tocontact me at 407-671-0200 or [email protected] Regards,Lynn LaCombeCommunity Manager
Avatar

Verified Resident 443974

VRP 2017 - 2019

4/19/2019

Desde abril 2017 tuve la oportunidad de vivir en esta comunidad y puedo decir que es una comunidad muy tranquila y responsables con los residentes .Todo muy cercano las escuelas son muy buenas y seguras

Manager

1/24/2018

Avenues of Baldwin Park
Thank you for giving Avenues of Baldwin Park a 5 star review! We appreciate you choosing our community as your home. If there is ever anything we can assist with, please feel free to reach out to our office team or email the manager directly at [email protected]
Avatar

Verified Resident 592926

VRP 2018 - 2019

4/15/2019

It's totally ------. Save your money and move somewhere else. Expensive projects. Unless you are -------- you will be treated like you're a visitor to their Country and not a US citizen. Don't move here unless you like roaches and 80sSee More >
Avatar

Verified Resident 625982

VRP 2017 - 2019

4/10/2019

Quiet place to live for the most part, some noisy neighbors, finally patched up the roads, maintenance takes a while to respond, lack of communication between leasing office and maintenance team. Having issues with breathing in my apartment, been sick for months, AC units areSee More >
Manager

6/12/2019

Avenues of Baldwin Park
Dear Valued Resident,Thank you for bringing to our attention the problems with your AC unit. Please contact medirectly should you have any suggestions for further improvement. Our commitment is toprovide the finest customer service each and every day. We value your feedback and are happyto listen any time. I can be reached at 407-671-0200 or stop by the Leasing Office.Kindest Regards,Lynn LaCombeCommunity Manager
Avatar

Verified Resident 619705

VRP 2017 - 2019

3/25/2019

I am, for the most part, very satisfied with this community. The office is sometimes unreliable at returning calls or answering the phones at all, and I have had a few experiences with office staff being rather dismissive. Most of the time, maintenance responds quicklySee More >

Updated Review

Avatar

anonymous

Resident 2016 - 2017

1/11/2017

I have only been here about six months. In that time I have seen an improvement in the office staff as far as getting your concerns taking care of. They still need to check the voice mail. I had an emergency in maintance one nightSee More >
Manager

1/16/2017

Avenues of Baldwin Park
Thank you for sharing your 5-star review! We're pleased to read that you've had such a wonderful experience with our staff. We would appreciate the opportunity to provide you with an even better living experience. Please stop by our office so that we may discuss your concerns, along with possible solutions.
Avatar

Verified Resident 614328

VRP 2019

3/11/2019

I have no complaints. I enjoy living here. The surroundings are very pretty with all the trees and shade as well as the pond right by my apartment. It can be very Serene at times. Even my children tell me they love to come homeSee More >
Manager

3/18/2019

Avenues of Baldwin Park
Thank you so much for the kind words. The entire team at Avenues of Baldwin Park makes it our goal toprovide the finest customer service each and every day as part of the LIVE IT! experience our company is fully committed to delivering. Thank you for being a valued resident and callingAvenues home. If there is anything that I can ever do for you, please feel free tocontact me at 407-671-0200.Kindest Regards,Alissa Anthony Property Manager
Avatar

Verified Resident 614177

VRP 2019

3/11/2019

The move in was not a good experience. I was shown an apartment of VERY different quality and appearance from the one I was given at move in. While they are taking care of it, it has taken several days which has impacted my currentSee More >
Avatar

dariannejc

Resident 2019

3/5/2019

Worst apartment complex ever!!!!! I truly liked living in this location until dealing with management. Two weeks prior to my move out date I went into the office and I asked my remaining balance for my lease and if everything was clear, they said "yesSee More >
Avatar

Verified Resident 602044

VRP 2018 - 2019

2/7/2019

Maintenance is slow to react to key issues and the whole complex has a pretty nasty roach infestation. There is not enough parking either because full sail children like to throw parties. Overall for the money it isn't worth it and you may be betterSee More >
Avatar

Verified Resident 601464

VRP 2018 - 2019

2/6/2019

So far has been really nice, however, there are a few things that need immediate attention. Neighbors not always respect the fact that we all live in a sharing community especially if you have kids. Don't have pets, I love them though but the onesSee More >
Manager

6/15/2019

Avenues of Baldwin Park
Dear Valued Resident,Your feedback is very valuable to my team and I here at Avenues of Baldwin Park. I truly believethat as part of our commitment to offering the finest customer service, we can learn and growas a community. Please let me know if you would like to discuss specific issues with me in person. I can be reached at 407-671-0200 [email protected] I hope to hear from you soon.Kindest Regards,Lynn LaCombeCommunity Manager
Avatar

Verified Resident 601108

VRP 2019

2/5/2019

the attention from the administrative staff was excellent and professional, they made me feel like a family from the first moment, Britany is an excellent person and has a sense of belonging, God bless hee

Avatar

anonymous

Resident 2016 - 2019

2/2/2019

Well it's midnight and still people partying at pool even though clearly posted that it is closed !!!! No one stops at stop signs !!! You can get an apartment in a brand new community for the same price they are charging. $1400 for anSee More >
Manager

6/12/2019

Avenues of Baldwin Park
My team and I would like to extend our sincerest apologies to you for your experience here at Avenues of Baldwin Park. I would love to schedule at time to sit down with you and discuss your concerns about the pool party as well as renovated unit options. You can reach me at 407-671-0200. I hope to hear from you soon. Kindest Regards, Alissa AnthonyProperty Manager
Avatar

anonymous

Resident 2018 - 2019

1/26/2019

We lived at Avenues of Baldwin Park in a renovated 2 bedroom for about 9 months and there has been a major decline the quality of the complex. The management team is a most to blame for the place's shortcomings. Very poorly managed indeed. NothingSee More >
Avatar

Verified Resident 593090

VRP 2019

1/15/2019

They were not entirely upfront with the moce in costs and procedures. The apartments look nice, and it was very clean when we moved in. However, BELIEVE ALL OF THE REVIEWS ABOUT ROACHES. And there are many pot holes in the community, but i guessSee More >
Avatar

Verified Resident 591285

VRP 2017 - 2019

1/9/2019

Hard to get someone to answer the phone in the office during office hours. Leaving a message seems to do no good, because I have never received a return call. Lots of good community rules, but there is no policing of these rules, so rulesSee More >
Avatar

Verified Resident 587387

VRP 2018

12/26/2018

Everyone has been great. This is a nice community to live in. My only complaint is how outdated my unit is-especially the kitchen. Otherwise, I feel safe and find this to be a complex where people look out for each other.

Avatar

Verified Resident 584329

VRP 2018

12/17/2018

Really love the way the office team and the maintenance team get together to respond in the best way possible thanks to avenues of Baldwin park team for help in getting things done with the best professionalism

Avatar

Verified Resident 574729

VRP 2018

11/23/2018

It's been great. No noise complaints at all and it's close to any store. People walk their really cute dogs and children are always using the pool. The gym is well equipped and has just about anything you need

Avatar

Verified Resident 571334

VRP 2018

11/14/2018

I spent a few months looking for a house or apartment to rent without success because most of them did not meet my needs Then a friend of my work told me that in her community there was availability in the apartments and I decidedSee More >
Avatar

anonymous

Resident 2018

10/30/2018

My roommate and I just moved into our fully upgraded apartment on October 26. We love this apartment and the community so far. Our leasing consultant was David Rojas. David is a perfect example of demonstrating professionalism and having a positive and enthusiastic attitude. HeSee More >
Manager

11/5/2018

Avenues of Baldwin Park
Thank you so much for your kind words. We pride ourselves on taking great care of our residents, and we are pleased to learn that we have provided you with the level of service that you deserve.
Avatar

Verified Resident 561859

VRP 2018

10/24/2018

Initial tour was great, and the staff seemed so courteous! However, once our application was approved, the office staff was consistently harder to reach. We emailed and called with questions but were consistently ignored and then told staff had the wrong contact information for us,See More >
Manager

10/25/2018

Avenues of Baldwin Park
Hello, we are sorry to hear this has happened. Thank you for sharing your experience with us. We take all feedback seriously and use it as a chance to learn how to better serve you. Additionally, we apologize if the experiences you had with us were not to your satisfaction and assure you that it is not the level of service we strive to provide. We would love to discuss any issues you are experiencing in greater detail and encourage you to stop in the office at your convenience.
Avatar

Verified Resident 468055

VRP 2018

9/5/2018

Coming into this apartment, overall the satisfaction was minimal as wall paint was chipping and so was the cabinet paint. Rug was dirty and filled with dust. Overall, for a new resident the apartment should of been better

Manager

4/3/2018

Avenues of Baldwin Park
We appreciate you sharing your experience at Avenues of Baldwin Park. We apologize if your experience was not up to your standards. We encourage you to stop by the office so we can address your concerns.

Features & Amenities

Laundry
  • Washer/Dryer
Pets
  • Dogs Allowed
    Comments: Avenues of Baldwin Park is a pet-friendly community; we love our furry friends! There is a one-time, non-refundable pet fee of $350 for one pet and $500 for two pets with a monthly pet rent of $10. Breed restrictions apply.
    Less Info
    More Info
  • Cats Allowed
Other
  • 24-Hour Fitness Center
  • BBQ and Picnic Area
  • Basketball Court
  • Business Center
  • Carpet
  • Ceiling Fan
  • Clubhouse
  • Community Green Space
  • Dog Park
  • Electronic Payments Accepted
  • Energy Efficient Black Appliance Package Available
  • High-Speed Internet
  • Lakeside Community
  • On-Site Maintenance
  • On-Site Management
  • Pet-Friendly Community
  • Playground
  • Private Lanais with Additional Storage
  • Renovated
  • Soccer Field
  • Spacious 1, 2, and 3 Bedroom Apartment Homes
  • Subway Tile Backsplash Available
  • Tennis Court
  • Three Resort Style Swimming Pools with Sun Decks
  • Walk In Closets
  • Wood-look Flooring
Show Less
Show More

Leasing

Find every comfort in your new home at Avenues of Baldwin Park, located in Orlando, FL! Nestled in the highly-desired Baldwin Park area, Avenues of Baldwin Park offers the perfect blend of spacious and comfortable apartment homes, plus unbeatable community and area amenities. At Avenues of Baldwin Park, you can settle in to one of our newly renovated one, two, or three bedroom homes featuring upgraded fixtures and finishes in an open-concept layout. If you’re searching for walk-in closets, a full-size washer and dryer, a screened lanai, or waterfront living – we have it all! Our full array of lifestyle amenities brings you the best living experience in Orlando. Avenues of Baldwin Park boasts ample community green space and a pet park, all ideal for your furry friend, plus we accept large dogs. Residents also enjoy a soccer field, basketball court, 24-hour fitness center with yoga studio, and two resort-style swimming pools with sundecks and picnic pavilions. Conveniently located near Semoran Blvd. and Colonial Dr. - you’ll find we’re just minutes to the airport in one direction, plus equally close to Full Sail University or the shopping and dining of downtown Winter Park. Easy access to 417 and 408 puts you closer to everything Orlando when you choose Avenues of Baldwin Park. Stop by or give us a call today to schedule a tour of your new home.

Office Hours

  • Sunday: Closed
  • Monday - Friday: 09:00 AM - 06:00 PM
  • Saturday: 10:00 AM - 05:00 PM
This community is managed by

Hawthorne Residential Partners

A
A
Communities
151

Questions & Answers (14)

Asked on: 07/07/2021
Q: How do I speak to a live person? I cannot get anyone to return my calls after leaving a message, have emailed with no response and have attempted to call several times (8 times today) with no live person answering the phone. You should have our application but not one can confirm me us that it has been received. We are running out of time.
Asked on: 07/07/2021
Q: How do I speak to a live person? I cannot get anyone to return my calls after leaving a message, have emailed with no response and have attempted to call several times (8 times today) with no live person answering the phone. You should have our application but not one can confirm me us that it has been received. We are running out of time.
David Hoven
Asked on: 03/03/2020
Q: how to apply for a unit
David Hoven
Asked on: 03/03/2020
Q: how to apply for a unit
David Hoven
Asked on: 03/03/2020
Q: how to apply for a unit
David Hoven
Asked on: 03/03/2020
Q: how to apply for a unit
David Hoven
Asked on: 03/03/2020
Q: how to apply for a unit
David Hoven
Asked on: 03/03/2020
Q: how to apply for a unit
David Hoven
Asked on: 03/03/2020
Q: how to apply for a unit
David Hoven
Asked on: 03/03/2020
Q: how to apply for a unit
David Hoven
Asked on: 03/03/2020
Q: how to apply for a unit
David Hoven
Asked on: 03/03/2020
Q: how to apply for a unit
David Hoven
Asked on: 03/03/2020
Q: how to apply for a unit
David Hoven
Asked on: 03/03/2020
Q: how to apply for a unit

Frequently Asked

What are noise levels like at Avenues of Baldwin Park ?
The community is rated 3.7/5 stars, which is considered having quiet noise levels on average.
How satisfied are residents with the upkeep and overall appearance of the grounds at Avenues of Baldwin Park ?
The community is rated 3.5/5 stars, signifying much satisfaction on average.
How safe is Avenues of Baldwin Park ?
The community is rated 3.3/5 stars, which is considered being very safe on average.
How satisfied are residents with the neighborhood
The community is rated 4.3/5 stars, signifying extreme satisfaction on average.
How effective was the maintenance team when resolving your problem?
The community is rated 3.5/5 stars, which is considered being very effective on average.
How often does management engage with reviews?
Managers have responded to 50.82% of their community reviews in the past year.
How quickly does management engage with reviews?
Managers have replied within 84.75 days to their community reviews in the past year.
Who manages Avenues of Baldwin Park ?
Hawthorne Residential Partners
What is the pet policy at Avenues of Baldwin Park ?
Dogs Allowed
Comments: Avenues of Baldwin Park is a pet-friendly community; we love our furry friends! There is a one-time, non-refundable pet fee of $350 for one pet and $500 for two pets with a monthly pet rent of $10. Breed restrictions apply.
Cats Allowed
What types of floor plans are available?
1 Bed, 1.5 Baths
2 Beds, 2 Baths
3 Beds, 2 Baths

Contact Property

Avenues of Baldwin Park

August 2021

Sun
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Beds

0

Baths

0

Avenues of Baldwin Park is a 784 - 1,163 sq. ft. apartment in Orlando in zip code 32807. This community has a 1 - 3 Beds, 1.5 - 2 Baths, and is for rent for $1,337 - $3,170. Nearby cities include Edgewood, Maitland, West Park, Winter Park, and Eatonville. 32814, 32825, 32803, 32812, and 32822 are nearby zips.