Paces Ridge at Vinings

3900 Paces Walk SE, Atlanta, GA 30339
Resident of this community?
Tell us what you think!

Check Availability

Paces Ridge at Vinings

 
 
 
 
 
 

ApartmentRatings Property Breakdown

OVERALL SCORE
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
26%RECOMMENDED
THIS PROPERTY
VS
71%CITY AVERAGE

Ratings & Reviews

Filter
  • 5 out of 5
  • 4 out of 5
  • 3 out of 5
  • 2 out of 5
  • 1 out of 5
No reviews match your search.
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Grounds
Office Staff
Paces Ridge at Vinings Manager

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Resident 2012 - 2019 Recommended
Reviewed 10/16/2019
I have been living here for 7 and 1/2 years. When I first moved in all of the buildings were a beige color and dirty. I didn't mind that because I really wanted a place tucked back in the trees~ I have always loved nature. I… See More
How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Resident 2016 - 2019 Recommended
Reviewed 09/20/2019
I have lived here for several years. It is very quiet for the most part, and all of my neighbors have been great for the most part. I love the location. I always feel safe. Any complaints I would have (because there is always something you'd… See More
Paces Ridge at Vinings Manager09/23/2019

We appreciate the time you took to share these kind words with us. Our team works hard to provide a fantastic experience to all of our residents, and it means so much to us to hear that it's being noticed. If there is anything we can help you with in the future, please don't hesitate to reach out to our office for a chat. Thanks again and take care!

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Resident 2018 - 2019 Not Recommended
Reviewed 09/02/2019
I'm beginning to hate that I ever moved here. I moved here in August when it was supposed to be ready at the end of July. I did not want to move in until everything was completed. Eventhough it was their fault I hadn't moved, they… See More
Paces Ridge at Vinings Manager09/09/2019

We are so sorry to see your experience with our team hasn't been more positive. First impressions are crucial when moving into a new home and we are sorry that your home was not in line with your expectations. We can assure you that our staff is here to help our valued residents get the excellent stay they deserve, and it is disappointing to hear that your interactions have not reflected the high standard of service that we aim to provide. We would appreciate the opportunity to improve your time in our community, so please reach out to us in the office and we will be more than happy to discuss your concerns. Thank you.

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Resident 2016 - 2019 Not Recommended
Reviewed 08/13/2019
"This is a nice enough neighborhood, but the parking lot in front of my building has become an ongoing construction site. There are two shipping containers, sorry four containers since they have put one in front of each of the original two, located directly in front… See More
Paces Ridge at Vinings Manager08/27/2019

We sincerely apologize for any miscommunication you've experienced, and for any inconveniences that you've encountered as a result. Our team strives to be transparent and thorough regarding any ongoing projects, and we are disappointed to hear that we have missed the mark in your experience. While this process takes time and effort from our staff, we can assure you that we are committed to completing this project in a timely manner, and we are grateful for your patience and cooperation. Currently, we are working toward reducing the number of containers and debris from the area as we continue with the updates. If you have any outstanding requests that you feel are taking longer than expected, please come by the office so we can work with you to provide a quick and thorough resolution. We encourage you to reach out directly to our manager Michelle if you have any questions or concerns regarding our updates or need any other assistance. Thank you, and we hope to hear from you again soon.

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Resident 2019 Not Recommended
Reviewed 07/05/2019
If you value your peace of mind, your money, and most importantly your SAFETY, DO NOT RENT HERE!!! The staff threatens you when they cannot prove things that they accuse you of. I had my rent check thrown in my face by the leasing agent -------… See More
Paces Ridge at Vinings Manager08/27/2019

We are concerned by your misrepresentation of our community, as we do have security footage that directly discredits these false claims. While our staff truly cares about our residents' comfort and peace of mind, we do not tolerate verbal abuse. Please know we have addressed this issue with you offline. Thank you.

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Resident 2018 - 2019 Not Recommended
Reviewed 05/12/2019
Worst apartment complex I've ever lived in and I've lived in plenty. I have lived in NY, LA, Miami and Dallas and I have never experienced being harassed by an apartment complex as I have here. Matter of fact I've never been harassed at all. Let's… See More
Paces Ridge at Vinings Manager05/14/2019

We understand first impressions mean a lot when moving into your new home, and it is disheartening to see that your move-in did not live up to your expectations. We are very sorry to hear about the loss in your family. Please know, we care deeply for each and every resident of our community and we regret that you received the opposite impression. Our team is dedicated to always following ethical business practices and all Georgia tenant laws, and we do not have any records of eviction as you have claimed. The noise complaint and other messages our team has sent are in regards to your use of your home as an Airbnb rental, which is in violation of our community's policies. We would greatly appreciate the opportunity to discuss these issues in person and work with you on a resolution. Please reach out to our office at your earliest convenience to speak in greater detail with our manager, Michelle. Thank you, and we hope to hear from you soon.

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Jd30178 • Prospective Resident Visited 2019 Recommended
Reviewed 04/30/2019
I recently leased an apartment at Paces Ridge and have been very impressed with every aspect. The grounds are well maintained. I was able to meet my new neighbors when looking at my new beautiful apartment, and they are so nice! Can't wait for move in… See More
Paces Ridge at Vinings Manager05/01/2019

We are so excited that you're joining our Paces Ridge family! Our team works hard to keep our grounds and our homes up-to-date, and we are grateful that you've taken notice. Let us know if you have any questions concerns regarding your move-in experience, we are always happy to help! Welcome home!

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Resident 2017 - 2018 Recommended
Reviewed 08/31/2018
Alert! New Management! There's no secret that this community has constantly been challenged maintaining good management. New management took over 30 days ago and has made this transition, despite the many changes and accommodations their company is facing, an easy one. As a current resident, I… See More
Paces Ridge at Vinings Manager10/31/2018

Thank you so much for the five-star rating! It's truly appreciated and we hope you are continuing to enjoy your home at Paces Ridge at Vinings. Please let us know if you ever need anything - our door is always open!

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Resident 2018 Not Recommended
Reviewed 07/20/2018
I hate this complex. At this point I could careless.. please adhere to these reviews that are bad they are all true. I just signed a lease here. If you want anything done, it's broke or whatever you will never get the ---- done unless you… See More
How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Resident 2017 - 2018 Not Recommended
Reviewed 07/17/2018
No star is what they really get... This property is a complete health hazard that is over prized. Units are pest infected, raccoons live in the walls, due to several vacant and open areas below apartments where they get in, they guard the steps of apartments… See More
How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Tousler • Prospective Resident Visited 2018 Not Recommended
Reviewed 06/11/2018
I applied for an apartment at Forest Hills at Vinings it took 4 days and four trips to find out the results I was previously approved for a $1,350 apartment but they denied me that's fine what really has me angry is they lost the $150… See More
How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Ioana_S • Resident 2017 - 2018 Not Recommended
Reviewed 01/18/2018
Absolutely awful. No one will answer your missed calls, emails, voicemails, letters. When you go in the office, whoever is working assures you everything will be ok but the issue still never gets resolved. Management changes every 2 weeks because they can't keep staff. You are… See More
How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
kliah1053 • Prospective Resident Visited 2017 Not Recommended
Reviewed 12/19/2017
This community refuses to return the money owed to me for an apartment I had on hold. Instead of returning my money order, they cashed it and told me it would take 40 days to get it back. That was in early October. It is late… See More
How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Resident 2015 - 2017 Not Recommended
Reviewed 11/15/2017
The apartment management will not take a stand to make nasty tenants throw their trash. My neighbor just move in maybe two months ago. He will not throw away his trash. There has been several bags of trash left at his door for a week or… See More
How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
smma • Resident 2015 - 2017 Not Recommended
Reviewed 07/21/2017
There is no gate for safety. Trees fall down and land on residents cars. The staff change with the seasons. Most of the time you get attitude from them. The maintenance guys are the only nice people here. The buisness center has no internet and you… See More
How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Resident 2016 - 2017 Not Recommended
Reviewed 04/26/2017
How sad to say another manager came and gone, this by no mean a surprise, Audubon is the worst company anybody could work for and live on any of there properties, all I can say please ask when you are looking for a apartment if it… See More
How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
laneysteelfan • Resident 2016 - 2017 Not Recommended
Reviewed 03/07/2017
ATTN & BE ADVISED: DO NOT LIVE HERE! Please read all the reviews and know they are all correct in what is the epitome of a so called "upscale apartment living." I have never even written a review before for anything, but I believe people should… See More
How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
[email protected] • Prospective Resident Visited 2016 Not Recommended
Reviewed 10/23/2016
This place is a nightmare to deal with. Chrissy is probably the worst person to deal with. on move in day, we waited for her for over two hours before she finally showed up and told us that we couldn't move in that day. After we… See More
How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Resident 2016 Recommended
Reviewed 09/25/2016
I love living here. The property is nice and the renovated townhomes don't disappoint! The management staff are easy to work with and address your concerns quickly and efficently. Moving here was an excellent choice! See More
How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
marchfincher • Resident 2010 - 2016 Not Recommended
Reviewed 03/17/2016
Do not live here or on any other Audubon (acmapts.com) property. On the very first page of their website they describe the company exactly: "......Audubon has sought to achieve highly attractive risk-adjusted returns by acquiring and turning around underperforming assets. Investing for its own account and… See More
How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Resident 2015 - 2016 Not Recommended
Reviewed 03/04/2016
Moved in March of 2015. Was told there would be renovations going on. Didn't realize I was going to spend 2 1/2 months with no blinds on my windows. When I would tack my bed sheet up to have some privacy, I'd come in to find… See More
How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
lina5849 • Resident 2015 - 2016 Not Recommended
Reviewed 03/01/2016
Do NOT move here. They will sell you this beautiful model apartment and when you actually move in it looks nothing like the model. Additionally, management is useless. I voiced my move in concerns to Assistant Manager and none of them were addresses. I had to… See More
How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Resident 2013 - 2015 Not Recommended
Reviewed 12/30/2015
I had been a resident for over 2 years. While under the previous property management company wasn't perfect, but were very friendly and open to making it right. With the current property management company it is obvious their only interest is updating the apartments to get… See More
How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Resident 2015 Not Recommended
Reviewed 12/22/2015
This has been the worst living experience ever. The customer service is non existent. They sold us on huge wall-to-wall windows in the apartment and then about 2 months after moving in they changed the windows to smaller than half the size and we had no… See More
How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Resident 2013 - 2015 Not Recommended
Reviewed 10/07/2015
Don't bother to move here. This place is all about the dollar and they're not afraid to show it. They are not concerned with trying to hold on to their current residents and are more concerned with attracting new ones. They couldn't care less about the… See More
How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report

Features & Amenities

Laundry

  • Laundry Connections in Unit
  • Laundry On-Site
  • Laundry in Units

Disclaimer: Features and Amenities data have been collected from Internet users and may not be a reliable indicator of current or comprehensive features and amenities offered.

Pets

  • Dogs Allowed
    Deposit: Required
    Rent: Required
    Restrictions: Breed restrictions apply.
  • Cats Allowed
    Deposit: Required
    Rent: Required

Disclaimer: Pet Policy data have been collected from Internet users and may not be a reliable indicator of current or comprehensive pet policies offered.

Floor Plans & Pricing

Studio, 1.5 Bathrooms

  • Price

    $936

  • SQ. FT.

    N/A

  • Available
    Avail.

    N/A

  • Model

    Studio

1 Bedrooms, 1 Bathroom

  • Price

    $1,050

  • SQ. FT.

    N/A

  • Available
    Avail.

    N/A

  • Model

    1 Bedroom

1 Bedrooms, 1.5 Bathrooms

  • Price

    $1,009

  • SQ. FT.

    N/A

  • Available
    Avail.

    N/A

  • Model

    1 Bedroom

2 Bedrooms, 1 Bathroom

  • Price

    $1,200

  • SQ. FT.

    N/A

  • Available
    Avail.

    N/A

  • Model

    2 Bedrooms

2 Bedrooms, 2 Bathrooms

  • Price

    $1,125

  • SQ. FT.

    N/A

  • Available
    Avail.

    N/A

  • Model

    2 Bedrooms

2 Bedrooms, 2.5 Bathrooms

  • Price

    $1,150

  • SQ. FT.

    N/A

  • Available
    Avail.

    N/A

  • Model

    2 Bedrooms

2 Bedrooms, 3 Bathrooms

  • Price

    $1,275

  • SQ. FT.

    N/A

  • Available
    Avail.

    N/A

  • Model

    2 Bedrooms

Disclaimer: Floor Plans data have been collected from Internet users and may not be a reliable indicator of current or comprehensive floor plans offered.

Questions & Answers (1)

Your question has been submitted!

Please allow up to 24 hours for your answer to be visible to the public.

·
Type your answer:
Please allow up to 24 hours for your answer to be visible to the public.

How are pets treated by management and neighbors?

Anonymous · November, 16 2017 · 1 answer
Please allow up to 24 hours for your answer to be visible to the public.
· Just Now
A
When I was there, the maintenance & construction works did not give a flying HOOT about pets! My friend's dog was terrified and thank God my cats knew how to run & hide.
Anonymous · November, 16 2017

Similar Properties

Image of Post Spring in Smyrna, GA

Post Spring

Smyrna, GA

Image of Avonlea Square in Smyrna, GA

Avonlea Square

Smyrna, GA

Paces Ridge at Vinings is an apartment in Atlanta in zip code 30339. This community has a Studio - 2 bedroom, 1 - 3 bathroom, and is for rent for $936 - $1,275. Nearby cities include Brookhaven, Smyrna, Decatur, Avondale Estates, and Mableton. 30080, 30080, 30067, 30327, and 30082 are nearby zip codes.

  • Price

  • Sq. Ft.

  • Availability

  • Model

Paces Ridge at Vinings

Provided by Property Management

Management Photos (0)

    Provided by Other Residents

    Resident Photos (11)

    • (Resident photo uploaded on 08/21/2007) Image of Paces Ridge at Vinings in Atlanta, GA
    • (Resident photo uploaded on 08/21/2007) Image of Paces Ridge at Vinings in Atlanta, GA
    • (Resident photo uploaded on 08/21/2007) Image of Paces Ridge at Vinings in Atlanta, GA
    • (Resident photo uploaded on 08/21/2007) Image of Paces Ridge at Vinings in Atlanta, GA
    • (Resident photo uploaded on 08/04/2014) Image of Paces Ridge at Vinings in Atlanta, GA
    • (Resident photo uploaded on 08/04/2014) Image of Paces Ridge at Vinings in Atlanta, GA
    • (Resident photo uploaded on 10/13/2014) Image of Paces Ridge at Vinings in Atlanta, GA
    • (Resident photo uploaded on 03/07/2017) Image of Paces Ridge at Vinings in Atlanta, GA
    • (Resident photo uploaded on 03/07/2017) Image of Paces Ridge at Vinings in Atlanta, GA
    • (Resident photo uploaded on 11/15/2017) Image of Paces Ridge at Vinings in Atlanta, GA
    • (Resident photo uploaded on 11/15/2017) Image of Paces Ridge at Vinings in Atlanta, GA
      Back To Top