Canopy by Cortland

1635 Pirkle Road, Norcross, GA 30093

Floor Plans

Resident of this community?
Tell us what you think!

Check Availability

Canopy by Cortland

 
 
 
 
 
 

ApartmentRatings Property Breakdown

OVERALL SCORE
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
81%RECOMMENDED
THIS PROPERTY
VS
62%CITY AVERAGE

Ratings & Reviews

Filter
  • 5 out of 5
  • 4 out of 5
  • 3 out of 5
  • 2 out of 5
  • 1 out of 5
No reviews match your search.
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Grounds
Office Staff
Canopy by Cortland Manager

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 633523 2016 - 2019 Recommended
Reviewed 04/30/2019
Full basketball court would be nice and people who work vans should have certain partaking because nails always fall off the truck/vans so who responsible for replacing flat tire them or apt complex if happen on the property
Canopy by Cortland Manager05/05/2019

Verified Resident, Thank you for your kind review. We always appreciate feedback from our valued residents and will use this as an opportunity to further improve. If you have any further questions, please give us a call. We're always happy to help!

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 632420 2018 - 2019 Not Recommended
Reviewed 04/29/2019
I was late 2 months in a row in my rent because I was laid off from my place of employment, and my severance check was extremely delayed. Because of this, I was not offered to continue my lease with Canopy. And ONLY found this information… See More
Canopy by Cortland Manager05/02/2019

Mr. and Mrs. Woods, We regret to hear that your experience with us was not a more positive one. We strive to make sure that our residents are taken care of and are fully aware of our policies and procedures. We'd like the opportunity to discuss this with you. Please reach out to us at (770) 381-9050 at your earliest convenience to discuss how we can turn your experience into a positive one. Taundra S., General Manager

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 629645 2017 - 2019 Recommended
Reviewed 04/21/2019
Great community to live in, just mantience need to be more mindful of not using the residents toilets in there home and not putting things back after everything been fix and start being more professional
How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 627386 2018 - 2019 Not Recommended
Reviewed 04/15/2019
I wish there were more involvement for the community and better playgrounds for children... the play grounds dont even have a slide.. the maintenance people are very demanding and strict on summer time pool attendance and it is very annoying
Canopy by Cortland Manager04/23/2019

Hello valued resident. Thank you for taking the time to share your thoughts with us. We're sorry you've not had a great living experience in our community so far, and we'd love this opportunity to address some the concerns mentioned in your review. I'm happy to share with you that our swimming pools are open year round between the times of 10:00 AM - 9:00 PM. We will also be hosting a Pool Party in May 2019, to welcome the summer, so keep look out for the invite. We will certainly take adding a slide into consideration when we are updating our childrens' park. If you have any questions, we're always ready to help - just reach out to our office or email [email protected]! Happy Living! Taundra Scarlett, General Manager

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 624567 2018 - 2019 Recommended
Reviewed 04/08/2019
Overall it has been a great experience. Maintnance is quick and efficient. The staff memebers are kind and the communication is straightforward. The office informs you of any and everything you need to know. Satisfied
Canopy by Cortland Manager04/21/2019

Hi! Wow, we're blushing! Thank you so much for all the kind comments. We think our management team is full of superstars, but it feels so great knowing when our residents agree! We are thrilled to know your living experience couldn't be better, especially when it comes to our response time and community upkeep! If there's anything else we can ever do to improve community life, please let us know. We are always here to assist you - and we aim to please! - Taundra Scarlett, General Manager

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 623995 2017 - 2019 Recommended
Reviewed 04/06/2019
I have lived in this community for a year and a half and so far I have nothing to complain about. The level of professionalism of the management and their teams far exceeded my initial expectations. I don't know about others but I rented the unit… See More
Canopy by Cortland Manager04/21/2019

Hey! Your recommendation means so much to us and we're so happy to have earned it. Thank you again for taking the time to let the world know about your positive experience. Our team works hard to make sure you love life at our community, so we greatly appreciate this feedback. Please let us know if you ever need anything at all. Thanks again! Taundra Scarlett, General Manager.

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 615982 2017 - 2019 Recommended
Reviewed 03/15/2019
I would like the option to pay with a money order at the leasing office. Also residents who renew should get something new replaced in their apartment. Lastly have the option to either have the apartment washer ans dryer or use your own.
Canopy by Cortland Manager03/26/2019

Hello! We know you have many choices in where to live and we are happy that you have chosen Canopy Apartments by Cortland as your home. Thank you for sharing such a positive review of your experience with the community! You are welcome to make your payment online or bring a money order anytime. We will certainly take in consideration the suggestion of making the washer/dryer set optional. Please let us know if there is anything we can do to make your experience more memorable. - Your Team at Canopy!

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 613965 2018 - 2019 Not Recommended
Reviewed 03/11/2019
The price of this community is outrageous. The upgrades are nice but not worth the price. The water bills are extremely and unreasonably high for 1 person. The bathroom is too small, there is no screen for the patio, the bedroom is extremely drafty in the… See More
Canopy by Cortland Manager03/12/2019

Hi, Please accept our apologies for the unfavorable experiences you are having at Canopy Apartments. We appreciate knowing what we're doing well and where we can improve. Unfortunately, our prices are based on the market rates of similar units in the area which have been on the rise. We are doing our best to continue to improve the community to provide you the best value for the price however. We are actively working on your concerns and certainly appreciate your patience. Regarding your concerns about soliciting, we are actively working with calling businesses and letting them know that there is no soliciting at our property. Our patios do not come with screens, our apartments do not include garbage disposals, and there is not lighting in the closets. However, I can certainly have one of our experienced technicians and let them take look at your bedroom and see why it feels drafty. I apologize for any inconvenience this may have caused. If you have any further questions or concerns, please feel free to reach out to me directly at [email protected] or 770.381.9050. It would be my pleasure to assist you in any way possible. Taundra Scarlett, General Manager

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 613410 2019 Recommended
Reviewed 03/09/2019
Just moved in here a few months ago, but I have nothing but good things to say about this apartment community. The amenities are great and they have very quick maintenance. The only thing I have not liked is the traffic and time it takes to… See More
Canopy by Cortland Manager03/26/2019

We're so happy you love calling Canopy home! Thank you so much for taking the time to share your kind words! If there's ever anything we can do to help you love life even more here at Canopy, just let us know! Thank you for also sharing some of your not-so-favorite things about our community. We would like to take the opportunity to answer your questions and concerns. Please stop by or call the office at any time! We're always just a call, email, or office visit away! Taundra Scarlett, Community Manager

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 610467 2018 - 2019 Not Recommended
Reviewed 03/03/2019
For the most part, our experience has not been our favorite. The gate system is awful, our mail has been taken by someone else, and our upstairs neighbors are so incredibly loud and stomp around all hours of the night. Granted, most of this cant be… See More
Canopy by Cortland Manager03/06/2019

Hi, Thank you for taking the time to give us your feedback and we are sorry to hear that you've had a negative experience at our community. I truly apologize for the experience that you've been having lately and would love the opportunity to speak with you to try and make this right. Is there a good time for you to come to the office and chat with me? Our goal is the total satisfaction of our residents and to provide the very best experience. I would like to address all of your concerns and ask that you please come by the office to speak with me at your earliest convenience. You can also reach me by calling the leasing office at 770.381.9050 or by my direct email at [email protected] I look forward to assisting you! To Better Living, Taundra Scarlett General Manager.

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 610498 2019 Recommended
Reviewed 03/03/2019
Ive had nothing but positive experiences with this community from touring the complex all the way up to move in. Everyone is friendly and makes you feel comfortable and important. Definitely recommend to anyone to move there.
Canopy by Cortland Manager03/12/2019

We know you have many choices in where to live and we are happy that you have chosen Canopy by Cortland as your home. Thank you for taking the time to leave this awesome review! Taundra Scarlett, General Manager

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 605214 2018 - 2019 Recommended
Reviewed 02/18/2019
It's been a great experience! I'd image that other Canopy sites are just as great. Every day and every night, I feel comfortable and at peace. When looking for another place to live when I decided that I'd like to live somewhere else that met my… See More
Canopy by Cortland Manager02/21/2019

Hi 605214! We're so glad you are enjoying everything Canopy has to offer! Thank you for your praise and recommendation. We work hard for our residents and it's so great to know it's appreciated. Be sure to stop by our Spring events coming up! I look forward to seeing you there. Have a great day! Taundra Scarlett- General Manager

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 603498 2018 - 2019 Recommended
Reviewed 02/12/2019
Office staff are diligent ,helpful and friendly!! This comunity offers two kids parks, two dogs parks, two pools, soccer field, library/ club house and a clean gym. They staff members know us by names! Personalized service all times!! See More
Canopy by Cortland Manager02/14/2019

Hey! Wow, we're blushing! Thank you so much for all the kind comments. We think our management team is full of superstars, but it feels so great knowing when our residents agree! It has been our honor to serve you and have you as our resident! -Your Team at Canopy

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 598166 2018 - 2019 Recommended
Reviewed 01/29/2019
This is the first apartment that I've lived in more than one year. It's quiet & it's a very pretty place to live. I enjoy how close I am to grocery stores, Walmart, restaurants, & the interstate. Management is very nice (especially Ms. Caroline!) and they… See More
Canopy by Cortland Manager02/13/2019

Hi! Thanks for taking the time to leave us a review! We are very lucky to have such a great location in close proximity to the interstate and variety of restaurants. I'm so glad to hear that Caroline was able to help you out so much. We are always looking for small ways to go above and beyond for our guests like that. Let us know if you ever need anything at all! - Your Team at Canopy

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 597150 2018 - 2019 Recommended
Reviewed 01/26/2019
I recently relocated from Virginia and only had a few days to find housing and found this gem. Martin greeted me and showed me what the community had to offer. I was able to tour, lease, and move in within 24 hours. I never felt more… See More
Canopy by Cortland Manager01/31/2019

Hey Virginia! Wow, we're blushing! Thank you so much for all the kind comments. We think our management team is full of superstars, but it feels so great knowing when our residents agree! I'm so glad to hear that Martin was able to help you out so much. We are always looking for small ways to go above and beyond for our guests like that. Please let us know if you ever need anything at all and thank you again for your recommendation! -Your Team at Canopy

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 597151 2017 - 2019 Recommended
Reviewed 01/26/2019
Overall the community is a very good place to live. I have seen the transformation from the beginning. There are so many great things to offer, such as on-line rent payment and Zumba to name a few. This is even more than I have seen at… See More
Canopy by Cortland Manager01/31/2019

Hi! We're so glad you are enjoying everything Canopy has to offer! Thank you for your praise and recommendation. We work hard for our residents and it's so great to know it's appreciated. We think our staff and maintenance team is pretty awesome and were glad to hear you think so too! Be sure to stop by our Zumba Strong Classes on Tuesdays at 6:30 PM! We look forward to seeing you there. Please contact us if there is anything we can do to make your Canopy experience even better! Thank you again for the great review! - Your Team at Canopy!

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 590985 2018 - 2019 Recommended
Reviewed 01/09/2019
I love the living environment that I am in and have and will continue to recommend this apartment community to my friends and family. Please be sure to check them out! I'm sure you will not be disappointed, by any means!
Canopy by Cortland Manager01/16/2019

Hi! Thank you for your sweet words regarding Erika! I'm very pleased to hear that she was able to help you find the home of your dreams and that you are enjoying your time at Canopy By Cortland Apartments. Please let us know if you ever need anything at all. We're all happy to help! -Your Team at Canopy

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 588247 2017 - 2018 Recommended
Reviewed 12/30/2018
Love it. The location is great and the rent is decent. I wish neighbors would stop throwing their trash outside of the bin. Pest control is becoming an issue. Parking is also becoming a bit of a challenge.
Canopy by Cortland Manager01/04/2019

Hello neighbor! Thanks for taking the time to leave us such kind words regarding your experience in our community! We will certainly reinforce our community rules and send out a friendly reminder to the community in regards to disposing the trash properly inside the trash bin. I am sorry you are experiencing pest control issues, we certainly would like to take care that as soon as possible. Feel free to contact me at the office at 770.381.9050 or via email [email protected] Please let us know if you ever need anything at all and thank you again for your recommendation! -Your Team at Canopy

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 585781 2017 - 2018 Not Recommended
Reviewed 12/21/2018
This is my first time living in a community thus I have nothing to compare. I'm not pleased with having to winterize the windows to keep the elements out or having mold around the windows. When the gates don't work or cones are used, the community… See More
Canopy by Cortland Manager12/25/2018

Hi, We appreciate your honest review. We set a high standard for ourselves, so we are disappointed to hear that your experience with the apartment was not a positive one. Management would really like to speak with you more regarding this matter and resolve it. In regards to the gates they are properly working as of today. I am so sorry that you experienced a malfunction with the gates. Please reach out to us at (770) 381-9050 or at [email protected] We look forward to hearing from you. Taundra S., Community Manager

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 585492 2018 Recommended
Reviewed 12/20/2018
I requested the service for broken heating in the morning and on my return from work they had not seen anything yet, because they said that at that time there were 7 heating equipment with problems. I asked about the possibility that they would attend my… See More
Canopy by Cortland Manager01/04/2019

Hi Verified Resident, We are very happy to have provided you with such positive experiences during the time that you have been with us! Although you may have felt that our staff wasn't as attentive as normal with dealing with your heating issue, they were correct in explaining to you that we take service requests and complete them in the order in which they are received. The service team wanted to make sure that you had heat over the weekend by providing you with emergency heat due to the fact that your outside unit was frozen up and had to have some time to thaw out. We would love to be able to take care of issues right away, but in some cases because of the nature of the problem we are unable to. I sincerely apologize about the cover not being installed back properly and will inform the service team to double check this in the future. We are very happy to have you as a valued resident and hope that we can continue providing you with the excellent service you have received in the past. Should you have any questions or concerns please do not hesitate to reach out to our office or email [email protected] and we will be happy to assist you. We hope to be of service to you again in the future. Best wishes, Taundra S., General Manager

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 584519 2018 - 2019 Recommended
Reviewed 12/18/2018
I have lived at Canopy for only a few months and so far have loved it. We signed for a newly renovated apartment which has been very nice, top quality. Office staff is very friendly and has always been quick to respond and help with whatever… See More
Canopy by Cortland Manager01/04/2019

Hello! We know you have many choices in where to live and we are happy that you have chosen Canopy Apartments by Cortland as your home. I am thrilled to hear that your move in experience is going great and that you love the community.I'm also happy to hear that the office staff was able to provide such an excellent experience and help with any concerns that might arise. I can certainly assure you that we will continue to make it a memorable experience. Please let us know if you ever need anything at all! We're always happy to help! -Your Team at Canopy

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 584569 2018 Recommended
Reviewed 12/18/2018
No major problems, enjoy living here. Maintenance is quick, which is something important to me, when finding an apartment. I love the gym, and that the gates are always close. I love how clean the community always looks.
Canopy by Cortland Manager01/04/2019

Hello! We know you have many choices in where to live and we are happy that you have chosen Canopy Apartments by Cortland as your home. Thank you for sharing such a positive review of your experience with the community! I'm thrilled to hear that you have not had major problems and that our amazing maintenance team has been able to meet expectations. I hope you continue to enjoy our amenities and have a memorable experience with us. Please let us know if there is anything we can do to make your experience more memorable. - Your team at Canopy!

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 582067 2018 Recommended
Reviewed 12/11/2018
Great experience moving in these apartments, love the professionalism that the staff members work with. No issues at all since i moved, and love the hot chocolate from the office. Would defenitely recommend it See More
Canopy by Cortland Manager01/04/2019

Hello! We know you have many choices in where to live and we are happy that you have chosen Canopy Apartments by Cortland as your home. Thank you for leaving us such a positive review of your experience with the community! I'm thrilled to hear that the staff members were able to provide such an excellent experience and you have not had any issues. I can certainly assure you that we will continue to make it a memorable experience for you and your family. Also, feel free to stop by anytime and enjoy our Starbucks Coffee. Please let us know if you ever need anything at all! We're always happy to help! -Your Team at Canopy

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Resident 2016 - 2018 Not Recommended
Reviewed 11/26/2018
This place tries to charge so much in rent but it looks like the ------. I am scared each day I don't fall through the old poorly made stairs. The appliances are from Ikea so everything breaks easily. There's a roach infestation. The gate is never… See More
Canopy by Cortland Manager11/28/2018

Hello, I apologize that you had a negative experience with Canopy. Our homes are not furnished with Ikea appliances, rather brand new energy efficient Kenmore appliances. We work with a pest control vendor who comes out weekly to treat the community. If you are experiencing pests of any kind, we ask that you please submit a service request to get on the treatment list. All residents have the option to turn off text and email notifications from us and I would be happy to show how to do this. However, there are certain times when if we have not heard from you we may stop by your home to check in, but we do not make a habit of this. In regards to violations, our community rules are in place for our residents' safety and comfort. We hate to see a resident go, as evictions are unpleasant for all. However, if a resident routinely breaks our community rules we will evict them, but we do not evict without cause. Again, I apologize for your negative experience with our community. Should you have any further questions or concerns about your time with us, feel free to reach out to me directly at [email protected] Taundra S., Community Manager

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report
OVERALL SCORE
See Score Breakdown
Noise
Maintenance
Safety
Neighborhood
Grounds
Office Staff
Verified Resident 573414 2018 Recommended
Reviewed 11/20/2018
Very peaceful and quiet. Will definitely recommend to others looking for a really nice place to stay. The apartment are clean in side and out l. The office staff it more then amazing! They would on top of things every step of the way.
Canopy by Cortland Manager11/27/2018

Hello! We know you have many choices in where to live and we are happy that you have chosen Canopy Apartments by Cortland as your home. Thank you for leaving us such a positive review of your experience with the community and willing to refer us to others! I'm thrilled that the office staff was able to provide such an excellent experience and help with any concerns that might arise. Please let us know if you ever need anything at all! We're always happy to help! -Your Team at Canopy

How was this review?
Useful
Thanks for voting!
Report

Features & Amenities

Laundry

  • Laundry On-Site

General

  • Clubhouse
  • Dog Park
  • Fitness Center
  • Fitness Classes
  • Gated Access
  • Move-in Satisfaction Guarantee
  • On-Site Maintenance
  • Pet-Friendly Community
  • Picnic Area
  • Playground
  • Pool
  • Renovated Leasing Office
  • Soccer Court
  • Transfer Program

Pets

  • Cats Allowed
    Fee: $300 ~ 450
    Rent: $15
    Restrictions: Certain aggressive breeds, including mixed breeds, are restricted at all Cortland communities. We do not allow the following aggressive breeds/mixes at our communities, including, but not limited to: Rottweiler, Chow, Presa Carnario, Doberman, Akita, Pit Bulls (Also known as American Staffordshire Terrier, Staffordsire Bull Terrier, or Bull Terrier).
    Pet Limit: 2
  • Dogs Allowed
    Fee: $300 ~ 450
    Rent: $15
    Restrictions: Certain aggressive breeds, including mixed breeds, are restricted at all Cortland communities. We do not allow the following aggressive breeds/mixes at our communities, including, but not limited to: Rottweiler, Chow, Presa Carnario, Doberman, Akita, Pit Bulls (Also known as American Staffordshire Terrier, Staffordsire Bull Terrier, or Bull Terrier).
    Pet Limit: 2

Floor Plans & Pricing

1 Bedrooms, 1 Bathroom

  • Price

    $925 - $1,113

  • SQ. FT.

    670

  • Available
    Avail.

    11 Units

  • Model

    The Red Oak

  • Price

    $1,020 - $1,206

  • SQ. FT.

    722

  • Available
    Avail.

    9 Units

  • Model

    The Scarlett Oak

  • Price

    $1,030 - $1,216

  • SQ. FT.

    760

  • Available
    Avail.

    8 Units

  • Model

    The Elm

2 Bedrooms, 1 Bathroom

  • Price

    $1,098 - $1,331

  • SQ. FT.

    916

  • Available
    Avail.

    9 Units

  • Model

    The Birch

2 Bedrooms, 2 Bathrooms

  • Price

    $1,082 - $1,346

  • SQ. FT.

    1,024

  • Available
    Avail.

    6 Units

  • Model

    The Hickory

  • Price

    $1,135 - $1,410

  • SQ. FT.

    1,036

  • Available
    Avail.

    8 Units

  • Model

    The Bradford

3 Bedrooms, 2 Bathrooms

  • Price

    $1,286 - $1,530

  • SQ. FT.

    1,250

  • Available
    Avail.

    1 Units

  • Model

    The Buckeye

  • Price

    $1,311 - $1,543

  • SQ. FT.

    1,232

  • Available
    Avail.

    2 Units

  • Model

    The Poplar

Disclaimer: Floor Plans data have been collected from Internet users and may not be a reliable indicator of current or comprehensive floor plans offered.

Leasing

Located in the top-rated Gwinnett County school system, our Cortland community offers a world of opportunity - right in the heart of Norcross. Designer features like granite countertops and modern conveniences like in-home washer and dryer sets will make you proud to call any of our one, two, and three-bedroom apartments home. Convenience to major employers like Primerica and Kaiser Permanente makes your everyday commute a breeze. And when you're considering your weekend plans, you have plenty of options nearby. Spend a sunny afternoon out with the family at Graves Park, or explore the local dining and shopping scene of Historic Downtown Norcross. No matter what your day looks like, you'll come home to the hospitality and service of a team dedicated to you.

Office Hours Open Now!

  • Sunday: 01:00 PM - 05:00 PM
  • Monday - Thursday: 10:00 AM - 07:00 PM
  • Friday: 10:00 AM - 06:00 PM
  • Saturday: 10:00 AM - 05:00 PM

Questions & Answers

There are no questions yet for this property!
Be the first to ask.

Your question has been submitted!

Please allow up to 24 hours for your answer to be visible to the public.

·
Type your answer:
Please allow up to 24 hours for your answer to be visible to the public.
Please allow up to 24 hours for your answer to be visible to the public.
· Just Now

Canopy by Cortland Gallery

Manager Uploaded Photos
Floor Plans
Resident Uploaded Photos

Similar Properties

Placeholder for The Chelsea

The Chelsea

Norcross, GA

Image of Shadow Lake in Doraville, GA

Shadow Lake

Doraville, GA

Canopy by Cortland is a 670 - 1,250 sqft apartment in Norcross in zip code 30093. This community has a 1 - 3 bedroom, 1 - 2 bathroom, and is for rent for $925 - $1,543. Nearby cities include Peachtree Corners, Doraville, Tucker, Lilburn, and Chamblee. 30071, 30086, 30044, 30047, and 30084 are nearby zip codes.

  • Price

  • Sq. Ft.

  • Availability

  • Model

Canopy by Cortland

Provided by Property Management

Management Photos (40)

  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Manager photo uploaded on 02/12/2019) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA

Provided by Other Residents

Resident Photos (13)

  • (Resident photo uploaded on 05/14/2013) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Resident photo uploaded on 12/31/2009) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Resident photo uploaded on 12/31/2009) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Resident photo uploaded on 06/27/2007) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Resident photo uploaded on 01/22/2015) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Resident photo uploaded on 04/28/2015) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Resident photo uploaded on 09/12/2015) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Resident photo uploaded on 09/12/2015) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Resident photo uploaded on 09/12/2015) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Resident photo uploaded on 09/12/2015) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Resident photo uploaded on 09/12/2015) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Resident photo uploaded on 09/12/2015) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  • (Resident photo uploaded on 01/05/2017) Image of Canopy by Cortland in Norcross, GA
  Back To Top