#6,191 #2 #99

What is epIQ?

Pavilion Lakes

100 Williamsburg Drive, Evansville, IN 47715
(67 Reviews)
$900 - $1,335/mo
Share Feedback
Write a Review
Leave a Video ReviewNew

Floor Plans & Pricing

1 Bedroom

1 Bedroom 1 Bathroom

1 Bed, 1 Bath | 720 sq. ft.

$900 - $910

3 Available Units

See Floor Plan Details

2 Bedrooms

2 Bedroom 1 Bathroom

2 Beds, 1 Bath | 915 sq. ft.

$1,070 - $1,080

3 Available Units

See Floor Plan Details

2 Bedroom 1.5 Bathroom

2 Beds, 1.5 Baths | 1,000 sq. ft.

$1,220 - $1,275

3 Available Units

See Floor Plan Details

3 Bedrooms

3 Bedroom 1.5 Bathroom

3 Beds, 1.5 Baths | 1,200 sq. ft.

$1,335

1 Available Unit

See Floor Plan Details

Disclaimer: Special, prices and availabilities subject to change.

epIQ Ratings

What is epIQ?

The epIQ Index gives you an accurate and authentic understanding of what life at a community is like prior to signing a lease, using a familiar letter grade & report card format.

epIQ Report Card

In partnership with SatisFacts™

Community epIQ Grade

B+
B+

Renter Ratings

A+

Review Ratings

Noise

5.0

Grounds

5.0

Safety

5.0

Office Staff

5.0

Maintenance

5.0

Neighborhood

5.0

Survey Ratings

SatisFacts™ Tour Survey

SatisFacts™ Move-In Survey

SatisFacts™ Maintenance Survey

SatisFacts™ Renewal Survey

Review Count

D

Number of reviews in the past 365 days

1

Manager’s Review Engagement

A+

Percentage of reviews responded to

100.00%

Manager’s Review Reply Time

A-

Average time to respond to reviews

3 days

View Community Timeline
View Community Timeline

Pavilion Lakes Reviews

(67)
Verified
Reviews with the Verified Badge are from residents or prospects surveyed directly from SatisFacts™ at the community, ensuring reviews are from real residents or prospects!

Sort:

  • Newest Activity
  • Recently Lived In
  • Review Rating
Review Author Icon

anonymous

Resident 2023

6/12/2023

Fantastic Customer Service

Extremely helpful staff and very easy move-in. Molaizah was a huge help! Friendly community with a great gym and pool. Overall 5 stars, would recommend for anyone looking to move to the east side of Evansville.

    Manager

    6/15/2023

    Pavilion Lakes
    Thank you so much for taking the time to share your 5-star experience. We're thrilled to hear that your move-in process was seamless and that our staff provided you with exceptional assistance. We strive to create a welcoming and supportive environment for all our residents, and it's gratifying to know that our efforts made a positive impact on your stay. It's also great to know that you had the opportunity to make use of our gym and pool facilities. We believe that maintaining a healthy and active lifestyle is important, and we're glad our amenities contributed to your well-being. Your recommendation means the world to us! If there's anything else we can do to enhance your experience or assist you further, please don't hesitate to reach out to us.
    Review Author Icon

    anonymous

    Resident 2021

    6/2/2021

    We have had multiple issues with our apartment since we moved in. The maintenance still hasn’t fixed our windows so they will open, we do not have a working smoke detector, our balcony door isn’t completely connected to the floor and let’s rain and air… See More>
      Manager

      6/3/2021

      Pavilion Lakes
      Hello, Thank you so much for sharing your valued concerns and frustrations within our community. We have been in contact with your office staff and we are happy to hear that your needs have been successfully addressed. Going forth please do not hesitate to reach out to your dedicated team as they care for all of our residents and are more than willing to help when any problems arise. We are here for you. Best Regards.
      Review Author Icon

      anonymous

      Resident 2020 - 2021

      4/9/2021

      I hate giving bad reviews, but I want to warn others so they don't have to go through what we've gone through. We understand that the buildings are older and not in the best of condition. We were able to look past that when we… See More>
        Manager

        4/13/2021

        Pavilion Lakes
        Greetings, anonymous, and thank you for your feedback. We take resident reviews very seriously, as they help us continue to provide excellent service and understand areas where we can improve. We want to extend our most sincere apologies if you feel that you were treated unfavorably, as I can assure you that is not our intention. Our staff works hard to make sure everyone has an enjoyable experience, and we're sorry to hear that was not the case. We'd love to discuss your concerns in more detail, but unfortunately, we don't know who you are as you have not let your name or any contact information. Please feel free to message me privately at residentservicesIN@monarchinvestment.com so we can discuss. Best regards.
        Review Author Icon

        anonymous

        Resident 2020 - 2021

        3/29/2021

        I have lived here for just over 6 months. For the amount of rent we pay, you would think they would take pride in the units. My unit was haphazardly painted, the floor has multiple deep scratches. The bedroom windows and exterior door are missing… See More>
          Manager

          3/30/2021

          Pavilion Lakes
          Hello anonymous, thank you for your review and for sharing your frustrations with us. We are truly saddened that you haven't been more satisfied with your first 6 months of living here at our property- we would love to hear more about your experience, so that we can use your valuable feedback and work towards a solution to the many issues you're experiencing. I would greatly appreciate it you would please reach out to me at residentservicesIN@monarchinvestment.com with any further comments or suggestions you wish to share, as I don't know who you are. Best regards and we truly hope to hear from you soon.
          Review Author Icon

          anonymous

          Resident 2020

          8/7/2020

          We have been here for 5 months and we're so disappointed. We knew the buildings were older, but had no idea how run down they really were. The leasing manager is so unkind and unhelpful. For the amount of money we pay, it's not worth… See More>
            Manager

            2/3/2021

            Pavilion Lakes
            Hello anonymous, I am so sorry to hear that you have had a negative experience while living at our property. I’m excited to tell you that we are now under new management, and I would love the opportunity to talk with you and figure out how we can best meet your needs going forward. Please feel free to e-mail me directly at residentservicesIN@monarchinvestment.com. Best regards.
            Review Author Icon

            anonymous

            Resident 2017 - 2019

            10/21/2019

            Absolute worst place I have ever lived. The employees in the leasing office are a joke and have no respect for anyone. I went two weeks without air conditioning this past summer and when I had an asthma attack, they finally brought in a small… See More>
              Review Author Icon

              anonymous

              prospectiveVisited 2018

              11/15/2018

              Jeff Williams is the maintenance men and he is having relationship with the woman in the office and they don't care what they do why they at work they make out all day and play with one another throw the day they talk about people… See More>
                Review Author Icon

                anonymous

                Resident 2018

                10/17/2018

                I swear. This place should be investigated or shut down. So many of my appliances broke in the 6 months I lived here. I had to get out. They took forever to fix anything that broke and would never replace my air filters. Not to… See More>
                  Review Author Icon

                  anonymous

                  Resident 2017 - 2018

                  9/21/2018

                  Name changed for protection. This location is beautiful and located in an ideal position of easy access to all you need. The unfortunate issue is the manager. I have been able to get so much private information about residents from just walking into the office… See More>
                    Review Author Icon

                    anonymous

                    Resident 2016 - 2017

                    3/7/2017

                    I have lived here for 6 months and have had enough problems for 10 years. Before even moving in there were stains, rips, tears, and the carpet was coming up in every doorway. If you have pets they will throw it in your face every… See More>
                      Review Author Icon

                      Scott Stricklin

                      Resident 2015

                      2/12/2015

                      I have to say that the location of the Pavilion Lakes is really good. It's close to just about everything you could need. The office workers Melinda and Jacob was very helpful and and polite helping us with paperwork and moving instructions. The neighborhood is… See More>
                        Review Author Icon

                        Anon876

                        Resident 2014

                        1/20/2015

                        While this apartment complex is extremely close to everything on the east side and located on a very busy intersection, you cannot tell from inside the apartments. They are very well built, and the only time I can hear a neighbor from my home is… See More>
                          Review Author Icon

                          anonymous

                          prospectiveVisited 2014

                          12/24/2014

                          We have tried to rent from this property for 3 months. We have a mark on our credit that was proved by the courts records to be false and it even shows as balance of 0 dollars owed. In dealing with the ----- lady from… See More>
                            Review Author Icon

                            M7gardner

                            Resident 2014

                            12/21/2014

                            When we moved in last February it seemed to be a great apartment complex. Entire office staff has changed since we have been here. Jacob in the office has been great to us along with Don the maintenance man. The renovation they have supposedly just… See More>
                              Review Author Icon

                              anonymous

                              Resident 2012 - 2013

                              8/23/2013

                              DO NOT LIVE HERE! Although the apartment is conveniently located on the eastside of Evansville, the noise not only from the traffic, but also from poorly insulated walls and loud neighbors is not worth it. Maintenance will come into your apartment without any kind of… See More>
                                Review Author Icon

                                anonymous

                                Resident 2010 - 2011

                                8/9/2013

                                I lived at Pavilion Lakes in 2010-2011, so my experiences may be a little outdated. I did enjoy my 12 months at Pavilion and I would recommend it, especially to single people or couples without kids (even though I knew several people with kids… See More>
                                  Review Author Icon

                                  anonymous

                                  Resident 2013

                                  3/17/2013

                                  Complex is literally falling apart. Location is convenient but very loud. Grounds are pretty thanks to the ponds, fountain and ducks. Windows are old, steel wool stuffed under doors, closet doors won't stay on, appliances are cheap and who purposely buys black appliances. The price… See More>
                                    Review Author Icon

                                    anonymous

                                    Resident 2010 - 2012

                                    12/20/2012

                                    My husband and I will leave the second our lease is up in June because of the manager she is just down right mean. The gentlemen in the office are nice . The young fellow is very polite the older bearded guy is fine we… See More>
                                      Review Author Icon

                                      anonymous

                                      Resident 2011 - 2012

                                      12/20/2012

                                      I really love living at Pavilion Lakes! It's comfortable, quiet and the place is very comfortable and safe!… See More>
                                        Review Author Icon

                                        RichardJohnson69

                                        Resident 2012

                                        12/13/2012

                                        Looks like people either love it or hate it at Pavilion. Well, having spent about six months here, I'd have to say I am liking it. I think it is a good value, and I have not had any issues that have not been addressed… See More>
                                          Review Author Icon

                                          anonymous

                                          Resident 2010 - 2012

                                          12/3/2012

                                          I would absolutely recommend you DO NOT move here. The staffing there, especially the female manager, are very rude and impolite. They never return phone calls, they never follow up on complaints, and they come into your apartment at anytime without giving you… See More>
                                            Review Author Icon

                                            louisvanderhausen

                                            Resident 2012

                                            6/28/2012

                                            My name is Louis and I must say Pavillion Lakes is the most indecent place to live. Reviews are being generated by Kenny one of the leasing associates. Check out Craigslist they are constantly posting. The place is literally falling apart. Lamp post are gangster… See More>
                                              Review Author Icon

                                              mlndadot_22

                                              Resident 2012

                                              6/22/2012

                                              Amazing Staff!!

                                              I absolutely love living here! Not only is it an ideal location and a beautiful community, but the staff rocks!! Kenny and Tom are the 2 of the most awesome people I've ever had the pleasure of dealing with. Unlike a lot of leasing consultants,… See More>
                                                Review Author Icon

                                                staceywattz

                                                Resident 2012

                                                6/5/2012

                                                Manager treats tenants with absolutely NO RESPECT

                                                I am a new resident and moved in mid-May. We were so excited about moving in here because we believed it was going to be a nice place to live and and the office staff were so friendly. I went in today to pay my… See More>
                                                  Review Author Icon

                                                  swissk745

                                                  Resident 2010 - 2012

                                                  2/15/2012

                                                  Excellent Experience!

                                                  My husband and I lived at what is now known as Pavilion Lakes for just over 2 years and loved it. We probably wouldn't have even left had we not needed to relocate out of state. We had a quiet, first story, updated,… See More>

                                                    Features & Amenities

                                                    Laundry
                                                    • Laundry On-Site
                                                    • Washer/Dryer
                                                    Parking
                                                    • Covered Parking
                                                    Pets
                                                    • Dogs Allowed
                                                      Fee: $400. Rent: $35. Restrictions: Restricted breeds Include: Akita, American Bull Dog, American Pit Bull Terrier, American Staffordshire Terrier, Bull Terrier, Chow Chow, Doberman Pinscher, German Shephard, Mastiff, Presa Canario (Canary Dog), Rottweiler, Staffordshire Bull Terrier, Dalmatian, or any mix of these breeds.. Pet Limit: 2. Comments: All pets must be spayed/neutered
                                                      Less Info
                                                      More Info
                                                    • Cats Allowed
                                                      Fee: $400. Rent: $35. Restrictions: Restricted breeds Include: Akita, American Bull Dog, American Pit Bull Terrier, American Staffordshire Terrier, Bull Terrier, Chow Chow, Doberman Pinscher, German Shephard, Mastiff, Presa Canario (Canary Dog), Rottweiler, Staffordshire Bull Terrier, Dalmatian, or any mix of these breeds.. Pet Limit: 2. Comments: All pets must be spayed/neutered
                                                      Less Info
                                                      More Info
                                                    Other
                                                    • 24-Hour Emergency Maintenance
                                                    • 24-Hour Matrix Fitness Center
                                                    • Black Appliances
                                                    • Cyber Cafe with Wi-Fi
                                                    • Dog Park
                                                    • Fire Pit
                                                    • Flexible Monthly Rent Payments with Flex Rent
                                                    • Hardwood Flooring
                                                    • Oversized Closets
                                                    • Pet-Friendly Community
                                                    • Private Balcony/Patio
                                                    • Private Fenced Yard
                                                    • Salt Water Swimming Pool
                                                    • Two Stocked Lakes
                                                    • Valet Trash Service
                                                    • Woodburning Fireplace
                                                    Show Less
                                                    Show More

                                                    Leasing

                                                    Welcome to Pavilion Lakes, an apartment community in Evansville, IN that features pet-friendly one, two, and three-bedroom apartments available for rent. With spacious layouts and cozy apartment amenities like hardwood-style flooring, oversized closets, and private patios/balconies, you will surely enjoy apartment living at its finest with us! Choose to relax and kick back poolside by our saltwater pool, or work up a sweat at our 24-hour fitness center. After a long day, settle in by your own personal fireplace, available in every apartment home. Located just 13 minutes from downtown Evansville, Pavilion Lakes allows residents easy access to shops, restaurants, and entertainment. Pavilion Lakes is conveniently located near Bonefish Grill, Starbucks, Biaggi s Ristorante Italiano, and many other resident favorite eateries. Our Evansville apartments are also located near Target, HomeGoods, and the University of Southern Indiana. Our community provides a safe environment for residents and visitors with well lit, covered parking, and 24-hour emergency maintenance service. Take a tour of our beautiful property and see why our residents love living here!
                                                    Show Less

                                                    Office Hours

                                                    • Sunday: Closed
                                                    • Monday - Friday: 08:00 AM - 06:00 PM
                                                    • Saturday: 10:00 AM - 04:00 PM
                                                    This community is managed by

                                                    Monarch Investment & Management Group

                                                    A-
                                                    A-
                                                    Communities
                                                    322

                                                    Questions & Answers (1)

                                                    Anonymous
                                                    Asked on: 03/19/2018
                                                    Q: Can you hear your neighbors?
                                                    Anonymous
                                                    Answered on: 10/23/2018
                                                    A: Yes all the time

                                                    Frequently Asked

                                                    Based on 67 number of votes by renters, Pavilion Lakes is currently rated 2.9 out of 5 stars.
                                                    Pavilion Lakes is rated 5/5 stars in our renters grounds survey, which is considered excellent. The grounds are well kept and beautiful.
                                                    Pavilion Lakes is rated 5/5 stars in our renters maintenance survey, which is considered excellent. The maintenance team is very responsive and effective in addressing issues.
                                                    Pavilion Lakes is rated 5/5 stars in our renters noise survey, which is considered excellent. The noise level is consistently low and does not cause any disturbances.
                                                    Pavilion Lakes is rated 5/5 stars in our renters safety survey, which is considered excellent. The complex is very secure and safe, with no major safety concerns.
                                                    Pavilion Lakes is rated 5/5 stars in our renters neighborhood survey, which is considered excellent. The complex is located in a very desirable and safe neighborhood with convenient access to local attractions and services.
                                                    Pavilion Lakes is rated 5/5 stars in our renters staff survey, which is considered excellent. The staff is extremely helpful and responsive to resident needs.
                                                    Managers have responded to 100% of their community reviews in the past year.
                                                    Managers have replied within 3 days to their community reviews in the past year.
                                                    Monarch Investment & Management Group
                                                    Dogs Allowed
                                                    Fee: $400
                                                    Rent: $35
                                                    Restrictions: Restricted breeds Include: Akita, American Bull Dog, American Pit Bull Terrier, American Staffordshire Terrier, Bull Terrier, Chow Chow, Doberman Pinscher, German Shephard, Mastiff, Presa Canario (Canary Dog), Rottweiler, Staffordshire Bull Terrier, Dalmatian, or any mix of these breeds.
                                                    Pet Limit: 2
                                                    Comments: All pets must be spayed/neutered
                                                    Cats Allowed
                                                    Fee: $400
                                                    Rent: $35
                                                    Restrictions: Restricted breeds Include: Akita, American Bull Dog, American Pit Bull Terrier, American Staffordshire Terrier, Bull Terrier, Chow Chow, Doberman Pinscher, German Shephard, Mastiff, Presa Canario (Canary Dog), Rottweiler, Staffordshire Bull Terrier, Dalmatian, or any mix of these breeds.
                                                    Pet Limit: 2
                                                    Comments: All pets must be spayed/neutered
                                                    1 Bed, 1 Bath
                                                    2 Beds, 1 Bath
                                                    2 Beds, 1.5 Baths
                                                    3 Beds, 1.5 Baths

                                                    Contact Property

                                                    Pavilion Lakes

                                                    April 2024

                                                    Sun
                                                    Mon
                                                    Tue
                                                    Wed
                                                    Thu
                                                    Fri
                                                    Sat
                                                    1
                                                    2
                                                    3
                                                    4
                                                    5
                                                    6
                                                    7
                                                    8
                                                    9
                                                    10
                                                    11
                                                    12
                                                    13
                                                    14
                                                    15
                                                    16
                                                    17
                                                    18
                                                    19
                                                    20
                                                    21
                                                    22
                                                    23
                                                    24
                                                    25
                                                    26
                                                    27
                                                    28
                                                    29
                                                    30
                                                    Beds

                                                    0

                                                    Baths

                                                    0

                                                    Pavilion Lakes is a 720 - 1,200 sq. ft. apartment in Evansville in zip code 47715. This community has a 1 - 3 Beds, 1 - 1.5 Baths, and is for rent for $900 - $1,335. Nearby cities include Newburgh, Henderson, Chandler, Wadesville, and Boonville.

                                                    Your privacy and identity are important to us. Please review the Terms and Guidelines before sharing private or non-public information with matches.