Central Square
#6,859 #20 #141

What is epIQ?

Central Square

1844 Forest Village Lane, Columbus, OH 43229
(82 Reviews)
$845 - $1,785/mo
Share Feedback
Write a Review
Leave a Video ReviewNew

Floor Plans & Pricing

1 Bedroom

Elm

1 Bed, 1 Bath | 726 sq. ft.

$845

1 Available Unit

See Floor Plan Details

2 Bedrooms

Birch Townhome

2 Beds, 1.5 Baths | 1,500 sq. ft.

$1,065 - $1,215

3 Available Units

See Floor Plan Details

Willow

2 Beds, 1 Bath | 880 sq. ft.

$955

1 Available Unit

See Floor Plan Details

3 Bedrooms

Cedar Townhome

3 Beds, 1.5 Baths | 2,000 sq. ft.

$1,685

See Floor Plan Details

Maple Townhome

3 Beds, 2.5 Baths | 2,500 sq. ft.

$1,785

See Floor Plan Details

Disclaimer: Special, prices and availabilities subject to change.

epIQ Ratings

What is epIQ?

The epIQ Index gives you an accurate and authentic understanding of what life at a community is like prior to signing a lease, using a familiar letter grade & report card format.

epIQ Report Card

In partnership with SatisFacts™

Community epIQ Grade

B+
B+

Renter Ratings

A

Review Ratings

Noise

5.0

Grounds

4.5

Safety

4.5

Office Staff

4.5

Maintenance

4.5

Neighborhood

5.0

Survey Ratings

SatisFacts™ Tour Survey

SatisFacts™ Move-In Survey

SatisFacts™ Maintenance Survey

SatisFacts™ Renewal Survey

Review Count

D

Number of reviews in the past 365 days

2

Manager’s Review Engagement

A+

Percentage of reviews responded to

100.00%

Manager’s Review Reply Time

A-

Average time to respond to reviews

3.5 days

View Community Timeline
View Community Timeline

Central Square Reviews

(82)
Verified
Reviews with the Verified Badge are from residents or prospects surveyed directly from SatisFacts™ at the community, ensuring reviews are from real residents or prospects!

Sort:

  • Newest Activity
  • Recently Lived In
  • Review Rating
Review Author Icon

anonymous

Resident 2024

2/16/2024

Environment is peaceful

Issues were fixed. Manager was professional, and handled the issues so quickly. All the cleaning issues were resolved and settled. Maintenance is also very fast to come to building during emergency situation.

    Manager

    2/21/2024

    Central Square
    Hello! It's great to hear that you're enjoying your living experience here at Central Square Apartments. Our entire team is dedicated to providing you with the best possible care, and we're thrilled that you're happy calling our community your home. Thank you for taking the time to share your thoughts with us; your appreciation means a lot to us! Cheers!
    Review Author Icon

    anonymous

    Resident 2022 - 2023

    10/18/2023

    After hours repair

    I called after hours for a maintenance repair Ryan S. Was there within minutes and had it fixed very timely and efficiently. My water would not turn off and I did not want my water bill to go up and Ryan was there to help.

      Manager

      10/20/2023

      Central Square
      Hello! Thank you so much for your kind words, toward Ryan and his speedy handy work in your home repairs! We appreciate you taking the time to share your enjoyable experience with us here at Central Square Apartments. Ryan and the rest of our dedicated team count ourselves lucky for residents like you, and we're happy knowing you're happy and satisfied. We're here for you, and always a call away! Cheers!
      Review Author Icon

      anonymous

      Resident 2021 - 2022

      5/25/2022

      Renter Beware

      Maintenance is atrocious: they don't come, then they don't come back, then they get replaced and you get to start all over again. The electricity in our townhouse is fully of shoddy wiring, the air conditioner does not work and has consistently not worked since… See More >
        Manager

        5/27/2022

        Central Square
        Hello, and thank you for reaching out. I'm sorry to learn that your experience while at our community wasn’t to your satisfaction. We pride ourselves on giving the utmost care, and I'm sorry to hear that wasn’t the case. I’d be more than happy to speak with you, but unfortunately, your name isn't listed. I invite you to reach out to me in more detail at ResidentServicesOH@MonarchInvestment.com. Best regards.
        Review Author Icon

        Eesh73

        Resident 2017 - 2021

        8/10/2021

        One of the best complexes to live in far as spaciousness and being centrally located to Easton, Polari; Worthington and other highly visited areas. You never have to travel far to get to a pharmacy (The only 24 hour Walgreens in Columbus is right up… See More >
          Manager

          10/6/2021

          Central Square
          Hello and thanks so much for the positive feedback! We're always happy to hear great things from our residents here at Central Square. Please don't hesitate to reach out if there's anything else we can do, we're here for you!
          Review Author Icon

          anonymous

          Resident 2006 - 2021

          7/24/2021

          I have lived here many years and love it here. It is close to everything, library, church, stores, police and fire station. People are friendly and staff are very helpful. Maintenance personnel are professional and courteous. PLan on staying here many more years.

            Manager

            7/27/2021

            Central Square
            Thank you so much for the kind words in your review. Our staff at Central Square strive to provide the best living experience for our residents, so we're happy to hear that we're hitting the mark. Don't hesitate to reach out if you need anything. Happy Living!
            Review Author Icon

            anonymous

            Resident 2014 - 2017

            8/9/2018

            COCKROACHES EVERYWHERE! BEDBUGS! Very rude people, very bad neighbourhood. There is mould in all basements. I used to live here. I can tell you, these people do not have your best interest in mind. Very bad place!!

              Manager

              8/9/2018

              Central Square
              I am sorry that your experience at our property has been unsatisfactory. I would like to look into any concerns that you have about Central Square. Please email me at jbundy@monarchinvestment.com, or you can reach out to our on-site staff.
              Review Author Icon

              anonymous

              Resident 2018

              3/14/2018

              Make this a VERY LAST resort, if you can help it don't even waste your time. This place is by far one of the WORST apartment complexes in Columbus. They are OVERPRICED and raggedy as ever. The office staff changes every other day. They are… See More >
                Review Author Icon

                _Jae21

                Resident 2015 - 2017

                7/7/2017

                I wouldn't recommend this place to anyone the only good experience I've had here is the spacious apartment. This is my second and last year living here. I moved from another city and they only had a two bedroom to show which was nice but… See More >
                  Manager

                  7/11/2017

                  Central Square
                  Thank you for reaching out and bringing this matter to management's attention. If you would like to contact the office, I would be happy to help you with your concerns. While we do make every effort to encourage our resident's to pay their rent in full and on time, we do not penalize balances under $100 with a late fee. If you have received a late fee for a balance of $.01, this was a clerical error and I urge you to contact the office so that management can get this fee removed promptly. We also offer 3 convenient ways to pay your rent. You may use a payment card, pay online, or submit a cashier's check directly to the office. If you would like more information on how to take advantage of these payment methods, our office staff would be happy to provide it to you. Again, we understand your frustration and concern and would like to help resolve this matter as quickly as possible. Please contact our office at your earliest convenience at 614-885-5482 so that we can better assist your needs.
                  Review Author Icon

                  anonymous

                  Resident 2017

                  2/17/2017

                  I just moved in this week and I must say it was an amazing experience. It is very stressful looking for an apartment and the leasing agent made me feel so welcome stres free and made it very easy. The staff welcomes you as soon… See More >
                    Manager

                    2/17/2017

                    Central Square
                    Thank you for your feedback! Please let us know if there is anything else we can do to make your stay here more enjoyable.
                    Review Author Icon

                    anonymous

                    Resident 2016 - 2017

                    2/8/2017

                    I currently live here and love the staff especially dena!!! She goes out of her way to do what she can to get what needs done for her tenants. She is always friendly when i come in or when she answers the phones. She goes… See More >
                      Manager

                      2/10/2017

                      Central Square
                      Thank you so much for your review! Please let us know if we can improve your stay here.
                      Review Author Icon

                      anonymous

                      Resident 2014 - 2016

                      2/8/2017

                      I moved in when this property was Whispering Pines and trust me since it has been Central Square a lot has changed for the better! Yes there are still things that can and I am sure will get better but as bad as this place… See More >
                        Manager

                        2/8/2017

                        Central Square
                        We appreciate your review! Please let us know if there is anything else we can do to make your stay here more enjoyable.
                        Review Author Icon

                        anonymous

                        Resident 2006 - 2017

                        1/14/2017

                        PLEASE PLEASE PLEASE BEWARE THE APARTMENT MANAGER IS A BEAST OF THE WORST SPECIES.......SHE HAS NO BUSINESS BEING IN CHARGE OF ANY APARTMENT COMPLEX SHES RUDE UNPROFESDIONAL NONCARING INCOMPETENT SMART ASSED SLOPPY SARCASTIC DUMB NEEDS PROPER TRAINING DOESNT FOLLOW THROUGH WITH PROPER APPOINTMENTS ALWAYS OUTSIDE… See More >
                          Manager

                          1/16/2017

                          Central Square
                          We apologize for any inconveniences or difficulties you've experienced. Please contact us, and we will work to resolve your situation.
                          Review Author Icon

                          marshellepayne48@gmail.com

                          prospectiveVisited 2016

                          9/1/2016

                          Don't rent here. Property manager Cassandra is rude and doesn't care about this property, she tried to rent me a unit with blue stained carpet and told me it was normal and not that big of a deal. Please rent anywhere else but here especially… See More >
                            Review Author Icon

                            anonymous

                            Resident 2016

                            6/22/2016

                            I have mice and roaches in my apartment been living here going on 2 years and I wish I never moved here soon as my lease is up I'm moving far away the staff are rude ------ has a very smart mouth and hangs up… See More >
                              Manager

                              6/21/2016

                              Central Square
                              We apologize for the difficulties you're experiencing. Please keep in contact with us, and we will work to resolve your situation. Thank you.
                              Review Author Icon

                              anonymous

                              Resident 2016

                              6/7/2016

                              Moved in about two weeks ago. I love my new apartment! The staff was really nice with the whole process. Millie even stayed late so I could sign my lease and get my keys! A few days after I moved in I did have a… See More >
                                Manager

                                6/21/2016

                                Central Square
                                Thank you for your feedback! Please let us know if there is anything else we can do to make your stay here more enjoyable.
                                Review Author Icon

                                jhoward0121

                                Resident 2013 - 2015

                                6/7/2015

                                Please don't be fooled by the management's comments that they are a new management company and are trying to change the culture. My family moved out of this property in February 2015. Most of our time was under the old management company which… See More >
                                  Manager

                                  6/8/2015

                                  Central Square
                                  Dear jhoward0121, Each of our resident's comments is important to us. I am sorry to hear that your experience at Central Square Apartments was unsatisfactory. However, we will take the information provided and continue to work on ensuring that all residents have an enjoyable living experience. I will be happy to look into any issues that you are having with your apartment home so we can turn your experience into a positive one. Please feel free to stop by our office to discuss this matter in person or contact us via office phone at (614) 289-1382. Thank you again for your input. Best Regards, Cantral Square Apartments Management
                                  Review Author Icon

                                  anonymous

                                  prospectiveVisited 2015

                                  5/28/2015

                                  Great experience so far, will update my review if needed.

                                    Manager

                                    11/2/2015

                                    Central Square
                                    Thank you for your feedback! Please let us know if there is anything else we can do to make your stay here more enjoyable.
                                    Review Author Icon

                                    anonymous

                                    Resident 2014

                                    11/17/2014

                                    My fiancee and I moved here a year ago. While moving in the first thing our new neighbors told us was that they had problems with people breaking in the town homes. Which turned out to be true .A month later our neighbors apartment… See More >
                                      Review Author Icon

                                      anonymous

                                      Resident 2014

                                      9/17/2014

                                      Ive lives here for 5 months I have a 2nd with half finished basement I'm paying close to $900 a month we signed a lease for $725they are constantly charging BS fees on our monthly bill we moved in there wernt blinds in the 2nd… See More >
                                        Review Author Icon

                                        anonymous

                                        prospectiveVisited 2014

                                        8/18/2014

                                        Honestly I don't even live here, my parents do and it's so horrible!!!! Paying high price for a ------ --- apt. They only been here for a few months. They get people in fast & take their money and can't even have working cameras! Before… See More >
                                          Manager

                                          8/26/2014

                                          Central Square
                                          Thank you for taking the time to write a review as we use this information to improve our management and services. Whispering Pines rents to people who qualify and prices are quoted to everyone based on unit availability. Residents are shown their apartments before they move in and sign anything. If any pests were seen, it should be reported to the office so an exterminator can come and take care of the issue. Please contact the office directly so we can assist you in a timely manner and please let us know of any other issues we can assist you or your parents with to make their stay here more enjoyable. Sincerely, Whispering Pines Management
                                          Review Author Icon

                                          anonymous

                                          Resident 2013

                                          11/19/2013

                                          My family and I have lived here for 6 mos. We will be breaking our lease and moving out after the 1st of the year. The monthly rental amount increases every month, and "Yes, We know that's the water bill". I am curious as to… See More >
                                            Manager

                                            1/16/2014

                                            Central Square
                                            Thank you for providing a review. We appreciate your feedback and regret to hear your experience at our community has been less than exemplary. We invite you to stop by the office at your earliest convenience so we can rectify any issues that may still be of concern for you or your family.
                                            Review Author Icon

                                            anonymous

                                            Resident 2013

                                            11/11/2013

                                            Do not sign a lease with Whispering Pines. Do not let anyone you know sign a lease with Whispering Pines. If you are considering moving to Whispering Pines, despite the terrible reviews you've seen, you will regret it. I know the apartments have a good… See More >
                                              Review Author Icon

                                              stevec_2013

                                              Resident 2013

                                              11/8/2013

                                              NEVER RENT HERE. THEY RUN A RACKET. They do not give out parking passes, I've lived here for a year, never seen a car with a parking pass. They will have a towing company come through and tow your vehicle. They will then tell you "you… See More >
                                                Manager

                                                11/13/2013

                                                Central Square
                                                Thank you for providing a review. We apologize if our towing policies have caused you to have a negative experience while residing at Whispering Pines. Our lease agreement does state that you are allowed 2 parking permits when you register your vehicles at move in. It is the resident's responsibility to provide the information in order to obtain parking permits. In order to ensure our residents have a parking spot when returning home, we enforce strict towing policies. We invite you to come to the office to further discuss any concerns you may have regarding this policy as we appreciate all feedback. We look forward to speaking to you soon.
                                                Review Author Icon

                                                themin4287

                                                Resident 2012 - 2013

                                                10/26/2013

                                                If I knew this complex was as bad as it is I would not moved in. They have rules but they dont apply to everyone my son and his dog woukd onky stay with me on weekends and I was told I could not have… See More >
                                                  Manager

                                                  11/3/2013

                                                  Central Square
                                                  Thank you for taking the time to provide a review as we appreciate all feedback rather positive or negative. We welcome visitors, but do charge a visitorâ??s pet fee and require them to abide by our breed restrictions. As we have 376 apartment homes, there are instances that work orders back up, but we commit to handling them quickly and efficiently. We make every effort to address any requests immediately, especially if the issue is pertaining to any medical concerns. Any complaint put in writing will be investigated by management. Unfortunately we did experience issues with our pool during the summer, but our end of the summer pool party was a huge success! We do keep our rents the same each month as stated in the lease agreement, but it also states that the water bill will vary each month. We have had a change in maintenance staff over the past few months so I again apologize for any delays on work orders being completed. We would be happy to further discuss any issues including the terms of the lease agreement and options for moving sooner than the expiration if needed. Again, we thank you for your review and look forward to speaking to you soon.
                                                  Review Author Icon

                                                  anonymous

                                                  Resident 2012 - 2013

                                                  10/8/2013

                                                  I lived there about 6 months ago...the worst ever. Office staff can be nice at times, otherwise they love confrontation, and they NEVER answer the phone. They claim they are busy, but I actually stood at the front door and called them to see if… See More >
                                                    Manager

                                                    10/11/2013

                                                    Central Square
                                                    Thank you for taking the time to provide a review as we appreciate all feedback rather positive or negative. At times, the office staff are unable to answer calls due to helping another prospect, a current resident or a vendor. For this reason, we have a call center that helps answer the phone 24 hours a day, so you are always able to talk to a live person. The call center can help with pricing for new prospects, help to put in work orders, check ledger balances, accept payment by phone or leave us an e-mail with a message. All messages are returned daily, most within the hour. When an apartment is being prepared for the next resident, the carpet is evaluated and carpets that need replaced are replaced. Every resident is given a tour to see their apartment home before signing a lease agreement to make sure it is to their liking, i.e. location, style, etc., as we strive to have satisfied residents. Residents are also welcome to request a walk through prior to moving out to see what items need addressed ahead of time and what charges will likely come out of their security deposit. We encourage residents to notify the office if they ever have pest issues as we will try to rectify the issue. Maintenance only goes in apartments with outstanding service requests or emergencies. We apologize for your less than exemplary experience and thank you for your feedback.

                                                    Features & Amenities

                                                    Laundry
                                                    • Laundry On-Site
                                                    • Washer/Dryer Connections
                                                    Parking
                                                    • Off Street Parking Available
                                                    Pets
                                                    • Dogs Allowed
                                                      Fee: $350. Rent: $45. Pet Limit: 2. Comments: Visit our pet policy page or contact our office for more information.
                                                      Less Info
                                                      More Info
                                                    • Cats Allowed
                                                      Fee: $350. Rent: $45. Pet Limit: 2. Comments: Visit our pet policy page or contact our office for more information.
                                                      Less Info
                                                      More Info
                                                    Other
                                                    • 1st Floor
                                                    • 2nd Floor
                                                    • BBQ and Picnic Area
                                                    • Black Appliances
                                                    • Carpet
                                                    • DishWasher
                                                    • Fitness Center
                                                    • Flexible Monthly Rent Payments with Flex Rent
                                                    • Large Closets
                                                    • On-Site Maintenance
                                                    • On-Site Management
                                                    • Package Receiving Service
                                                    • Patio
                                                    • Pool
                                                    • Premium Upgrades
                                                    • Public Transportation
                                                    • Refrigerator
                                                    • Sports Court
                                                    • White Cabinetry
                                                    Show Less
                                                    Show More

                                                    Leasing

                                                    Welcome to Central Square Apartments in Northeast Columbus! Our Apartments are located in the Forest Park East neighborhood near Walden Park. We offer spacious 1, 2, and 3 bedroom apartments and townhomes. Every one of our floor plans includes a basement with washer and dryer connections! Our community combines quality apartments in a great location. Add that to professional management and you get an amazing rental experience! Make our community your new home.Escape the commotion without leaving the city. We are near interstate routes I-270 and I-71. Our community is near choice dining, shopping, and entertainment including Polaris Fashion Place and Easton Town Center. With Central Square s prime location, the city of Columbus is your playground.
                                                    Show Less

                                                    Office Hours

                                                    • Sunday: Closed
                                                    • Monday - Friday: 09:00 AM - 06:00 PM
                                                    • Saturday: 10:00 AM - 03:00 PM
                                                    This community is managed by

                                                    Monarch Investment & Management Group

                                                    A-
                                                    A-
                                                    Communities
                                                    321

                                                    Questions & Answers (1)

                                                    Anonymous
                                                    Asked on: 03/19/2018
                                                    Q: What is security like?

                                                    Frequently Asked

                                                    How is Central Square Rated?
                                                    Based on 82 number of votes by renters, Central Square is currently rated 2.7 out of 5 stars.
                                                    How satisfied are residents with the upkeep and overall appearance of the grounds at Central Square?
                                                    Central Square is rated 4.5/5 stars in our renters grounds survey, which is considered excellent. The grounds are well kept and beautiful.
                                                    How effective was the maintenance team when resolving your problem?
                                                    Central Square is rated 4.5/5 stars in our renters maintenance survey, which is considered excellent. The maintenance team is very responsive and effective in addressing issues.
                                                    What are noise levels like at Central Square?
                                                    Central Square is rated 5/5 stars in our renters noise survey, which is considered excellent. The noise level is consistently low and does not cause any disturbances.
                                                    How safe is Central Square?
                                                    Central Square is rated 4.5/5 stars in our renters safety survey, which is considered excellent. The complex is very secure and safe, with no major safety concerns.
                                                    How satisfied are residents with the neighborhood?
                                                    Central Square is rated 5/5 stars in our renters neighborhood survey, which is considered excellent. The complex is located in a very desirable and safe neighborhood with convenient access to local attractions and services.
                                                    How satisfied are residents with the staff at Central Square?
                                                    Central Square is rated 4.5/5 stars in our renters staff survey, which is considered excellent. The staff is extremely helpful and responsive to resident needs.
                                                    How often does management engage with reviews?
                                                    Managers have responded to 100% of their community reviews in the past year.
                                                    How quickly does management engage with reviews?
                                                    Managers have replied within 3.5 days to their community reviews in the past year.
                                                    Who manages Central Square?
                                                    Monarch Investment & Management Group
                                                    What is the pet policy at Central Square?
                                                    Dogs Allowed
                                                    Fee: $350
                                                    Rent: $45
                                                    Pet Limit: 2
                                                    Comments: Visit our pet policy page or contact our office for more information.
                                                    Cats Allowed
                                                    Fee: $350
                                                    Rent: $45
                                                    Pet Limit: 2
                                                    Comments: Visit our pet policy page or contact our office for more information.
                                                    What types of floor plans are available?
                                                    1 Bed, 1 Bath
                                                    2 Beds, 1 Bath
                                                    2 Beds, 1.5 Baths
                                                    3 Beds, 1.5 Baths
                                                    3 Beds, 2.5 Baths

                                                    Contact Property

                                                    Central Square

                                                    March 2024

                                                    Sun
                                                    Mon
                                                    Tue
                                                    Wed
                                                    Thu
                                                    Fri
                                                    Sat
                                                    1
                                                    2
                                                    3
                                                    4
                                                    5
                                                    6
                                                    7
                                                    8
                                                    9
                                                    10
                                                    11
                                                    12
                                                    13
                                                    14
                                                    15
                                                    16
                                                    17
                                                    18
                                                    19
                                                    20
                                                    21
                                                    22
                                                    23
                                                    24
                                                    25
                                                    26
                                                    27
                                                    28
                                                    29
                                                    30
                                                    Beds

                                                    0

                                                    Baths

                                                    0

                                                    Central Square is a 726 - 2,500 sq. ft. apartment in Columbus in zip code 43229. This community has a 1 - 3 Beds, 1 - 2.5 Baths, and is for rent for $845 - $1,785. Nearby cities include Columbus , Upper Arlington, Bexley, Whitehall, and Gahanna.

                                                    Your privacy and identity are important to us. Please review the Terms and Guidelines before sharing private or non-public information with matches.