630 Fairview Apartments

630 Fairview Apartments

(43 Reviews)
630 Fairview Road, Simpsonville, SC 29680
$889 - $1,120/mo

Floor Plans & Pricing

2 Bedrooms

22.5TH- Townhome

2 Beds, 2.5 Baths | 1,318 sq. ft.

$910

Not Available

21.5TH - Townhome

2 Beds, 1.5 Baths | 1,113 sq. ft.

$889

Not Available

3 Bedrooms

33TH- Townhome

3 Beds, 3 Baths | 1,552 sq. ft.

$1,120

Not Available

Disclaimer: Special, prices and availabilities subject to change.

Ratings & Reviews

epIQ Report Card

In partnership with SatisFacts™

Community epIQ Grade

N/A
N/A

Renter Ratings

N/A

Noise

0.0

Grounds

0.0

Safety

0.0

Office Staff

0.0

Maintenance

0.0

Neighborhood

0.0

SatisFacts™ Tour Survey

SatisFacts™ Move-In Survey

SatisFacts™ Maintenance Survey

SatisFacts™ Renewal Survey

Review Count

N/A

Number of reviews in the past 365 days

N/A

Manager’s Review Engagement

N/A

Percentage of reviews responded to

N/A

Manager’s Review Reply Time

N/A

Average time to respond to reviews

N/A

Verified Residents
Reviews with the Verified Badge are from residents surveyed directly from the community, ensuring reviews are from real residents!

Reviews

(43)

Sort:

  • Newest Activity
  • Recently Lived In
  • Review Rating
  • Original Date
Avatar

Verified Resident 782313

VRP 2019 - 2020

6/21/2020

Management always sent maintenance out in a timely manner in our case when a request was made, which is a good thing. But they did not address the main problem with the upstairs back bedroom toilet, for the whole time we have lived here. See More >
Manager

6/26/2020

630 Fairview Apartments
Hi there, Thank you for bringing this to our attention. We would like to make sure we get your service issues resolved if you are still a 630 Fairview resident. If not, we truly apologize for service issues you experienced in your home. If you would like to discuss further, please reach out to [email protected] Take care!
Avatar

Verified Resident 718682

VRP 2019 - 2020

6/21/2020

I do not like it. It is loud and creepy. I feel like I live in the projects. My neighbors obviously smoke weed. We can smell it in our own apartment. They play loud music at all hours and they scream at eachSee More >
Avatar

Verified Resident 772537

VRP 2020

5/26/2020

It has been a pleasant experience. The community is peaceful and I love the dog park for the dog. Maintenance has been fast and accurate with taking care of any issues I have had. I also love the spacious size of the apartments.

Manager

6/25/2020

630 Fairview Apartments
Hi there, Thank you so much for taking the time to tell us about the positive experience you've had. We are thrilled to have you in our community!
Avatar

Verified Resident 584033

VRP 2014 - 2020

5/3/2020

The only good thing is the area we are close to everything. Otherwise the building is old and the rent goes up ever year. I been living here for 6 years in an already old apartment they only fix it when you move out. FreshSee More >
Manager

12/19/2018

630 Fairview Apartments
Thank you again for taking the time to let us know how we did. We hope you have a great day! We always strive to provide top quality service to every guest, and are pleased to hear that you overall enjoy your experience here at 630 Fairview! Best Regards,, Team 630 Fairview
Avatar

anonymous

Resident 2020

1/21/2020

There's been attitudes with staff since day 1. Was told on our first day that some items would be fixed, still almost 14 months later, I still can not use one of our drawers in this small kitchen. We had chrome stolen off of ourSee More >
Manager

2/20/2020

630 Fairview Apartments
Hello, we hate to hear that you have had an unpleasant experience. The team member you have referenced is no longer part of our team and unfortunately your review is anonymous so we cannot contact you to further assist with your concerns. If you can kindly contact us at our office we would be happy to look into your concerns and resolve any open items you may have. Please contact us at 864.963.7715.
Avatar

Verified Resident 737586

VRP 2019 - 2020

1/20/2020

We never had a problem when we first moved in around May 2019. In July of 19, we started neighbor problems, with their children always running around the breeze way area, even caught one child looking in our window. I contacted the office about itSee More >
Manager

2/20/2020

630 Fairview Apartments
Hello, we hate to hear that you have had an unpleasant experience. We are happy to say that we have a new team who works hard to ensure our resident satisfaction. Unfortunately your review is anonymous so we cannot contact you to further assist with your concerns. If you can kindly contact us at our office we would be happy to look into your concerns and resolve any open items you may have. Please contact us at 864.963.7715
Avatar

Verified Resident 715900

VRP 2019

12/29/2019

Awful. Don't move here. Management sucks. Racist and targets specific families. They stalk your daily life. Not worth the money to feel constantly watched. There's no parking on the weekends. Theft is on the rise. These apartments don't feel like home.

Avatar

Verified Resident 727922

VRP 2019

12/15/2019

It's nice nobody bothers you. The apartment is very nice and spacious. We applied for a unit with a washer and dryer and we got here there is no washer and dryer and were told we would have to get our own after we wereSee More >
Avatar

Verified Resident 727214

VRP 2019

12/12/2019

Awful experience thus far!!!!! I love my apartment, but the staff and their willingness to help and do their job, Jesus!!!!!! Out of country at moment but will further comment on this! My kids were locked out and they refused to let them in whileSee More >
Avatar

Verified Resident 725231

VRP 2019

12/10/2019

I have been residing here since July 2019, there have been minor problems but for the most part this is a great place to live and raise a family. There are always community activities posted, the neighborhood is quiet, the grounds are neatly kept, andSee More >
Avatar

Verified Resident 711457

VRP 2019

10/29/2019

I've been having maintenance problems for a month and I always get told that someone will fix it but no one has came to fix my problem still have a leaking whole in my ceiling that leaks bad when it rains also.

Avatar

Verified Resident 688286

VRP 2019

9/1/2019

It's is not a great renting experience. Maintenance requests are never completed in a timely manner. Submitted a request in July and still not completed and it's now September. Staff is not friendly when you ask about the maintenance requests. Outdated apartment not worth theSee More >
Manager

10/23/2019

630 Fairview Apartments
Verified Resident 688286, it's upsetting to hear that you did not receive the top-notch service we strive to provide. We hope you are willing to give us another chance. Please reach out to me at (844) 675-1335 so we can work towards a resolution. Best Regards, Peaches Lipscomb Property Manager
Avatar

Verified Resident 675267

VRP 2017 - 2019

8/6/2019

At first I loved it, now I'm regretting it and am unable to leave until I save for my house. The parking is horrible. Maintenance is unprofessional and nonexistent at times. This place could be better with improved management and better practices

Manager

8/7/2019

630 Fairview Apartments
Verified Resident 675267, we regret to hear that you had a negative experience with us, but would appreciate the chance to turn your experience around. Our manager would really like to speak with you more regarding this matter. Please reach out to us at (844) 675-1335. We look forward to hearing from you. Regards, Team 630 Fairview
Avatar

Verified Resident 592119

VRP 2017 - 2019

7/28/2019

My overall experience has been great. I have no issues with management or maintenance. One of the problems I have is with the running up down the stairs and bumping from next door, but it is minimal and doesn't happen often. My major problem isSee More >
Manager

1/31/2019

630 Fairview Apartments
Dear Verified Resident, We appreciate your positive review about your recent experience with us! We always strive to provide top quality service to every guest, and are pleased to hear that you enjoyed your experience here at 630 Fairview! Regards, Team 630 Fairview
Avatar

Verified Resident 648876

VRP 2018 - 2019

6/5/2019

The process was long and we were not getting answers as to when move date would be or when we had gotten approved. I had to call in most of the time to get any kind of answers. And most of the time the answersSee More >
Manager

6/19/2019

630 Fairview Apartments
Verified Resident 648876, thank you for bringing this matter to our attention. We regret that you had a negative experience, and will use this as an opportunity to improve. We'd like the opportunity to discuss this with you. Please reach out to us at (844) 675-1335 at your earliest convenience to discuss how we can turn your experience into a positive one. Best Regards, Team 630 Fairview
Avatar

Verified Resident 206713

VRP 2016 - 2019

5/30/2019

I love the layout of the units. The community is quiet and peaceful. Working families. We are really close to shopping & entertainment. Really good schools.The town of Simpsonville is just lovely, the quality of living here is outstanding!

Manager

2/5/2019

630 Fairview Apartments
Hi Verified Resident 206713, thank you for taking the time to leave a review for us at 630 Fairview. We're happy we could meet your expectations! Feel free to reach out to us if you need anything. Have a wonderful day. Regards, Team 630 Fairview
Avatar

Verified Resident 628169

VRP 2018 - 2019

4/16/2019

NOT CHILDREN FRIENDLY. Community rules enforced 18 or younger to be supervised by adult when playing. Even in the yard. "Unfortunately the only place offered for children to play is the park next to the office". It's a toddler park. IF YOI HAVE CHILDREN 7-8See More >
Manager

4/21/2019

630 Fairview Apartments
Verified Resident 628169, we truly appreciate your honest feedback. If you ever need anything else from us, please feel free to give us a call or stop by. Have an awesome day! Regards, Team 630 Fairview
Avatar

Verified Resident 628096

VRP 2016 - 2019

4/16/2019

For the most part, this is a nice place to live. However, when a neighbor wants to violate the lease, there is little the management staff can/will do. There should be a written policy, more than just the lease, that the safety ofSee More >
Manager

4/23/2019

630 Fairview Apartments
Verified Resident 628096, we strive for 100% satisfaction, and it is great to see you had such a positive experience at 630 Fairview. We are always more than happy to assist you if anything else comes up. Take care! Best Regards, Team 630 Fairview
Avatar

Verified Resident 625300

VRP 2018 - 2019

4/9/2019

My a/c has never worked properly causing higher than normal electric bills. We have had an issue with our downstairs toilet for months and it hasn't been fixed. One month there was a mold in our unit and a hole left open for weeks whichSee More >
Manager

4/21/2019

630 Fairview Apartments
Verified Resident 625300, we regret to hear that you had a negative experience with us, but would appreciate the chance to turn your experience around. Thank you for leaving feedback. Please reach out to us at (844) 675-1335 so we may identify ways to improve your experience. Best Regards, Team 630 Fairview
Avatar

Verified Resident 624386

VRP 2018 - 2019

4/7/2019

this is the worst place to live I would never recommend anyone to live here. I have had nothing but problems and they are never fixed. management is horribly rude and I can not even believe they would treat her to manage a place thatSee More >
Manager

4/9/2019

630 Fairview Apartments
Hi Verified Resident 624386, we can assure you that we do not find this type of behavior acceptable, and we would like to address the situation you have described. Our manager would really like to speak with you more regarding this matter. Please reach out to us at (844) 675-1335. We look forward to hearing from you. Regards, Team 630 Fairview
Avatar

Verified Resident 621840

VRP 2018 - 2019

3/31/2019

Love our townhouse and location. Office and maintenance staff have been positive and friendly. I would definitely recommend these apartments to a friend. Best footage for the amount of rent that we found in the area.

Manager

4/3/2019

630 Fairview Apartments
Hi Verified Resident 621840, thank you for taking the time to leave a review for us at 630 Fairview. We're happy we could meet your expectations! We always strive to provide top quality service to every guest, and are pleased to hear that you enjoyed your experience here at 630 Fairview! Regards, Team 630 Fairview
Avatar

Verified Resident 618745

VRP 2019

3/22/2019

Apartments are great and the staff is very friendly. I like the neighborhood and how convenient it is to the downtown Simpsonville area. It's very quiet and peaceful. It was a fantastic choice for me and my small family.

Manager

4/3/2019

630 Fairview Apartments
Hi Verified Resident 618745, thank you so much for your positive comments about 630 Fairview! Our team strives to deliver an excellent experience, and are glad you found this to be the case during your visit. If you have further needs or questions, please reach out! Regards, Team 630 Fairview
Avatar

anonymous

Resident 2019

2/21/2019

I wish I could give zeros. Cats everywhere, dog poop everywhere. Management does nothing to change and doesn't care. It's sad because he townhomes are nice. It's the moment you leave you have issues. We will end up painting our cars because of cats peopleSee More >
Manager

3/7/2019

630 Fairview Apartments
Hi Anonymous, we can assure you that we do not find this type of behavior acceptable, and we would like to address the situation you have described. When you have an opportunity, please reach out to us at (844) 675-1335 so we can try to restore your confidence in our business. Thank you again for taking the time to reach out to us, and we hope to hear from you soon. Regards, Team 630 Fairview
Avatar

Verified Resident 604362

VRP 2017 - 2019

2/14/2019

One of the better communities I've lived in. Staff is curtious and does there best to handle work orders and resident concerns or questions. I appreciate the hard work the staff puts into the community for it to only be 4 of them to overSee More >
Manager

2/21/2019

630 Fairview Apartments
Verified Resident 604362, thank you for your kind words and this wonderful review! Our team strives to deliver an excellent experience, and are glad you found this to be the case during your visit. If you have further needs or questions, please reach out! Regards, Team 630 Fairview
Avatar

Verified Resident 602908

VRP 2013 - 2019

2/10/2019

Very quiet, parking is bad, maintenance repairs are half done., will never shampoo carpet even after renewals.My laundry door have fallen at lease 5 times. It is still half repaired.. The grounds are well kept.

Manager

2/19/2019

630 Fairview Apartments
We appreciate all reviews, and appreciate you giving us the chance to improve by providing us with this feedback. If you're ever in need of more help, please let us know! Regards, Team 630 Fairview

Features & Amenities

Pets
  • Cats Allowed
    Restrictions: No weight or breed restrictions.. Pet Limit: 2
    Less Info
    More Info
  • Dogs Allowed
    Restrictions: No weight or breed restrictions.. Pet Limit: 2
    Less Info
    More Info
Other
  • 24-hour management availability
  • Bark Park
  • Clubhouse
  • Fitness Center
  • Online Resident Services
  • Playground
  • Positive Credit Reporting
  • Resident Car Care Center
  • Salt Water Swimming Pool
  • Smoke Free
  • Trash Compactor
Show Less
Show More

Leasing

630 Fairview Apartments in Simpsonville, SC feature NEWLY RENOVATED 2-bedroom townhomes! Located in Simpsonville, SC and considered part of the Greenville Metropolitan Area, 630 Fairview places you near everywhere you want & need to be. Less than 5 minutes from Center City and 20 minutes from downtown Greenville, you'll love our close vicinity to the area's most progressive employers, shopping, dining & entertainment. Plus, our easy access to I-385 & I-85 makes getting around ultra-convenient. Inside, you'll find a full-size washer & dryer*, an all-new kitchen with ENERGY STAR appliances, warm wood cabinets and fresh counter-tops. Plus, wood style flooring, stylish finishes, and upscale lighting is included. Even better, 630 Fairview offers eco-friendly apartments in Simpsonville that, through our green initiatives, save our residents $300 to $500 a year on utility costs. Outside, you'll find a refreshing pool & sundeck, fitness center, resident lounge, community barbecue area and ...

Office Hours

  • Sunday: Closed
  • Monday - Tuesday: 10:00 AM - 06:00 PM
  • Wednesday: 11:00 AM - 06:00 PM
  • Thursday - Friday: 10:00 AM - 06:00 PM
  • Saturday: 10:00 AM - 05:00 PM
This community is managed by

Stonemark Property Management

B-
B-
Communities
38

Questions & Answers (1)

Mirvat
Asked on: 01/11/2021
Q: Are you accepted section 8?

Frequently Asked

Who manages 630 Fairview Apartments ?
Stonemark Property Management
What is the pet policy at 630 Fairview Apartments ?
Cats Allowed
Restrictions: No weight or breed restrictions.
Pet Limit: 2
Dogs Allowed
Restrictions: No weight or breed restrictions.
Pet Limit: 2
What types of floor plans are available?
2 Beds, 1.5 Baths
2 Beds, 2.5 Baths
3 Beds, 3+ Baths

Contact Property

630 Fairview Apartments

August 2021

Sun
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Beds

0

Baths

0

630 Fairview Apartments is a 1,113 - 1,552 sq. ft. apartment in Simpsonville in zip code 29680. This community has a 2 - 3 Beds, 1.5 - 3 Baths, and is for rent for $889 - $1,120. Nearby cities include Fountain Inn, Mauldin, Greer, Piedmont, and Greenville. 29681, 29644, 29662, 29673, and 29651 are nearby zips.