Thornbury Luxury Apartment Homes

Thornbury Luxury Apartment Homes

(130 Reviews)
7055 Hollister Street, Houston, TX 77040
$980 - $1,392/mo

Floor Plans & Pricing

1 Bedroom

A2

1 Bed, 1 Bath | 798 sq. ft.

4 Available Units

A1

1 Bed, 1 Bath | 692 sq. ft.

3 Available Units

A4

1 Bed, 1 Bath | 842 sq. ft.

Not Available

A5

1 Bed, 1 Bath | 876 sq. ft.

Not Available

A3

1 Bed, 1 Bath | 819 sq. ft.

Not Available

2 Bedrooms

B1

2 Beds, 2 Baths | 850 sq. ft.

1 Available Unit

B5

2 Beds, 2 Baths | 1,084 - 1,087 sq. ft.

1 Available Unit

B2

2 Beds, 2 Baths | 975 sq. ft.

Not Available

B7

2 Beds, 2 Baths | 1,155 sq. ft.

Not Available

B3

2 Beds, 2 Baths | 1,000 sq. ft.

Not Available

B6

2 Beds, 2 Baths | 1,124 sq. ft.

Not Available

B4

2 Beds, 2 Baths | 1,027 sq. ft.

Not Available

3 Bedrooms

C4

3 Beds, 2 Baths | 1,436 sq. ft.

Not Available

C2

3 Beds, 2 Baths | 1,368 sq. ft.

Not Available

C1

3 Beds, 2 Baths | 1,355 - 1,368 sq. ft.

Not Available

C3

3 Beds, 2 Baths | 1,415 sq. ft.

Not Available

Disclaimer: Special, prices and availabilities subject to change.

Ratings & Reviews

epIQ Report Card

In partnership with SatisFacts™

Community epIQ Grade

B
B

Renter Ratings

B

Noise

3.5

Grounds

4.5

Safety

3.0

Office Staff

3.0

Maintenance

3.0

Neighborhood

4.5

SatisFacts™ Tour Survey

SatisFacts™ Move-In Survey

SatisFacts™ Maintenance Survey

SatisFacts™ Renewal Survey

Review Count

D

Number of reviews in the past 365 days

2

Manager’s Review Engagement

A+

Percentage of reviews responded to

100%

Manager’s Review Reply Time

A-

Average time to respond to reviews

5 days

Verified Residents
Reviews with the Verified Badge are from residents surveyed directly from the community, ensuring reviews are from real residents!

Reviews

(130)

Sort:

  • Newest Activity
  • Recently Lived In
  • Review Rating
  • Original Date
Avatar

Jadix1712

Resident 2018 - 2021

1/14/2021

the people in charge of managing the property unfortunately do not do their job efficiently and effectively I have 2 months calling for them to do the pest control change the microwave light bulb the laundry doors the Air conditioning filter we have renewed theSee More >
Manager

1/19/2021

Thornbury Luxury Apartment Homes
Thank you for reaching out. We strive to provide the highest quality of service, and we apologize if you have been disappointed. Please email [email protected] so we can promptly address any outstanding pest and maintenance concerns you have.
Avatar

anonymous

prospectiveVisited 2020

11/12/2020

I recently toured at this property. Wow Cedric is so amazing, professional, and knowledgeable throughout my whole tour he even called to follow up with me the next day I wish I could've rented from him. Oh and very well dress. Keep it up CedricSee More >
Manager

11/17/2020

Thornbury Luxury Apartment Homes
Hello, thank you for considering us as your new home and for praising Cedric so highly! He is always going the extra mile for our guests and residents alike. If you ever have any more questions about our community, please feel free to reach out.
Avatar

anonymous

Resident 2016 - 2019

11/27/2019

Horrible apartment complex avoid at all costs rats, roaches, bird feces on upper floor terraces and careless ignorant money grubbing management staff. The tenant population is transitioning from working professionals to public assistance individuals ( section 8) due to the overall environment

Manager

12/3/2019

Thornbury Luxury Apartment Homes
Hello, we appreciate your candid feedback. Our team of highly-qualified professionals works around the clock to provide our valued residents with a well-maintained, pest-free living environment. We sincerely regret if this has not been your experience. We are concerned about what you shared and would like to discuss your experience in depth. When convenient, please reach out to us at [email protected]
Avatar

anonymous

Resident 2019

9/21/2019

From the moment I was expecting to move in to dealing with the subpar management, maintenance staff. After signing my lease and expecting to move in on a Friday, I get a call from the leasing office the day before telling me my apartment isn'tSee More >
Manager

9/28/2019

Thornbury Luxury Apartment Homes
Thank you for sharing your review and alerting us to this problem with the preparedness of your apartment for move-in. We regret your dissatisfaction - especially this early in your living experience - and hope to make it up to you. Please contact our office at [email protected] so we can take care of any unresolved concerns as soon as possible and restore your confidence here.
Avatar

anonymous

Resident 2019

8/1/2019

This place is the worse apartment I have ever lived in. It is all about how much more money they can get out of you. The manger and staff are a joke. If I wrote all the things wrong here it would be a book.See More >
Manager

8/14/2019

Thornbury Luxury Apartment Homes
Thank you for your review. We regret to learn you've been dissatisfied being part of our community. We are interested in correcting the issues affecting your experience and request that you stop by our office at your earliest convenience or email us at [email protected] We look forward to hearing from you.
Avatar

AndiePC

Resident 2019

6/27/2019

The staff has been great at making us feel at home & the location is close to everything which provides a great value in affordability of product with a great location!! Takes no time to reach the Galleria Area! The amenities offered are also aSee More >
Avatar

anonymous

Resident 2018 - 2019

3/13/2019

Great place to live quiet . I would recommend this complex to my friends and family. The staff is great and very respectful to it's tenants I find that never judge someone else's experience to yours everyone has different opinions on alot things what maySee More >
Avatar

anonymous

Resident 2017 - 2018

5/22/2018

You say on your website that you have high expectations for your property management team. If that is the case then your "team" at Thornbury is not living up to those expectations. Also, "Unparalleled focus on your residents and a DRIVE FOR MAINTAINING OUR PROPERTIES".See More >
Avatar

Michelle_G456

Resident 2016 - 2018

3/28/2018

I like the property because it is nice looking and comfortable apartment. But packages are going missing. The maintenance it is horrible. It took them several requests by calling, emails, in person and their website to after 7 month period to fixed the things thatSee More >
Avatar

Erikaholl

Resident 2018

2/2/2018

I have been patiently waiting for the Apartment Manger Brittney and the Regional Manager Eva to get back to me about getting out of my lease after I was robbed TWICE, had MULTIPLE BREAK IN ATTEMPTS, and have been WATCHED BY CRIMINALS AROUND THE COMPLEX!!!See More >
Avatar

Narnols

Resident 2017

6/20/2017

I love my apartment. Lots of storage, modern, & good neighbors. A little trouble at first with garage & gate remotes and some maintenance issues but since Britaney has been back everything has been great. Quiet area as I am in the back away fromSee More >
Avatar

black-beast

Resident 2016 - 2017

1/27/2017

Worst apt I ever lived. I regret signing a year lease. Ill break the ------- lease anyway. Very old kitchen appliances, no parking space available any time from 7pm except you are lucky. your lease does not guarantee a parking space for a vehicle unlessSee More >
Avatar

Ryantfries

Resident 2016 - 2017

1/22/2017

I can not wait till my lease is up!!!!!!! If your looking for a place to be robbed at gun point and have your car stolen this is a place for you. Seriously this has happen in the past several months. The "Gated Community "See More >
Avatar

anonymous

Resident 2013 - 2017

1/4/2017

A resident was recently robbed at gunpoint and her car was stolen from her while leaving her apartment home. Since the new change of management the grounds are consistenly dirty, trash and huge spiderwebs located in between the buildings, falling sheetrock from the ceilings besideSee More >
Avatar

anonymous

Resident 2016

9/5/2016

I have lived at Thornbury for a little over 5 months now, and after my initial disappointment over the flooring, I am starting to really like it here. The reason I was disappointed with my flooring is because, on my 1st visit to the complex, ISee More >
Manager

9/6/2016

Thornbury Luxury Apartment Homes
Thank you so much for taking the time to leave us your great review and feedback. We appreciate it and are so glad that you are feeling safe living at our community. We will pass your compliments along to our team. Also, we would be happy to replace your screens if you put in a maintenance request for that. Please contact the office!
Avatar

anonymous

Resident 2014 - 2016

6/10/2016

First I want to say job well done Gabriel Sanchez, thank you so much for changing my vent cover for me. I realize when you meet good people you should show them love. You make my sons nursery great and I know that because ofSee More >
Manager

6/10/2016

Thornbury Luxury Apartment Homes
Thank you so much for leaving us your excellent review and feedback. We are so happy you were so pleased with our maintenance team and will pass along your compliments!
Avatar

anonymous

Resident 2016

6/10/2016

I love this apartments, they have great amminities, two pools, and maintenance is always good, the office people is very nice the only thing is that they are very busy all the time, i love it staying here, i recomend it to everyone that wantsSee More >
Manager

6/10/2016

Thornbury Luxury Apartment Homes
Thank you so much for your excellent review and great feedback. We really appreciate it. We are never too busy to address any of our resident concerns, so please let us know if there is anything we can do to assist you by coming by the office!
Avatar

yezuli

Resident 2016

6/1/2016

We have just moved here not too long ago and we love it. The office personnel is very helpful and kind, We strongly recommend, great amenities the pools are always clean and open, Great neighbors, Makes us feel very safe. Strongly recommended.

Manager

6/2/2016

Thornbury Luxury Apartment Homes
Thank you so much for taking the time to leave us your great feedback. We are so happy that you feel so safe here and that you are finding our team to be helpful. We will pass along the compliments!
Avatar

anonymous

Resident 2015 - 2016

5/25/2016

I have had only wonderful experiences with the services I have received while living in Thornbury! "a great place to call "home". The entire staff always greets you with a smile and they are very helpful to our needs, and are quick to attendSee More >
Manager

5/25/2016

Thornbury Luxury Apartment Homes
Thank you so much for your lovely compliments to our maintenance team! We will be sure to pass those along. We are so happy that you are having such a wonderful living experience here at Thornbury, and are so appreciative of you taking the time to let us know!
Avatar

anonymous

Resident 2014 - 2016

5/24/2016

Love these apartments. New management definitely made improvements! Super nice and very professional staff.

Manager

5/24/2016

Thornbury Luxury Apartment Homes
Thank you so much for the compliments on our new management team. We are so happy you have been so pleased, and we really appreciate you taking the time to leave us such awesome feedback!
Avatar

Carloac100

Resident 2016

5/17/2016

So far by the moment seen a pretty nice place to live. Nice neighborhood and nice location

Manager

5/18/2016

Thornbury Luxury Apartment Homes
Thank you so much for taking the time to leave us your feedback and great review! We appreciate it and hope that you will enjoy your living experience here!
Avatar

anonymous

Resident 2016

5/1/2016

A very great place to be, very secure. Good associates with great customer service.

Manager

5/1/2016

Thornbury Luxury Apartment Homes
Thank you so much for your excellent review! We appreciate you taking the time and are so glad you love living here.
Avatar

[email protected]

Resident 2014 - 2016

4/19/2016

I've been in Thornbury Apartments for two years now. I must say this is one of the best apartments on Hollister . Yes there are some issues but their minor nothing that would deter you from living in this apartment complex. The staff isSee More >
Manager

4/19/2016

Thornbury Luxury Apartment Homes
Thank you so much for taking the time to leave us your positive feedback and review. We are so happy you have had such a great experience with our team here at Thornbury. Please know we are here if you ever need anything!
Avatar

anonymous

Resident 2015 - 2016

4/12/2016

I have lived in these apartments for about a year now and I must say, I love my home. The apartments are upgraded and beautiful on the inside. The staff is very helpful and friendly and the maintenance staff is spot on. Anytime I haveSee More >
Avatar

anonymous

Resident 2014 - 2016

4/4/2016

Gates to the complex are always broke Parking is horrible The first turn after coming thru the front gate is dangerous Need help from maintenance, good luck.

Manager

4/4/2016

Thornbury Luxury Apartment Homes
Thank you for taking the time to leave us your review and feedback. We would like to personally assist you with your concerns if you would be willing to do so.

Features & Amenities

Laundry
  • Spacious Laundry and Pantry Rooms
Parking
  • Garage
Pets
  • Cats Allowed
    Deposit: $87.5. Fee: $300 ~ 300. Rent: $20. Restrictions: We welcome 2 pets per apartment home. There is a $87.50 pet deposit (non-refundable) per pet and a $300 pet fee per pet (non-refundable.) Pet rent is $20 per month per pet. There is a weight limit of 75 pounds per pet, and aggressive breeds are prohibited. For more information, please call our leasing office.. Pet Limit: 2
    Less Info
    More Info
  • Dogs Allowed
    Deposit: $87.5. Fee: $300 ~ 300. Rent: $20. Restrictions: We welcome 2 pets per apartment home. There is a $87.50 pet deposit (non-refundable) per pet and a $300 pet fee per pet (non-refundable.) Pet rent is $20 per month per pet. There is a weight limit of 75 pounds per pet, and aggressive breeds are prohibited. For more information, please call our leasing office.. Pet Limit: 2
    Less Info
    More Info
Other
  • Clubhouse
  • Convenient to Hwy 290
  • Convenient to Uptown
  • Cyber Cafe
  • Cypress-Fairbanks ISD
  • Fitness Center
  • Onsite Services
  • Outdoor Grilling and Picnic Area
  • Pool
  • Pool Lounge Area
  • Renovated Floorplans
Show Less
Show More

Leasing

Dayrise Residential welcomes Thornbury to our family of communities in cosmopolitan Houston, TX. Thornbury invites you into a home truly inspired. Wander through bright and airy suites blanketed in designer carpeting and completed by graceful touches such as crown molding and crafted cabinetry. Relish gourmet-inspired and newly renovated kitchens. Relax on oversized terraces overlooking sweeping vistas of swaying trees after a day of exploring Houston's award-winning dining, arts, and shopping. Enjoy the two magnificent pool and spa areas. Use our cyber cafe and conference center complete with WiFi internet access and stay healthy and fit in our expanded fitness studio. Enjoy modern style 1, 2, & 3 bedroom apartment homes. Visit the community to experience our world class service and see our newly renovated homes. Call to schedule your appointment today!

Office Hours

  • Sunday: 01:00 PM - 05:00 PM
  • Monday - Friday: 09:00 AM - 06:00 PM
  • Saturday: 10:00 AM - 05:00 PM
This community is managed by

DayRise Residential LLC

B+
B+
Communities
55

Questions & Answers (0)

Frequently Asked

What are noise levels like at Thornbury Luxury Apartment Homes?
The community is rated 3.5/5 stars, which is considered having quiet noise levels on average.
How satisfied are residents with the upkeep and overall appearance of the grounds at Thornbury Luxury Apartment Homes?
The community is rated 4.5/5 stars, signifying extreme satisfaction on average.
How safe is Thornbury Luxury Apartment Homes?
The community is rated 3/5 stars, which is considered being moderately safe on average.
How satisfied are residents with the neighborhood
The community is rated 4.5/5 stars, signifying extreme satisfaction on average.
How effective was the maintenance team when resolving your problem?
The community is rated 3/5 stars, which is considered being moderately effective on average.
How often does management engage with reviews?
Managers have responded to 100% of their community reviews in the past year.
How quickly does management engage with reviews?
Managers have replied within 5 days to their community reviews in the past year.
Who manages Thornbury Luxury Apartment Homes?
DayRise Residential LLC
What is the pet policy at Thornbury Luxury Apartment Homes?
Cats Allowed
Deposit: $87.5
Fee: $300 ~ 300
Rent: $20
Restrictions: We welcome 2 pets per apartment home. There is a $87.50 pet deposit (non-refundable) per pet and a $300 pet fee per pet (non-refundable.) Pet rent is $20 per month per pet. There is a weight limit of 75 pounds per pet, and aggressive breeds are prohibited. For more information, please call our leasing office.
Pet Limit: 2
Dogs Allowed
Deposit: $87.5
Fee: $300 ~ 300
Rent: $20
Restrictions: We welcome 2 pets per apartment home. There is a $87.50 pet deposit (non-refundable) per pet and a $300 pet fee per pet (non-refundable.) Pet rent is $20 per month per pet. There is a weight limit of 75 pounds per pet, and aggressive breeds are prohibited. For more information, please call our leasing office.
Pet Limit: 2
What types of floor plans are available?
1 Bed, 1 Bath
2 Beds, 2 Baths
3 Beds, 2 Baths

Contact Property

Thornbury Luxury Apartment Homes

July 2021

Sun
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Beds

0

Baths

0

Thornbury Luxury Apartment Homes is a 692 - 1,436 sq. ft. apartment in Houston in zip code 77040. This community has a 1 - 3 Beds, 1 - 2 Baths Nearby cities include Bellaire, Stafford, Galena Park, Sugar Land, and Missouri City. 77088, 77080, 77091, 77092, and 77086 are nearby zips.