#7,607 #3 #1,269

What is epIQ?

The Park

5702 50th Street, Lubbock, TX 79414
(180 Reviews)
$615 - $995/mo
Share Feedback
Write a Review
Leave a Video ReviewNew

Move-In Specials

$50 TO APPLY, $599 TOTAL MOVE IN FOR FEBRUARY AND MARCH! *Special subject to change at any time.

Floor Plans & Pricing

1 Bedroom

1C

1 Bed, 1 Bath | 621 sq. ft.

$615

3 Available Units

See Floor Plan Details

1A

1 Bed, 1 Bath | 504 sq. ft.

$665 - $716

3 Available Units

See Floor Plan Details

Park Efficiency

1 Bed, 1 Bath | 374 sq. ft.

$670

3 Available Units

See Floor Plan Details

1B

1 Bed, 1 Bath | 528 sq. ft.

$740 - $765

2 Available Units

See Floor Plan Details

2 Bedrooms

2A

2 Beds, 2 Baths | 704 sq. ft.

$699 - $724

3 Available Units

See Floor Plan Details

2B

2 Beds, 1 Bath | 792 sq. ft.

$720 - $741

3 Available Units

See Floor Plan Details

2E

2 Beds, 1.5 Baths | 895 sq. ft.

$840 - $861

3 Available Units

See Floor Plan Details

2D

2 Beds, 1 Bath | 875 sq. ft.

$860

3 Available Units

See Floor Plan Details

2C

2 Beds, 1 Bath | 875 sq. ft.

$890 - $900

3 Available Units

See Floor Plan Details

2F

2 Beds, 2 Baths | 982 sq. ft.

See Floor Plan Details

3 Bedrooms

3A

3 Beds, 2 Baths | 1,196 sq. ft.

$985 - $995

1 Available Unit

See Floor Plan Details

3B

3 Beds, 2 Baths | 1,245 sq. ft.

See Floor Plan Details

Disclaimer: Special, prices and availabilities subject to change.

epIQ Ratings

What is epIQ?

The epIQ Index gives you an accurate and authentic understanding of what life at a community is like prior to signing a lease, using a familiar letter grade & report card format.

epIQ Report Card

In partnership with SatisFacts™

Community epIQ Grade

B
B

Renter Ratings

B+

Review Ratings

Noise

3.3

Grounds

3.7

Safety

3.7

Office Staff

3.7

Maintenance

4.3

Neighborhood

5.0

Survey Ratings

SatisFacts™ Tour Survey

SatisFacts™ Move-In Survey

SatisFacts™ Maintenance Survey

SatisFacts™ Renewal Survey

Review Count

D+

Number of reviews in the past 365 days

3

Manager’s Review Engagement

A+

Percentage of reviews responded to

100.00%

Manager’s Review Reply Time

A+

Average time to respond to reviews

1 days

View Community Timeline
View Community Timeline

The Park Reviews

(178)
Verified
Reviews with the Verified Badge are from residents or prospects surveyed directly from SatisFacts™ at the community, ensuring reviews are from real residents or prospects!

Sort:

  • Newest Activity
  • Recently Lived In
  • Review Rating
Review Author Icon

anonymous

Resident 2018 - 2019

7/10/2023

I applied to The Park Apartments and my application was denied. Now I'm receiving emails to pay a move out fee. Make it make sense. I don't know what else to say. It's causing me to shake my head. Because if I wasn't approved to… See More >
    Manager

    7/12/2023

    The Park
    Thank you for bringing your concerns to our attention regarding your application and the subsequent move-out fee you received. We apologize for any confusion or frustration this situation may have caused you. We understand that it can be disconcerting to receive such notifications when your application was denied. To address your concerns and provide a resolution, we kindly request that you reach out to us directly through a private channel. Please provide us with your contact information or any reference number associated with your application or move-out fee. This will enable us to locate your specific case and thoroughly investigate the matter. We value your feedback and appreciate your patience as we handle this matter. Please be assured that we take such issues seriously and will do our utmost to resolve them. Thank you for allowing us to address your concerns directly. We look forward to hearing from you soon.
    Review Author Icon

    anonymous

    Resident 2023

    6/30/2023

    I just moved here about 2 months ago and so far have had a great experience. My apartment is perfect and cozy for my cat and I. Great location and across from a huge park! The office staff and maintenance are super friendly and helpful!… See More >
      Manager

      6/30/2023

      The Park
      Thank you for sharing your great experience at The Park! We're thrilled that you've had a wonderful time since moving here, and your apartment has provided the perfect space for you and your cat. The Park's location near a huge park is a fantastic advantage, offering a beautiful outdoor space right at your doorstep. Our friendly office and maintenance team take pride in making a positive impact on residents' experiences, and we're delighted to know their efforts have been appreciated. We're also glad you enjoy the snacks we offer in the office. Thank you for choosing The Park as your new home, and if you need anything or have further feedback, please reach out to us.
      Review Author Icon

      Amber_G834

      Resident 2022 - 2023

      6/26/2023

      Do not move here

      Sure its cheap... Nothing works correctly, The smells of weed, coming into your apartment. The fights at 3 am. Constant yelling and screaming. Cars driving way to fast in the parking lot. Parking spaces being taken up by cars that do not run. The overflowing… See More >
        Manager

        6/27/2023

        The Park
        Hello, and thank you for reaching out. We pride ourselves on giving the utmost care, and we’re sorry to hear that wasn’t the case. We’d be more than happy to speak with you privately, but unfortunately, we don’t know who you are and we are not familiar with this situation. We invite you to reach out to us in more detail at ResidentServicestx@MonarchInvestment.com, so we can make things right. Best regards.
        Review Author Icon

        anonymous

        Resident 2015 - 2021

        11/7/2022

        Great Place to Live

        Our family lived here for about 5 years and it was a great experience! The office staff was always friendly and helpful and the maintenance team always got the job done! If your looking for your new place this is the one!

          Manager

          11/7/2022

          The Park
          This is awesome! Thank you so much for your continued loyalty over the years! Thank you so much for your kind and thoughtful words. We are through the roof with smiles knowing all the reasons you love calling The Park your home. We appreciate you taking the time to share your enjoyable experience with us. Our friendly and dedicated team counts ourselves lucky for residents like you, and we're happy knowing you're satisfied. We're here for you, so don't hesitate to stop by. All the best and happy living!
          Review Author Icon

          anonymous

          Resident 2019 - 2022

          11/7/2022

          The staff and maintenance guys are absolutely amazing to work with

          The staff and management are great people If something breaks they get it fixed quickly and correctly. The maintenance guys are very good and professional. The girls in the office made the process so easy and made me feel like I was valued.

            Manager

            11/7/2022

            The Park
            Thank you so much for your kind and thoughtful words. We do value you and your thoughts. We are through the roof with smiles knowing all the reasons you love calling The Park your home. We appreciate you taking the time to share your enjoyable experience with us. Our professional and dedicated team counts ourselves lucky for residents like you, and we're happy knowing you're satisfied. We're here for you, so don't hesitate to stop by. All the best and happy living!
            Review Author Icon

            anonymous

            Resident 2021 - 2022

            11/7/2022

            My experience with the office staff and maintenance has been great. They ALL care about the concerns that their tenets have and will jump on it to resolve it. If you are looking for good customer service and an affordable place to live, The Park… See More >
              Manager

              11/7/2022

              The Park
              This is great news! WOW! Thank you so much for your thoughtful words. We are through the roof with smiles knowing all the reasons you love calling The Park your home. We appreciate you taking the time to share your enjoyable experience with us. Our responsive and dedicated team counts ourselves lucky for residents like you, and we're happy knowing you're satisfied. We're here for you, so don't hesitate to stop by. All the best and happy living!
              Review Author Icon

              anonymous

              Resident 2022

              11/7/2022

              the office at the park

              lilly helped me move in and was great working with. Made my move in process easy to have help. Love my apartment and my spacious patio area. thank you for all your help. would recommend living here...

                Manager

                11/7/2022

                The Park
                Thank you so much for your kind and thoughtful words. We are so happy knowing all the reasons you love calling The Park your home. We appreciate you taking the time to share your enjoyable experience with us. Lilly and our dedicated team counts ourselves lucky for residents like you, and we're happy knowing you're satisfied. We're here for you, so don't hesitate to stop by. Happy Living!
                Review Author Icon

                anonymous

                Resident 2021 - 2022

                11/7/2022

                Great place to live

                I had a great experience with staff super helpful and Friendly. Beyond my expectations !! If you’re looking for Apartment this is place To go. Very affordable place to live especially in this economy and your not settling for less.… See More >
                  Manager

                  11/7/2022

                  The Park
                  Thank you so much for your kind and thoughtful words. We are through the roof with smiles knowing all the reasons you love calling The Park your home. We appreciate you taking the time to share your enjoyable experience with us. Our dedicated team counts ourselves lucky for residents like you, and we're happy knowing you're satisfied. We're here for you, so don't hesitate to stop by. All the best and happy living!
                  Review Author Icon

                  anonymous

                  Resident 2018 - 2022

                  11/7/2022

                  Super friendly and affordable

                  Absolutely love The Park! Super affordable, everyone is super friendly, right in the center of town and easy access to the loop! They helped me move in very quickly with ease! Maintenence is also very quick to respond!

                    Manager

                    11/7/2022

                    The Park
                    WOW! Thank you so much for your kind words. We agree that our community is super affordable and everyone is super friendly. We appreciate you taking the time to share your enjoyable experience with us here at The Park. Our dedicated team counts ourselves lucky for residents like you, and we're happy knowing you're satisfied. We're here for you, so don't hesitate to stop by. Happy Living!
                    Review Author Icon

                    anonymous

                    Resident 2020 - 2022

                    11/7/2022

                    Office staff and maintenance

                    The girls in the office are always very friendly and help me any time I have questions. I love the resident events they do. My apartment is good for the price. I’ve lived here for 2 years and don’t have any complaints.… See More >
                      Manager

                      11/7/2022

                      The Park
                      Thank you so much for your thoughtful words and loyalty over the years. We are all smiles knowing you love the residents events. We too enjoy them. We appreciate you taking the time to share your enjoyable experience with us here at The Park. Our dedicated team counts ourselves lucky for residents like you, and we're happy knowing you're satisfied. We're here for you, so don't hesitate to stop by.
                      Review Author Icon

                      anonymous

                      Resident 2021 - 2022

                      11/6/2022

                      Office staff is friendly & helpful

                      Valerie the Manager is always very helpful. I love that she knows my name & apt. # by memory. The place could use some updating, but overall you get what you pay for. Maintenance is prompt when I summit a work order.

                        Manager

                        11/6/2022

                        The Park
                        Thank you so much for your kind words. We appreciate you taking the time to share your enjoyable experience with us here at The Park. Valerie and our dedicated team counts ourselves lucky for residents like you, and we're happy knowing you're satisfied. We're here for you, so don't hesitate to stop by. Happy Living!
                        Review Author Icon

                        anonymous

                        Resident 2021 - 2022

                        5/5/2022

                        WORST STAFF, WORST LIVING ENVIRONMENT, WORST AREA

                        Worst apartment I have ever lived! When I moved in I was told the wrong apartment information and price, I was not given paperwork to document damages, nor was I given a mail box key for the first 2 weeks I lived there. Staff screen… See More >
                          Manager

                          5/10/2022

                          The Park
                          Hello, and thank you for reaching out. We pride ourselves on giving the utmost care, and we’re sorry to hear that wasn’t the case. We’d be more than happy to speak with you privately, but unfortunately, we don’t know who you are. We invite you to stop by or reach out to us in more detail at ResidentServicestx@MonarchInvestment. Best regards.
                          Review Author Icon

                          Jessika_T

                          Resident 2022

                          3/23/2022

                          Been here since January and everything from the move in date to currently being home with a crying hungry newborn without water has been a horrible experience. Apartment behind me was shot up with an AK-47 leaving holes and bullet fragments in my walls that… See More >
                            Manager

                            3/25/2022

                            The Park
                            Hello Jessika, thank you so much for reaching out. I'm sorry to hear you're unhappy with your rental experience. Our goal is to ensure our residents are responded to promptly; and address their concerns quickly to the best of our ability. Our staff is dedicated to fixing any problems that arise, so please contact us directly at residentservicesTX@monarchinvestment.com so that we can work to resolve any issues you are dealing with. Best regards.
                            Review Author Icon

                            anonymous

                            Resident 2019 - 2021

                            11/8/2021

                            love my apartment I am so happy the office staff is amazing Kristal was very helpful and kind. There is nice space for a BBQ of any fun events, it is a great family community. I love my large patio area.

                              Manager

                              11/9/2021

                              The Park
                              This is great news, anonymous, we can't thank you enough! We appreciate you taking the time to share your 5-star experience here at The Park Apartments. It's awesome you pointed out our amenities and community events - we want all our residents to have an enjoyable experience, so don't hesitate to reach out if there's anything we can do for you!
                              Review Author Icon

                              mcantu9988

                              Resident 2018 - 2021

                              11/8/2021

                              The absolute best !! Staff is amazing! Assistant manager Kandace is awesome! She helped us get into our apartment a couple years ago and the location and price is amazing! Maintenence is quick and they always have fun stuff for residents !

                                Manager

                                11/9/2021

                                The Park
                                Thanks for the great review! We can't thank you enough! Your review has our entire time smiling here at The Park Apartments, and we are blown away by your compliments- we will pass your kind word along to Kandace. Our dedicated maintenance team is one of the reasons our community is the best. We're thrilled to know you have never had a delay with any repair in your home. If you have any questions or concerns, please let us know- we're here for you.
                                Review Author Icon

                                Patriciaturrell

                                Resident 2020 - 2021

                                11/4/2021

                                Kristal is very welcoming and helpful. She is very kind and knowledgeable. She helps with any and all concerns with everything. She is in leasing but helps with everything from rent payment, package pick up, work orders, and can answer all ur questions!

                                  Manager

                                  11/5/2021

                                  The Park
                                  Thank you so much for your kind words, Patricia. We appreciate you taking the time to share your 5-star experience with us here at The Park Apartments —and we agree, Kristal is truly a gem to have on our team! We count ourselves lucky for residents like you. Thanks again!
                                  Review Author Icon

                                  Cindisal40

                                  Resident 2019 - 2021

                                  4/14/2021

                                  These are the worst apartments I have EVER lived at!!! I will cut to the chase and just state a few specifics, due to not being able to write a story here, first of all, they are rat infested, maintenance sucks and they turn off… See More >
                                    Manager

                                    4/14/2021

                                    The Park
                                    Thank you for taking the time to review our community. I hate to see that your experience with us wasn't the best. I understand that there are frustrations with the charges and I would be more than happy to discuss this with you. Please feel free to reach out to me via email. Thank You, Abi. residentservicestx@monarchinvestment.com
                                    Review Author Icon

                                    99DRGonzales81

                                    Resident 2021

                                    1/18/2021

                                    I love this community for the simple fact that everything is close by and the office staff is so helpful and awesome. My neighbors are great no problems. And the area that I'm in is so quite everyone respects eachother.… See More >
                                      Manager

                                      6/30/2021

                                      The Park
                                      Thanks for the great review! It made our day here at The Park Apartments- it's great comments like yours that help set us apart from the rest. Don't hesitate to let us know if there's anything we can do for you! Happy living!
                                      Review Author Icon

                                      Babygirl0330

                                      Resident 2017 - 2021

                                      1/14/2021

                                      I have been here so long because the schools and area I'm in is in the center of where I need to be at all times. It's close to marsha sharp and the loop. Ez mart is across the street and accessible when walking. The… See More >
                                        Manager

                                        6/30/2021

                                        The Park
                                        Thank you for taking the time to review our community. If you ever need anything just reach out to us. Also, make sure to keep up with our social media for fun giveaways and events.
                                        Review Author Icon

                                        anonymous

                                        Resident 2020

                                        7/28/2020

                                        well honestly it aint good don't let them lie to you about how much rent is cuz it will massively go up n leave you broke rent 735 plus pet 35 i under stand about another 30 fee but that 800 n are rent is… See More >
                                          Manager

                                          9/11/2020

                                          The Park
                                          Hi there. I hate to hear that your experience hasn't been the best. I'd like to discuss your rent and charges further with you so we can both understand. Please feel free to reach out to me. Thank you, Abi residentservicestx@monarchinvestment.com
                                          Review Author Icon

                                          anonymous

                                          Resident 2020

                                          4/22/2020

                                          I've lived here a while now and the people the people working in the Park main office are always very kind and helpful. I've never had a problem with them. My biggest issue would be that they often turn the water on and off, often… See More >
                                            Manager

                                            9/11/2020

                                            The Park
                                            Hello! Thank you for taking the time to review our community. We are happy you enjoy your apartment! I know apartment living can be hard sometimes. However, if you'd like to reach out to me to discuss proper procedures about your neighbors please feel free to reach out to me. Thank you, Abi. residentservicestx@monarchinvestment.com
                                            Review Author Icon

                                            anonymous

                                            Resident 2020

                                            3/12/2020

                                            It's cozy and comfortable here. My parking is always available by my door and my neighbors are very polite and quiet sometimes I forget I have them. It's very convenient to the loop and Marsha sharp hwy.… See More >
                                              Manager

                                              7/20/2021

                                              The Park
                                              Thank you so much for your kind words. We really appreciate you taking the time out to share your experience with us here at The Park.
                                              Review Author Icon

                                              Warren_C

                                              Resident 2019

                                              7/22/2019

                                              Living here has been a nightmare! When I signed the lease over a year ago they were supposed to fix countertops and the concrete landing as you step on to front patio; that never happened. I had bug issues right away and I've always kept… See More >
                                                Review Author Icon

                                                anonymous

                                                Resident 2009 - 2015

                                                8/26/2018

                                                Not sure I have my dates right, but I lived here for over 6 years. I started off in a 2B 1.5B townhouse then moved into a 3b 2b townhouse. I loved my neighbors, loved the property, maintenance requests got fixed fast.... and office staff… See More >
                                                  Review Author Icon

                                                  anonymous

                                                  Resident 2016 - 2017

                                                  7/18/2017

                                                  It's not worth it! Even for the great price. As some reviews have already said; you get what you pay for. My biggest issues were with the staff and overall maintenance (the apartments are just rundown). I could go on and on about the staff… See More >

                                                    Features & Amenities

                                                    Laundry
                                                    • Laundry On-Site
                                                    • Washer/Dryer Connections
                                                    Parking
                                                    • Off Street Parking Available
                                                    Pets
                                                    • Cats Allowed
                                                      Fee: $300. Rent: $35. Restrictions: Other restrictions may apply.. Pet Limit: 2. Comments: We welcome pets which are at least six months old. Please call for more details.
                                                      Less Info
                                                      More Info
                                                    • Dogs Allowed
                                                      Fee: $300. Rent: $35. Restrictions: Other restrictions may apply.. Pet Limit: 2. Comments: We welcome pets which are at least six months old. Please call for more details.
                                                      Less Info
                                                      More Info
                                                    Other
                                                    • 24-Hour Management Availability
                                                    • BBQ and Picnic Area
                                                    • Balcony
                                                    • Business Center
                                                    • Convenient to the Loop
                                                    • DishWasher
                                                    • Flexible Monthly Rent Payments with Flex Rent
                                                    • On-Site Maintenance
                                                    • On-Site Management
                                                    • Package Receiving Service
                                                    • Patio with Privacy Fence
                                                    • Pet-Friendly Community
                                                    • Street Access
                                                    • Walk In Closets
                                                    Show Less
                                                    Show More

                                                    Leasing

                                                    At The Park Apartments, we offer the perfect balance of comfort and convenience. Our apartments are where relaxing amenities, beautiful one & two-bedroom apartment floor plans, and incredible style come together to deliver the highest quality experience! Located just a few minutes from all major shopping centers, you will have a hard time finding a more perfect Lubbock apartment to call home.
                                                    Show Less

                                                    Office Hours

                                                    • Sunday: Closed
                                                    • Monday - Friday: 08:30 AM - 05:30 PM
                                                    • Saturday: 10:00 AM - 02:00 PM
                                                    This community is managed by

                                                    Monarch Investment & Management Group

                                                    A-
                                                    A-
                                                    Communities
                                                    321

                                                    Questions & Answers (1)

                                                    Anonymous
                                                    Asked on: 03/19/2018
                                                    Q: Can you hear your neighbors?

                                                    Frequently Asked

                                                    How is The Park Rated?
                                                    Based on 180 number of votes by renters, The Park is currently rated 4.1 out of 5 stars.
                                                    How satisfied are residents with the upkeep and overall appearance of the grounds at The Park?
                                                    The Park is rated 3.7/5 stars in our renters grounds survey, which is considered average. The grounds are okay, but could use some improvement.
                                                    How effective was the maintenance team when resolving your problem?
                                                    The Park is rated 4.3/5 stars in our renters maintenance survey, which is considered good. The maintenance team is generally quick and efficient in fixing problems.
                                                    What are noise levels like at The Park?
                                                    The Park is rated 3.3/5 stars in our renters noise survey, which is considered below average. The noise level is often disruptive and affects quality of life.
                                                    How safe is The Park?
                                                    The Park is rated 3.7/5 stars in our renters safety survey, which is considered average. The complex has some safety concerns that need to be addressed.
                                                    How satisfied are residents with the neighborhood?
                                                    The Park is rated 5/5 stars in our renters neighborhood survey, which is considered excellent. The complex is located in a very desirable and safe neighborhood with convenient access to local attractions and services.
                                                    How satisfied are residents with the staff at The Park?
                                                    The Park is rated 3.7/5 stars in our renters staff survey, which is considered average. The staff is sometimes unresponsive or not fully helpful in addressing resident needs.
                                                    How often does management engage with reviews?
                                                    Managers have responded to 100% of their community reviews in the past year.
                                                    How quickly does management engage with reviews?
                                                    Managers have replied within 1 days to their community reviews in the past year.
                                                    Who manages The Park?
                                                    Monarch Investment & Management Group
                                                    What is the pet policy at The Park?
                                                    Cats Allowed
                                                    Fee: $300
                                                    Rent: $35
                                                    Restrictions: Other restrictions may apply.
                                                    Pet Limit: 2
                                                    Comments: We welcome pets which are at least six months old. Please call for more details.
                                                    Dogs Allowed
                                                    Fee: $300
                                                    Rent: $35
                                                    Restrictions: Other restrictions may apply.
                                                    Pet Limit: 2
                                                    Comments: We welcome pets which are at least six months old. Please call for more details.
                                                    What types of floor plans are available?
                                                    1 Bed, 1 Bath
                                                    2 Beds, 1 Bath
                                                    2 Beds, 1.5 Baths
                                                    2 Beds, 2 Baths
                                                    3 Beds, 2 Baths
                                                    What is the move-in special?
                                                    $50 TO APPLY, $599 TOTAL MOVE IN FOR FEBRUARY AND MARCH! *Special subject to change at any time.

                                                    Contact Property

                                                    The Park

                                                    February 2024

                                                    Sun
                                                    Mon
                                                    Tue
                                                    Wed
                                                    Thu
                                                    Fri
                                                    Sat
                                                    1
                                                    2
                                                    3
                                                    4
                                                    5
                                                    6
                                                    7
                                                    8
                                                    9
                                                    10
                                                    11
                                                    12
                                                    13
                                                    14
                                                    15
                                                    16
                                                    17
                                                    18
                                                    19
                                                    20
                                                    21
                                                    22
                                                    23
                                                    24
                                                    25
                                                    26
                                                    27
                                                    28
                                                    29
                                                    Beds

                                                    0

                                                    Baths

                                                    0

                                                    The Park is a 374 - 1,245 sq. ft. apartment in Lubbock in zip code 79414. This community has a 1 - 3 Beds, 1 - 2 Baths, and is for rent for $615 - $995. Nearby cities include Idalou, Slaton, Abernathy, Levelland, and Brownfield.

                                                    Your privacy and identity are important to us. Please review the Terms and Guidelines before sharing private or non-public information with matches.