Brooks On Preston
#6,434 #22 #1,046

What is epIQ?

Brooks On Preston

7200 Preston Rd, Plano, TX 75024
(148 Reviews)
$1,050 - $1,792/mo
Share Feedback
Write a Review
Leave a Video ReviewNew

Floor Plans & Pricing

1 Bedroom

A1

1 Bed, 1 Bath | 700 sq. ft.

$1,050 - $1,199

See Floor Plan Details

A2

1 Bed, 1 Bath | 771 sq. ft.

$1,089 - $1,305

See Floor Plan Details

A3

1 Bed, 1 Bath | 843 sq. ft.

$1,127 - $1,179

See Floor Plan Details

A4

1 Bed, 1 Bath | 949 sq. ft.

$1,216 - $1,407

See Floor Plan Details

2 Bedrooms

B1

2 Beds, 2 Baths | 978 sq. ft.

$1,380 - $1,555

See Floor Plan Details

B2

2 Beds, 2 Baths | 1,083 sq. ft.

$1,480 - $1,660

See Floor Plan Details

3 Bedrooms

C1

3 Beds, 2 Baths | 1,345 sq. ft.

$1,758 - $1,792

See Floor Plan Details

Disclaimer: Special, prices and availabilities subject to change.

epIQ Ratings

What is epIQ?

The epIQ Index gives you an accurate and authentic understanding of what life at a community is like prior to signing a lease, using a familiar letter grade & report card format.

epIQ Report Card

In partnership with SatisFacts™

Community epIQ Grade

B+
B+

Renter Ratings

A+

Review Ratings

Noise

5.0

Grounds

5.0

Safety

5.0

Office Staff

5.0

Maintenance

5.0

Neighborhood

5.0

Survey Ratings

SatisFacts™ Tour Survey

SatisFacts™ Move-In Survey

SatisFacts™ Maintenance Survey

SatisFacts™ Renewal Survey

Review Count

D+

Number of reviews in the past 365 days

2

Manager’s Review Engagement

A+

Percentage of reviews responded to

100.00%

Manager’s Review Reply Time

B

Average time to respond to reviews

12 days

View Community Timeline
View Community Timeline

Brooks On Preston Reviews

(148)
Verified
Reviews with the Verified Badge are from residents or prospects surveyed directly from SatisFacts™ at the community, ensuring reviews are from real residents or prospects!

Sort:

  • Newest Activity
  • Recently Lived In
  • Review Rating
Review Author Icon

Bill_L370

Resident 2008 - 2023

7/18/2023

Been Here for 18+ Years

I have lived here at Brooks on Preston for over 18 years, and will not be living anywhere else. The office and maintenance both take great care of me. You can't beat the location either, it's easy access anywhere I need to get to.… See More >
    Manager

    8/3/2023

    Brooks On Preston
    Hello - Thank you for taking the time to share this 5-star recommendation and for choosing our community to be your home for over 18 years!! As a team, we strive to provide great customer service and we are glad to hear that your experience with us has been top-notch! If there's anything we can do to enhance your living experience with us, please don't hesitate to reach out! Thank you, Megan at CWS Customer Care
    Review Author Icon

    anonymous

    Resident 2015 - 2017

    3/14/2023

    Great place to live!

    I lived here 2.5 years in building 14 at back of property. I loved my attached garage and the fun events the office did. It's a quiet community and never had any issues. We only left to buy a house for our growing family.… See More >
      Manager

      3/22/2023

      Brooks On Preston
      Hi - Thank you so much for sharing this recommendation of our community! We are so happy to hear that you have had a great experience here at Brooks on Preston! If you ever need anything, do not hesitate to reach out. Thank you, Megan at CWS Customer CareCare
      Review Author Icon

      anonymous

      Resident 2020 - 2022

      10/3/2022

      One manager is extremely rude

      Lived here for two years in a 1BHK. The new assistant manager Staci is extremely rude to everyone. I have spoken to my friends and they experience the same attitude. She always seems to be angry and impatient and doesn't want to help anyone. She… See More >
        Manager

        10/5/2022

        Brooks On Preston
        Hello and thank you for taking the time to review our community. We apologize for the lack of service you received from our team. We pride ourselves on providing top-notch customer service to everyone and we are disappointed that we fell short in your experience. We would like to speak with you further about this, but because you have reviewed us anonymously, we cannot reach out to you. Please contact our Community Director, Kristen, at your earliest convenience at so we can discuss this with you fully! We look forward to speaking with you. Thank you, Emily at CWS Customer Care
        Review Author Icon

        anonymous

        Resident 2020 - 2022

        8/30/2022

        Love the speed of handling service tickets

        Service requests are handled faster and helpful. Don't see any issues in living here and only concern is with rent hike diring renewal and I understand the hikes are across dfw. Have been living here since 2020 and would recommend… See More >
          Manager

          8/31/2022

          Brooks On Preston
          Hello and thank you for recommending our community! We strive to provide great customer service here at Brooks on Preston and we are glad to hear that our team has been so helpful! If there's anything we can do to enhance your living experience with us, please don't hesitate to reach out! Thank you, Emily at CWS Customer Care
          Review Author Icon

          anonymous

          Resident 2020 - 2022

          4/30/2022

          Do Not Move Here

          I currently live here now and can’t wait for my lease to be up. The lack of care for residents in hard times is overwhelming. This past year they have gotten a new manager and she has micromanaged everything. Giving fines out, taking photos of… See More >
            Manager

            5/16/2022

            Brooks On Preston
            Hello Rachel – Thank you for taking the time to review our community. We pride ourselves on providing top-notch customer service to everyone and we are disappointed to hear that we fell short in your experience. I apologize you are unhappy with our team enforcing community policies; however, I hope you understand that it is our goal to preserve and maintain our community to the best of our capability. I know you already spoke with Corrie, our Community Director, about these concerns but if you have any additional concerns please feel free to reach out. Thank you, Emily at CWS Customer Care
            Review Author Icon

            Stephjim24

            prospectiveVisited 2022

            4/2/2022

            Destri made our move-in experience here as easy as can be. She was very informative and welcoming, which helped us make our decision to go with this property. Anytime you need assistance ask for Destri.

              Manager

              4/5/2022

              Brooks On Preston
              Welcome Home to Brooks on Preston! Thank you for taking the time to share this recommendation! As a team, we strive to provide great customer service and we are glad to hear that your experience with us has been top-notch! If there's anything we can do to enhance your living experience with us, please don't hesitate to reach out! Thank you, Emily at CWS Customer Care
              Review Author Icon

              Jkdrews

              Resident 2017 - 2022

              3/5/2022

              The community is extremely noisy. If your apartment faces other residents balconies you are in for a very noisy experience. The maintenance staff is great and they attempt to resolve all issues guickly. The office staff is perfessional and friendly. If it wasn't for the… See More >
                Manager

                3/9/2022

                Brooks On Preston
                Hello Jeffrey - Thank you for sharing this feedback. Our team strives to provide a comfortable and enjoyable living environment here at Brooks on Preston and we are disappointed to hear your experience has only been decent due to noise concerns. I know our team has been working to address this issue, and we hope we'll be able to fully resolve the noise you've been hearing. If there is anything else we can do to improve experience, please let us know! Thank you, Emily at CWS Customer Care
                Review Author Icon

                anonymous

                Resident 2019 - 2021

                1/3/2022

                Staff is friendly and helpful and maintenance is quick to respond. Of course you have noise from time to time being in apartment community, but the staff does best to address issues. Great location in Plano and access to restaurants and shopping.

                  Manager

                  1/5/2022

                  Brooks On Preston
                  Thank you for this recommendation! Our team strives to make Brooks on Preston a comfortable and enjoyable living environment and we are happy to hear that you are having a good experience! If there is anything we can do to improve your experience, please let us know! Thank you, Emily at CWS Customer Care
                  Review Author Icon

                  anonymous

                  prospectiveVisited 2022

                  1/3/2022

                  I spoke with the new manager at this apartment complex and she was very welcoming. She greeted me with kindness and answered my questions thoroughly. I had a great experience overall and I would highly recommend this apartment complex to anyone who wants a high… See More >
                    Manager

                    1/5/2022

                    Brooks On Preston
                    Thank you for sharing this great review! We’re so happy to hear that you had an outstanding experience visiting Brooks on Preston! If you have any additional questions, please give us a call and we would be happy to help! Thank you, Emily at CWS Customer Care
                    Review Author Icon

                    anonymous

                    prospectiveVisited 2022

                    1/3/2022

                    My experience with Brooks on Preston definitely raised my standards on how I want to be treated by any management staff! The location is great especially with having Lifetime Fitness right next door and the mall right down the street! I’ll definitely be recommending Brooks… See More >
                      Manager

                      1/5/2022

                      Brooks On Preston
                      We appreciate you for sharing this wonderful feedback! We are so happy to hear that you love our community's location and customer service provided by our team! Please let us know if there is anything we can do to improve your experience. Thank you, Emily at CWS Customer Care
                      Review Author Icon

                      LikeItHere2021

                      Resident 2016 - 2021

                      12/20/2021

                      Service requests are handled promptly and the leasing office personnel are always friendly, cheerful and willing to help. The area is safe and I especially like the layout of the complex. Not your typical straight up and down flat apartment buildings. No 3rd floor buildings.… See More >
                        Manager

                        12/27/2021

                        Brooks On Preston
                        Thank you so much for sharing this recommendation of our community! As a team, we strive to provide great customer service and we are glad to hear that this has been your experience! If there's anything we can do to improve your home here, please don't hesitate to reach out! Thank you, Emily at CWS Customer Care
                        Review Author Icon

                        brttnymae

                        Resident 2021

                        11/23/2021

                        Wonderful, wonderful place to live! I have been living here for about 4 months now. I love my apartment. It is a very homey 1 bed 1 bath with a garage. The garage is a great size- very deep so I am able to still… See More >
                          Manager

                          11/24/2021

                          Brooks On Preston
                          Hello and thank you for taking the time to share this 5-star recommendation and for choosing our community to be your home! We are so happy to hear that you have had a great experience here at Brooks on Preston! If you ever need anything, do not hesitate to reach out. Thank you, Emily at CWS Customer Care
                          Review Author Icon

                          anonymous

                          Resident 2019 - 2021

                          8/16/2021

                          The Leasing team are too arrogant in terms of helping the residents to adjust the lease options.. Now month-on-month goes for $4000 for a 2b/2b which is ridiculous.. They are not even ready to listen to our concerns.. We experience snakes in the creek here… See More >
                            Manager

                            8/18/2021

                            Brooks On Preston
                            We are disappointed to hear that you do not agree with the move out charges you incurred. However we want to make sure we are providing the best home possible to the next resident just as we did with you. We would like to speak with you further about these concerns, but because you have reviewed us anonymously, we cannot reach out to you. Please contact our Community Director, Nick, at your earliest convenience. We look forward to speaking with you. Thank you, Emily at CWS Customer Care
                            Review Author Icon

                            Michelle_C912

                            Resident 2020 - 2021

                            7/26/2021

                            I have lived at Brooks on Preston now for 6 months. I cannot say enough good things about my experience here. The people at the front are so kind, helpful and go out of their way to make it easy for me to get what… See More >
                              Manager

                              7/30/2021

                              Brooks On Preston
                              Hello Michelle - Thank you for sharing this fantastic recommendation! We are so happy to hear that you enjoy living at Brooks on Preston! If you ever need anything, do not hesitate to reach out. Thank you, Emily at CWS Customer Care
                              Review Author Icon

                              anonymous

                              Resident 2021

                              7/13/2021

                              The entire complex is dirty, nothing is ever washed properly. My apt HAS MANY problems! one month into living here, there are still problems. Problems: electrical panel had to get replaced all together eventually, MOLD in the dishwasher, HVAC had to get replaced BUT still… See More >
                                Manager

                                7/16/2021

                                Brooks On Preston
                                Hello and thank you for taking the time to provide us with this feedback. We are disappointed to hear that your move-in experience did not meet your expectations! We strive to provide a comfortable and enjoyable experience for every resident, and I know that our team has been working with you. If there is anything else our team can assist you with, please call or email the office. Thank you, Emily at CWS Customer Care
                                Review Author Icon

                                anonymous

                                Resident 2018 - 2020

                                5/28/2021

                                Awesome place to live. The office crew always went above and beyond whenever I would have an issue. I can say the same for the maintenance crew. If your looking for an apartment this is definitely a great place to call home

                                  Manager

                                  6/1/2021

                                  Brooks On Preston
                                  Hello and thank you for sharing this fantastic recommendation! We are so happy to hear that you enjoy living at Brooks on Preston! If you ever need anything, do not hesitate to reach out. Thank you, Emily at CWS Customer Care
                                  Review Author Icon

                                  anonymous

                                  Resident 2019 - 2021

                                  5/26/2021

                                  Our experience so far with brooks on Preston had been outstanding and we highly recommend this place. We are moving out his month as we are getting a new house; we would have definitely stayed here otherwise.

                                    Manager

                                    6/1/2021

                                    Brooks On Preston
                                    Hello and thank you for sharing this fantastic recommendation! We are so happy to hear that you enjoyed living at Brooks on Preston! We wish you well in your new home and if you ever need anything in the future, do not hesitate to reach out. Thank you, Emily at CWS Customer Care
                                    Review Author Icon

                                    anonymous

                                    Resident 2019 - 2021

                                    4/21/2021

                                    I just moved out April 2021. I'm going to write facts. 1. Bugs and mice/rats infested. First time in my life seeing mouse right in front of my door. Tired of killing bugs inside of my apt. It's not just regular bugs. I don't know… See More >
                                      Manager

                                      5/6/2021

                                      Brooks On Preston
                                      Hello - We are truly disappointed to hear that you were dissatisfied with your time at our community and that you experienced these concerns. We did not know you felt this way and our team would’ve addressed any concerns had you brought them to our attention. We value honest feedback, as it helps us understand what we do well and where we can improve for our residents. If you would like to speak with our Community Director, Nick, please feel free to reach out. Thank you, Emily at CWS Customer Care
                                      Review Author Icon

                                      maryjoyce09

                                      prospectiveVisited 2021

                                      3/23/2021

                                      Finding an apartment during a pandemic is stressful enough but the staff here made it so quick and easy! Responses were informative and fast. The area of the community is perfect and so close to everything.

                                        Manager

                                        3/24/2021

                                        Brooks On Preston
                                        Hello Mary Joyce – Welcome Home to Brooks on Preston! Thank you for taking the time to share this recommendation! As a team, we strive to provide great customer service and we are glad to hear that your experience with us has been top-notch! If there's anything we can do to enhance your living experience with us, please don't hesitate to reach out! Thank you, Emily at CWS Customer Care
                                        Review Author Icon

                                        cchaitanyait@gmail.com

                                        Resident 2020 - 2021

                                        3/1/2021

                                        Dont ever choose this apartment community. Office doesnt respond, their phone number is always busy. Due to winter storm there was power outage and caused some water damage. It took 7 days to get back water into apartment. Pure negligence and maintenance is worst ,… See More >
                                          Manager

                                          3/1/2021

                                          Brooks On Preston
                                          Hello and thank you for taking time to provide this feedback. We are sorry you are disappointed in the handling of the repairs following the unprecedented winter storm event. As you may be aware, much of the state of Texas was without power and subsequently experienced water supply issues in the aftermath of the freeze. Our team has been working diligently to make repairs. We have also received an substantial number of calls and emails and our team is working to respond to everyone as quickly as possible. Thank you, Emily at CWS Customer Care
                                          Review Author Icon

                                          anonymous

                                          prospectiveVisited 2020

                                          12/28/2020

                                          We were looking for a great, affordable and central location for my sister and we found that in Brooks on Preston. We appreciate the Brooks and Preston staff for making the move in process a great one. My sister is happy and so are we.

                                            Manager

                                            12/29/2020

                                            Brooks On Preston
                                            Hello and thank you for taking the time to share this 5-star recommendation and for choosing our community to be your sister's home! We are so happy to hear that she has had a great experience here at Brooks on Preston! If you ever need anything, do not hesitate to reach out. Thank you, Emily at CWS Customer Care
                                            Review Author Icon

                                            anonymous

                                            Resident 2018 - 2019

                                            9/12/2019

                                            I rented a 2 bed 2 bath apartment at Brook on Preston. The apartment community is great with all the amenities that you need. The leasing staff provided the best customer service experience for the entire lease term and even co-operated nicely after the lease… See More >
                                              Manager

                                              9/12/2019

                                              Brooks On Preston
                                              Hello and thank you so much for this recommendation and a 5-star rating of our community! As a team, we strive to provide great customer service and we are glad to hear that has been your experience! We are sad to see you leave our community, but if there's anything we can do for you in the future, please don't hesitate to reach out! Thank you, CWS Customer Care
                                              Review Author Icon

                                              anonymous

                                              Resident 2016 - 2019

                                              8/6/2019

                                              I lived like 3 different apartment communities in the last 10 years excluding Brooks on Preston and I never had a bad experience, today I am taking time to write this review 2 months after my move out so you can imagine how unpleasant experience… See More >
                                                Manager

                                                8/7/2019

                                                Brooks On Preston
                                                Hello - We strive to make Brooks on Preston a comfortable and enjoyable living environment for all of our residents. We are sorry to hear that you do not agree with the move-out charges you incurred. Our team would be happy to speak with you about this further, please give our office a call at (214) 919-0658. Thank you, CWS Customer Care
                                                Review Author Icon

                                                anonymous

                                                Resident 2011 - 2019

                                                5/22/2019

                                                I have been living at the Brooks since 2011. I would highly recommend living at this property. The staff are so nice and always very helpful. Maintenance are quick to fix any problems. I feel comfortable and safe living here!

                                                  Manager

                                                  5/23/2019

                                                  Brooks On Preston
                                                  Hello and thank you for recommending our community! We strive to provide great customer service here at Brooks on Preston and we are glad to hear that our team has been so helpful! If there's anything we can do to enhance your living experience with us, please don't hesitate to reach out! Thank you, CWS Customer Care
                                                  Review Author Icon

                                                  anonymous

                                                  Resident 2018

                                                  3/10/2019

                                                  Staff is cheaters and fraud. Be careful of this place. They charge you like hell and they don't answer if we find out their mistake. SUPERBAD EXPERIENCE. I don't have time to write and explain each thing but this is fraud people. They are misusing… See More >
                                                    Manager

                                                    3/11/2019

                                                    Brooks On Preston
                                                    Hello - We strive to make Brooks on Preston a comfortable and enjoyable living environment for all of our residents and we are sorry that you do not agree with our early move-out policy, but the terms and conditions were stated in your lease contract. If you have any questions about our policy or the move-out charges you incurred, please give our office a call and we would be happy to discuss them with you. Thank you, CWS Customer Care

                                                    Features & Amenities

                                                    Laundry
                                                    • In-Unit Washer/Dryer
                                                    • Laundry On-Site
                                                    • Washer/Dryer Connections
                                                    Parking
                                                    • 1 Car Garage
                                                    • Carport
                                                    • Free Parking
                                                    • Private Garage
                                                    Pets
                                                    • Cats Allowed
                                                      Fee: $400. Rent: $10. Pet Limit: 2
                                                      Less Info
                                                      More Info
                                                    • Dogs Allowed
                                                      Fee: $400. Rent: $10. Restrictions: Breed restrictions apply. See on-site management for more details.. Pet Limit: 2
                                                      Less Info
                                                      More Info
                                                    Other
                                                    • Business Center
                                                    • Clubhouse
                                                    • Fitness Center
                                                    • On-Site Maintenance
                                                    • On-Site Management
                                                    • Pool
                                                    • Short Term Lease Available
                                                    • Sundeck
                                                    Show Less
                                                    Show More

                                                    Leasing

                                                    Come enjoy The Brooks on Preston scenic views that each apartment home has to offer with large garden tubs and oversized master bedrooms. Two beautiful resort style pools with a heated spa. Residents enjoy a Business Center in our Beautiful Clubhouse and more! Come make The Brooks on Preston your new home today.
                                                    Show Less

                                                    Office Hours

                                                    • Sunday: Closed
                                                    • Monday - Wednesday: 10:00 AM - 06:00 PM
                                                    • Thursday: 10:00 AM - 07:00 PM
                                                    • Friday: 10:00 AM - 06:00 PM
                                                    • Saturday: 10:00 AM - 05:00 PM
                                                    This community is managed by

                                                    CWS Apartment Homes

                                                    B+
                                                    B+
                                                    Communities
                                                    102

                                                    Questions & Answers (0)

                                                    Frequently Asked

                                                    How is Brooks On Preston Rated?
                                                    Based on 148 number of votes by renters, Brooks On Preston is currently rated 3.1 out of 5 stars.
                                                    How satisfied are residents with the upkeep and overall appearance of the grounds at Brooks On Preston?
                                                    Brooks On Preston is rated 5/5 stars in our renters grounds survey, which is considered excellent. The grounds are well kept and beautiful.
                                                    How effective was the maintenance team when resolving your problem?
                                                    Brooks On Preston is rated 5/5 stars in our renters maintenance survey, which is considered excellent. The maintenance team is very responsive and effective in addressing issues.
                                                    What are noise levels like at Brooks On Preston?
                                                    Brooks On Preston is rated 5/5 stars in our renters noise survey, which is considered excellent. The noise level is consistently low and does not cause any disturbances.
                                                    How safe is Brooks On Preston?
                                                    Brooks On Preston is rated 5/5 stars in our renters safety survey, which is considered excellent. The complex is very secure and safe, with no major safety concerns.
                                                    How satisfied are residents with the neighborhood?
                                                    Brooks On Preston is rated 5/5 stars in our renters neighborhood survey, which is considered excellent. The complex is located in a very desirable and safe neighborhood with convenient access to local attractions and services.
                                                    How satisfied are residents with the staff at Brooks On Preston?
                                                    Brooks On Preston is rated 5/5 stars in our renters staff survey, which is considered excellent. The staff is extremely helpful and responsive to resident needs.
                                                    How often does management engage with reviews?
                                                    Managers have responded to 100% of their community reviews in the past year.
                                                    How quickly does management engage with reviews?
                                                    Managers have replied within 12 days to their community reviews in the past year.
                                                    Who manages Brooks On Preston?
                                                    CWS Apartment Homes
                                                    What is the pet policy at Brooks On Preston?
                                                    Cats Allowed
                                                    Fee: $400
                                                    Rent: $10
                                                    Pet Limit: 2
                                                    Dogs Allowed
                                                    Fee: $400
                                                    Rent: $10
                                                    Restrictions: Breed restrictions apply. See on-site management for more details.
                                                    Pet Limit: 2
                                                    What types of floor plans are available?
                                                    1 Bed, 1 Bath
                                                    2 Beds, 2 Baths
                                                    3 Beds, 2 Baths

                                                    Check Availability

                                                    Brooks On Preston

                                                    March 2024

                                                    Sun
                                                    Mon
                                                    Tue
                                                    Wed
                                                    Thu
                                                    Fri
                                                    Sat
                                                    1
                                                    2
                                                    3
                                                    4
                                                    5
                                                    6
                                                    7
                                                    8
                                                    9
                                                    10
                                                    11
                                                    12
                                                    13
                                                    14
                                                    15
                                                    16
                                                    17
                                                    18
                                                    19
                                                    20
                                                    21
                                                    22
                                                    23
                                                    24
                                                    25
                                                    26
                                                    27
                                                    28
                                                    29
                                                    30
                                                    Beds

                                                    0

                                                    Baths

                                                    0

                                                    Brooks On Preston is a 700 - 1,345 sq. ft. apartment in Plano in zip code 75024. This community has a 1 - 3 Beds, 1 - 2 Baths, and is for rent for $1,050 - $1,792. Nearby cities include Richardson, Allen, The Colony, Frisco, and Addison.

                                                    Your privacy and identity are important to us. Please review the Terms and Guidelines before sharing private or non-public information with matches.